Black Friday în context digital. Strategii eficiente pentru platformele de eCommerce în 2016

04 Nov 2016

În perioada 2013-2015, achizițiile online globale pe durata Black Friday au crescut de la 1,93 miliarde de dolari, la 2,74 miliarde dolari. Piața de eCommerce din România este în continuă creștere și tot mai multe companii își extind activitățile de vânzare sau mută doar în mediul online magazinul propriu. Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generație.

Black Friday în context digital. Strategii eficiente pentru platformele de eCommerce în 2016

În perioada 2013-2015, achizițiile online globale pe durata Black Friday au crescut de la 1,93 miliarde de dolari, la 2,74 miliarde dolari. Piața de eCommerce din România este în continuă creștere și tot mai multe companii își extind activitățile de vânzare sau mută doar în mediul online magazinul propriu. Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generație. În acest context, care ar fi cele mai eficiente strategii pentru companiile care comercializează digital să își atingă obiectivele de vânzări propuse pentru Black Friday 2016?

Din punct de vedere tehnic:

  1. Din perspectiva experienței utilizatorului:
  • Optimizarea platformei astfel încât aceasta să nu producă erori sau blocaje în timpul și în afara Black Friday;
  • Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generație, motiv pentru care platforma trebuie să fie web responsive (accesibilă de pe toate tipurile de dispozitive);
  • Acces la un modul care să permită crearea unor liste de cumpărături înainte de achizițiile finale/wish-list unde să își păstreze cele mai potrivite oferte;
  • Derivarea ofertelor de pe platformă către o aplicație mobile care să le permită utilizatorilor să monitorizeze, să gestioneze și să achiziționeze ofertele mai ușor, oricând și oriunde;
  • Posibilitatea transparenței stocurilor– vizualizarea numărului de produse rămase disponibile pentru client.
  1. Din perspectiva echipei platformei:
  • La fel ca pentru un magazin offline, monitorizarea și gestionarea stocurilor este foarte importantă;
  • Un sistem de facturare corectă și rapidă, care să includă discount-urile pe care le implică produsul în oricare etapă a disponibilității sale;
  • Folosirea unor instrumente de sincronizare a platformei cu conturile de Social Media de unde clienții pot afla mai multe despre oferte;
  • Black Friday permite reluarea relațiilor cu clienții actuali ai companiei, prin crearea unor oferte personalizate pentru aceștia.

Din perspectiva strategiilor de marketing care să contribuie la generarea unei conversii:

La fiecare 9 cumpărători se face o singură conversie. Este nevoie de strategii eficiente de marketing pentru a recâștiga clienții actuali, care au cumpărat cel puțin o dată sau pentru a convinge alții noi.

  • Reluarea legăturii cu clienții actuali, prin intermediul unor oferte personalizate create în jurul datelor colectate despre aceștia;
  • Setarea unor anunțuri publicitare cu cele mai bune oferte și planificarea strategică a acestora înainte de începerea efectivă a sezonului, astfel încât cumpărătorii să își poată face o pre-listă de cumpărături;
  • Setarea unei liste de „related products” sau oferte – care să ghideze utilizatorii către produse din aceeași arie și să îi impulsioneze să cumpere mai mult;
  • Retargeting, respectiv identificarea persoanelor care accesează în mod constant platforma, prin introducerea unor cookie-uri (ale căror rol este colectarea datelor despre acțiunile vizitatorilor/utilizatorilor pe platforma respectivă), monitorizarea activității acestora și personalizarea conținutului în funcție de tendințele comportamentale identificate.
    • În aceeași direcție se pot urmări și canalele de Social Media pe care compania le folosește. Unele dintre exemple ar fi Facebook Pixel și Pinterest Engagement Retargeting, care urmăresc și identifică cele mai interesante informații pentru utilizatori (bazate pe rata de accesare a lor) și personalizează în jurul lor organizarea conținutului anunțurilor publicitare.
  • Crearea unui conținut prietenos personalizat pentru Black Friday și bazat pe cele mai importante puncte de interes ale consumatorilor, colectatate pe parcurs.
    • Una dintre cele mai bune metode de redare a conținutului este prin componenta de video. Conform celor mai recente statistici:
      • Companiile care utilizează conținut video au cu 41% mai mult trafic;
      • Conținutul video de pe landing pages generează cu 80% mai multe conversii;
      • Conținutul de video de pe Social Media generează cu 1,200% mai multe distribuiri (shares) decât textul și imaginile la un loc.
    • Utilizarea unor testimoniale din partea clienților actuali asupra produselor companiei și serviciilor oferite, care să contribuie la transparență și la creșterea încrederii viitorilor clienți.

Black Friday 2016 va avea loc pe data de 18 noiembrie. Totuși, ceea ce în ultimii ani a început de la cea mai complexă zi din an dedicată achizițiilor, a ajuns ușor, dar sigur, la un sezon întreg. Aceasta înseamnă mai mult efort și mai multe resurse atât înainte, cât și în timpul și după eveniment. Strategii de marketing eficiente și instrumente precum soluțiile software care să optimizeze fluxul de activități (colectarea de date, monitorizarea constantă a stocurilor, facturi fără erori etc.), o platformă web responsive sau aplicații mobile derivate, sunt elemente care duc la resurse minime și venituri maxime pentru companiile participante.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul