Ce este Social Business Collaboration şi cum ne poate ajuta?

10 aprilie 2014

De câțiva ani tehnologia este cuvântul care ne definește viața personală și profesională. Astăzi nu ne mai mulțumim cu sensul cuvântului în sine, avem nevoie de ceva în plus, care duce caracteristicile tehnologiei la următorul nivel: smart.

O privire de ansamblu asupra conceptului, intr-un parteneriat dintre Beck et al. Services si IBM Romania.

To be (smart) or not to be?

De câțiva ani tehnologia este cuvântul care ne definește viața personală și profesională. Astăzi nu ne mai mulțumim cu sensul cuvântului în sine, avem nevoie de ceva în plus, care duce caracteristicile tehnologiei la următorul nivel: smart.  De la telefoane mobile, tablete, televizoare, ceasuri, ochelari până la printare în 3D pentru a salva vieți, tehnologia smart are un rol extrem de important în fiecare zi pentru nenumărate domenii. Schimbă modul în care cumpărăm, modul în care creăm și modul în care lucrăm. Aceste aspecte au o importanță semnificativă în business.

Angajații oricărei companii au astăzi la dispoziție mai multe instrumente de lucru ca oricând. Ei au puterea de:

    a găsi și a împărtăși informații în câteva secundea mări rolul rețelelor de socializare și a dispozitivelor mobilea introduce instrumente de colaborare în companii

 Social Media vs. Social Business

Termenul Social Media îl definim ca și unealta primară de marketing și relații publice, unealtă prin care împărtășim informații prin interacțiuni. Nimănui nu ii sunt noi termenii Facebook, Twitter, LinkedIn, șamd. și majoritatea le asociem cu timp liber, interacțiune cu prietenii, fotografii, sursă de informații, știri, evenimente, etc. dar cel puțin cu un stil care ne hotărește modul în care gândim și acționăm. Și de ce ar trebui să lucrăm altfel? Nu trebuie, dar nici nu o facem. Întrebarea este dacă avem concepția și uneltele adecvate pentru a face legatură între stilul nostru de viața și modul în care lucrăm?

Stilul de lucru s-a schimbat. Modul de lucru a devenit colaborativ, deciziile le luăm în grup, de aceea  este necesară o gestiune mai bună a cunoștințelor, iar volumul informației este amețitor și în continuă creștere.

Social Business Collaboration are la bază conceptul Social Media. Acesta este dedicat organizațiilor și proceselor de business și se pliază pe nevoile acestora.

Dacă acceptăm că …

        … munca intelectuală  

s-a schimbat

        … structurile organizaționale  

s-au schimbat

        … procedurile critice de business  

s-au schimbat

        … demografia forței de muncă  

s-a schimbat

        … colaborarea în sine  

s-a schimbat

…iar omul a devenit cea mai importantă resursă a companiei, atunci deciziile și acțiunile noastre trebuie să se conformeze.

Ce facem mai departe? O posibilă soluție este…

Oamenii vor să audă și să  fie auziți

Echipa trebuie să fie incurajată să-și împărtășească cunoștințele, mai mult, să dea și să primească feedback. Astfel managementul poate identifica ușor cine sunt  “star”-urile  companiei, în ce categorie de performanță se încadrează și cum să acționeze pentru a valorifica cele mai importante active: oamenii.

Împărtășirea informației, admiterea ideilor noi sunt esențiale pentru descoperirea talentului, pentru satisfacția profesională și personală a angajatului și implicit dezvoltarea afacerii.

“Inventăm roata…dar de câte ori?”

Studiile arată câ angajații petrec foarte mult timp căutând informații sau recreând documente deja existente, fapt care evident reduce timpul petrecut productiv. Soluțiile de colaborare oferă posibilitatea de regăsire a informației și a documentelor în cel mai scurt timp.

Ține-ți prietenii aproape, iar clienții și mai aproape

Clienții plătesc și se așteaptă ca serviciile oferite de către furnizori să fie așa cum sunt stabilite de ei. Fără colaborare continuă acest lucru este greu de realizat. Și este evident: calitatea se convertește în satisfacție, satisfacția în recomandări, iar recomandările în clienți noi.

Fără limită. Oricând. Oriunde.

În ziua de astăzi nu mai este lux ci chiar esențial să avem acces la informații 24/24 ore pe zi, de pe orice dispozitiv mobil și indiferent de locația în care ne aflăm. Cu soluțiile de colaborare nu mai suntem legați de birou și nu mai există limitări geografice.

