Generația software. Mii de aplicații software sunt vândute anual prin intermediul marketplace-urilor

03 noiembrie 2016

Apetitul crescut pentru implementarea aplicațiilor software și pentru utilizarea lor ca instrument real cu rol de optimizare și eficientizare a resurselor organizaționale nu este altceva decât unul dintre cele mai importante criterii pentru care se lansează la nivel global tot mai multe marketplace-uri dedicate.

Generația software. Mii de aplicații software sunt vândute anual prin intermediul marketplace-urilor

Apetitul crescut pentru implementarea aplicațiilor software și pentru utilizarea lor ca instrument real cu rol de optimizare și eficientizare a resurselor organizaționale nu este altceva decât unul dintre cele mai importante criterii pentru care se lansează la nivel global tot mai multe marketplace-uri dedicate.

Softlead a analizat 5 dintre cele mai cunoscute astfel de platforme, ce dețin modele de business distincte, adaptate unor obiective ce vizează piețe de consum sau tipologii de aplicații software distincte.

Capterra: an înființare - 1999, peste 400 de categorii de aplicații, înclus în portofoliul Gartner- cea mai mare companie de cercetare și consultanță în domeniul IT;

Software Advice: an înființare – 2005, peste 300 de categorii de aplicații, inclus în portofoliul Gartner;

Serchen: an înființare – 1995, peste 300 de categorii de aplicații;

Software Suggest: an înființare- 2014, peste 200 de categorii de aplicații;

Get App: an înființare – 2009, peste 300 de categorii de aplicații, înclus în portofoliul Gartner.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Softlead, prima platformă integrată dedicată soluțiilor și serviciilor software din România, înființată în 2013, cuprinde un portofoliu cu peste 500 de soluții software, ce aparțin a pese 250 de companii.


Cele mai importante funcționalități și beneficii ale marketplace-urilor software:

Date fiind vechimea și credibilitatea pe care au dobândit-o în industrie, precum și oportunitățile și cerințele din domeniu, dar și economia emergentă americană, cele 5 platforme de tip marketplace studiate au un portofoliu extins de vendori și complex din perspectiva industriilor și activităților/sarcinilor specifice pe care le pot optimiza sau realiza. 

Posibilitatea end useri-lor de a evalua calitatea soluțiilor oferite prin review-uri și rating-uri este una dintre funcțiile-suport ale platformelor cu rol de generare de lead-uri sau de vânzare efectivă, iar funcționalitatea va fi accesibilă și utilizatorilor Softlead începând cu luna noiembrie a acestui an.

În ceea ce privește modalitatea de filtrare a soluțiilor software, în momentul căutării:

  • Toate platformele oferă o listare alfabetică;
  • Toate platformele oferă posibilitatea căutării în funcție de industrie sau categorie;
  • Toate platformele oferă o listare în funcție de review-uri (număr total sau rating);
  • 4 din 5 platforme oferă o listare în funcție de preț sau de noutatea aplicației;
  • 3 din 5 oferă și o listare în funcție de popularitate;
  • Cel mai complex exemplu de filtrare a aplicațiilor este Software Suggest:
    • Sortarea aplicațiilor cuprinde organizare alfabetică, în funcție de industrie, categorie, review-uri, rating-uri, popularitate și vechime;
    • Suftware Suggest introduce icon-uri dedicate fecărui tip de aplcație, care indică specificații precum modalitatea de funcționare (în cloud sau instalare), modalitatae de plată (one time, monthly, annually), tipologie: SaaS sau Customizată, tipul de dispozitiv pentru care se potrivește(mobile, spre exemplu), posibilitatea descărcării unei broșuri despre ea etc.

În cadrul platformei Softlead, utilizatorul poate identifica într-o primă etapă o căutare a soluțiilor software în funcție de industrie, tip sau companie-vendor.

Din perspectiva experienței utilizatorului privind modalitatea de căutare și gestionare a aplicațiilor de pe platformă:

  • Pe 2 din 5 platforme end userii pot accesa funcții de comparare a funcționalităților mai multor aplicații;
  • 2 din 5 platforme au module în cadrul cărora utilizatorii pot găsi mai multe informații despre domeniu (cu articole, infografice, trend-uri, insight-uri, rapoarte, cercetări);
  • Un bun exemplu pentru suportul oferit în facilitarea căutării de pe platformă, îl oferă GetApp, prin:
    • App finder: formular de colectare de date detaliat, care ajută la crearea colaborării dintre vendor și achizitor, în funcție de cerințele de business, preț, locație, dispositive folosite, tip de companie
    • Secțiune de tag-uri comune folosite în găsirea soluției software potrivite.

Care este procesul pe care end userii trebuie să îl urmeze în solicitarea unei soluții software?

  • Posibilitatea contactării directe a companiilor fie prin accesarea website-ului listat în dreptul fiecărei aplicații, fie prin solicitarea unui demo;
  • Posibilitatea colectării de date despre end user (prin chat-ul de pe pagina principală sau prin completarea unor formulare specifice) care permite echipei platformei să creeze matching-ul cel mai potrivit între end-user și compania-vendor;
  • 2 din 5 platforme au introdus servicii de call-center prin care să colecteze date și să realizeze matching-ul dintre end user și vendor; celelalte se axează pe o automatizare a colectării de date, prin completarea de către end user a unor formulare specifice.

În cadrul Softlead, solicitarea unei soluții software de către un end-user cuprinde un set complet de etape cu rol în clasarea solicitării, validarea acesteia, stabilirea serviciilor conexe cerinței și a tipului de aplicație software potrivită

 

Care sunt etapele în procesul de listare a companiilor-vendor pe platformă?

  • Crearea unui cont și listarea vendorilor sunt gratuite pentru fiecare dintre cele 5 companii;
  • Toate platformele conțin informații detaliate despre avantajele pe care vendorii le au odată cu decizia listării pe platformă. Spre exemplu, în cadrul Serchen:
    • Crearea gratuită a unei pagini personalizate;
    • Evidențiere a caracteristicilor principale ale produselor;
    • Posibilitatea de a lista aplicațiile în mai multe categorii, în funcție de funcționalități;
    • Posibilitatea colectării review-urilor și acordării unui răspuns pentru fiecare;
    • Acces la statistici legate de industrie (competitor, tendințe);
    • Posibilitatea comparării cu alte companii din industrie.
  • Toate platformele oferă servicii suplimentare care să contribuie la generarea și conversia lead-urilor pentru companiile-vendor (publicitate PPC sau alte strategii și tactici de marketing);


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

END-USER: Companiile interesate de achiziționarea unei aplicații software pot completa formularul de mai jos sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected]

VENDOR: Companiile ce dețin soluții software care doresc să fie listate pe Softlead își pot crea un cont în cadrul platformei, de aici.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward