Ce este un Social CRM?

20 noiembrie 2013

Sunt sute de retele sociale pe care le folosesc milioane de utilizatori si, parca, inca ar mai fi loc si timp pentru unele noi. Desi complexitatea canalelor si accesibilitatea pe care le propun utilizatorilor sunt avantaje evidente, este esentiala o buna segmentare a audientei vizate.

Sunt sute de retele sociale pe care le folosesc milioane de utilizatori si, parca, inca ar mai fi loc si timp pentru unele noi. Desi complexitatea canalelor si accesibilitatea pe care le propun utilizatorilor sunt avantaje evidente, este esentiala o buna segmentare a audientei vizate.

87% dintre companii sunt prezente pe Facebook si Twitter, 50% pe LinkedIn si YouTube si 33% pe Google si Pinterest. Pentru companiile care au de spus o poveste, YouTube este canalul cel mai potrivit pentru cresterea notorietatii. Dar, cate dintre companiile cu profil tehnic, din industria software, adopta o astfel de strategie? Sunt demo-urile mai potrivite decat o expunere creativa?

Una dintre cele mai interesante opinii referitoare la noul univers creat de Social Media porneste de la urmatoarea ipoteza: In industria software, apropierea de consumatori, comunicarea directa cu utilizatorii se pot face la fel de bine si cu rezultate optime prin intermediul unui CRM social. Un CRM social este o platforma software care automatizeaza procesul de promovare prin social media, prin gestionarea si mentinerea activitatii pe conturile dedicate. Mai mult decat atat, multe dintre campaniile de tip Business to Consumer (B2C) sunt implementate ca rezultat al presiunii data de obiectivele organizationale sau de competitite.

Pentru companiile care privesc cu deschidere ideea implementarii unui social CRM, procesul de automatizare este vazut ca un pas extrem de important. Programe de management al continutului pe diverse retele sociale sunt HootSuite, Social Oomph sau TweetDeck. Cel mai important pas este acela al alegerii variantei facile de lucru, care sa nu genereze dificultati fluxului de lucru intern si nici inlantuirii logice a activitatilor.

In contextul companiilor producatoare de software, precum si in alte industrii, automatizarea actiunilor specifice Social Media are dublu rol: de prioritizare si de eficientizare a activitatilor. Intr-adevar, exista instrumente care monitorizeaza platforme web si le trimit notificari utilizatorilor in functie de obiectivele sau de interesele pe care le-au setat propriului profil.

Cifre:

80% dintre reprezentantii generatiei X considera ca website-urile de socializare si de tip instant messaging sunt reale instrumente de conexiune, in timp ce doar 60% dintre utilizatorii web ce apartin generatiei Baby Boom folosesc Social Media pentru a ramane conectati cu ceilalti.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

SAP lansează 10 funcționalități noi de Experience Management (XM)

La trei luni de la finalizarea achiziției companiei Qualtrics, SAP lansează zece funcționalități noi, care combină datele referitoare la experiență (X-data) cu cele operaționale (O-data), pentru măsurarea și îmbunătățirea celor patru piloni cheie în experiențele de business: client, angajat, produs și brand. Introducerea acestui sistem stabilește un nou standard î...

Citește tot arrow_forward

Bitdefender a deschis la Târgu Mureș al cincilea birou din România

Producătorul de soluții de securitate cibernetică Bitdefender a deschis un nou birou la Târgu Mureș, al cincilea din România al companiei, pe lângă cele din București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara....

Citește tot arrow_forward

Noua soluție Bitdefender 2020 protejează intimitatea utilizatorilor pe internet și îi ferește de amenințările momentului

Tehnologiile noi din soluția de securitate feresc utilizatorii de folosirea intruzivă a datelor personale și îi protejează de atacuri informatice sofisticate.

Citește tot arrow_forward