IBM Connections

IBM este în al treilea an consecutiv numărul unu în furnizarea soluțiilor Enterprise Social Software[1] și tot pe primul loc în expertiza în servicii de Cloud.[2]

Integrarea funcționalităților: Colaborare, Conținut și Colaborare

IBM Connnections este lider între platformele social software care ne ajută organizația să colaboreze cu oamenii potriviți astfel accelerând inovația și producând rezultate bune. Spre deosebire de multe alte soluții similare IBM Connections se axează în jurul oamenilor și a activităților în loc de documente. Implementarea soluției include opțiunile on-premise, hibrid și cloud.

Colaborare

  • Profiluri personale –  este asemănător cu ce ne-am obișnuit pe rețelele de socilalizare. Profilul Connections este combinația dintre detalii personale și identitatea profesională a fiecărui individ în parteMicroblog – funcționalitatea principală este cea de împărtășire a cunoștințelor. Are ca scop selectarea personalului cel mai potrivit pentru diferite sarcini.Ideation – microbloguri care au ca scop selectarea și dezvoltarea celor mai bune idei prin împărtășirea  acestora și posibilitatea de a le susține prin voturiWiki – ține locul unei enciclopedii interne pentru companiiComunități – pentru grupuri cu funcție, responsabilități, drepturi și în special interese similare
  • Dashboard - pentru urmărirea “in a glance” structurată și gestiunea activităților principale

Conținut

  • E-mail – pentru că nu îl putem și nici nu vrem să îl eliminămCalendar – pentru planificarea activităților în funcție și de încărcarea colegilorDocumente – eliminarea colaborării prin atașamente trimise prin e-mail, pentru securitatea informațiilor și fără confuzie legată de ultimele versiuni ale documentelorProcese de business – pentru planificarea și urmărirea proceselor standard și a proiectelor complexe cu ajutorul șabloanelor de activități, asocierea saricinilor persoanelor potrivite, alocarea de termene limită, etc. Conformitate/Păstrare – ideile, fișierele, contribuția unui angajat se păstrează chiar dacă persoana respectivă pleacă din companie

Comunicare

  • Aveți la dispoziție oricare dintre uneltele de comunicare virtuală: conferință audio/web, mobile, instant messaging cu posibilitatea de înregistrare și redare audio/video.

IDC și Gartner poziționează IBM ca fiind leader mondial în Social Software, iar noi Beck et al. Services suntem mândri de a fi un partner de success al IBM în această direcție.

 

[1] IDC, Worldwide Enterprise Social Software 2012-2016 Forecast, June 2012

[2] IBM Smartcloud for Social Business leads in 11 of 18 categories

Despre SC Beck et al. Services SRL

Beck et al. Services este o companie privată cu capital străin, un furnizor de servicii IT care se axează pe valoarea adaugată ce o aduce companiilor client. Conceptul de servicii IT al firmei cu sediul în Munchen se concentrează pe furnizarea către clienții săi a unei infrastructuri mai transparente, mai fiabile, precum și o comunicare îmbunătățită pentru utilizatorii acesteia. Beck et al. Services oferă servicii de suport tehnic, consultanță pentru infrastructuri și aplicații, service desk în mai multe limbi de circulație internațională, solutii de comunicare și colaborare sociala, precum și tehnologii IT de management și monitorizare. Servicii oferite se bazează pe instrumente și metodologii de top, cum ar fi ITIL V3 și managementul serviciilor IT.

Beck et al. Services a intrat în industria serviciilor IT din anul 2000 și a deschis filiale in România (2005), Brazilia (2009) și Elveția (2010). Astazi compania are aproximativ 70 de angajați în Germania și Elveția, în jurul de 45 de angajați în România și Brazilia și are o cifră de afaceri anuală de 6,2 milioane de euro. Printre clienții companiei se numără Continental AG, Infineon AG, Daiichi Sankyo Europe GmbH, KWS SAAT AG, Zürcher Kantonalbank, KWS Semințe SRL, Energobit SA, Salamandra Plus SA.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimele 24 de luni

Creșterea complexității infrastructurii IT de business și a amenințărilor le creează factorilor de decizie din domeniul IT din ce în ce mai multe dificultăți în a-și proteja organizațiile de amenințări cibernetice. Astfel, peste jumătate dintre organizațiile din Europa (54%) s-au confruntat cu cel puțin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, care le-a creat pr...

Citește tot arrow_forward

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.Solicitările și Condițiile Inițiale.Înaintea introducerii sistemului de management al documentelor (DMS), DocuWare, departamentul de a...

Citește tot arrow_forward

SonicWall: La început de an, infractorii informatici caută noi tipuri de atacuri. Trebuie să fim vigilenți în lunile următoare

În paralel cu scurgerile masive de date care au avut loc încă de la începutul anului, atacurile malware s-au situat la un nivel foarte ridicat. Există însă și câteva vești bune: numărul total al atacurilor de tip malware și ransomware au manifestat o tendință descrescătoare. Potrivit ultimelor rapoarte generate cu ajutor SonicWall Capture Threat Network, re...

Citește tot arrow_forward