Peste 27.000 de profesori români folosesc mai eficient tehnologia informației în școli, în urma absolvirii cursurilor Intel Teach Elements

21 Nov 2013

În ultimii cinci ani, peste 27.000 de profesori români din mediul preuniversitar au absolvit cursurile Intel Teach Elements, deprinzând noi abilități pentru a familiariza elevii cu tehnologia. Numai în perioada octombrie – noiembrie 2013, aproximativ 400 de cadre didactice au finalizat cursurile Intel Teach Elements la nivel național.

Peste 27.000 de profesori români folosesc mai eficient tehnologia informației în școli, în urma absolvirii cursurilor Intel Teach Elements

În ultimii cinci ani, peste 27.000 de profesori români din mediul preuniversitar au absolvit cursurile Intel Teach Elements, deprinzând noi abilități pentru a familiariza elevii cu tehnologia. Numai în perioada octombrie – noiembrie 2013, aproximativ 400 de cadre didactice au finalizat cursurile Intel Teach Elements la nivel național.

Urmând aceste cursuri, profesorii din clasele 1-12, indiferent de materia predată, deprind cum să își familiarizeze elevii cu tendințe și concepte specifice educației din secolul 21, precum învățare digitală, inclusiv conținut digital, Web 2.0, rețele sociale, resurse și unelte online. Participarea la cursurile Intel Teach Elements contribuie la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și implicit, la modernizarea și eficientizarea modului în care se desfășoară orele de curs. Profesorii învață cum să integreze mai bine tehnologia în curriculumul existent și să capteze interesul și atenția elevilor către rezolvarea problemelor, gândire critică și colaborare, trei concepte esențiale în societatea bazată pe informație. Cursurile Intel Teach Elements sunt gratuite și online, putând fi accesate de către profesori oricând, de oriunde.

„Cursurile la care am participat și pe care le pot vizualiza oricând doresc sunt deosebite și importante pentru formarea mea. Am învățat să acord atenție scopului proiectului, să folosesc metode moderne și îndrăgite de elevii pentru care proiectez activitățile și să lucrez în echipă”, a declarat Nicoleta Vasilescu, profesor la școala gimnazială din Cochirleanca, județul Buzău, absolventă a cursurilor Intel Teach.

 „Cursurile Intel Teach Elements promovează tehnologia informației nu doar ca echipament, ci mai ales ca resursă specifică societății moderne în care trăim. Reprezintă un prim pas în care profesorii învață cum să utilizeze mediul online ca resursă în procesul de predare-învățare, de la website-uri, la platforme de comunicare și rețele sociale. În etapa următoare, profesorii vor putea crea conținut digital pentru materiile pe care le predau”, a declarat Adrian Cioroianu, Business Development Manager, Intel. „Suntem onorați de participarea numeroasă a cadrelor didactice la aceste cursuri până acum și vom continua să susținem activ dezvoltarea de programe educaţionale în România”, a adăugat el.

Implementat pe baza unui Memorandum de Înțelegere între Intel și Ministerul Educației Naționale, Intel Teach Elements este una dintre componentele online ale programului Intel Teach, prin care le sunt oferite cadrelor didactice o serie de resurse, informații și exemple utile pentru adaptarea procesului didactic la cerințele pedagogice și tehnologice actuale. Cursurile Intel acoperă o gamă largă de strategii didactice, metode și instrumente pedagogice, făcând apel la informații teoretice actuale privind învățarea, exerciții interactive, tutoriale e-learning animate, discuții online între participanți, precum și la activități offline pentru aplicarea conceptelor. Materialele sunt aliniate celor mai înalte standarde de formare în sistem deschis la distanță, fiind un model de utilizare a tehnologiei e-learning pentru instruire. În România sunt disponibile trei cursuri online, adaptate la contextul educațional românesc, pe care profesorii le pot urma pe o platformă de învățare: Abordări bazate pe proiecte, Colaborarea în clasa digitală, Evaluarea în școlile secolului XXI.          

Cursul ”Abordări bazate pe proiecte” ajută cadrele didactice să-şi îmbunătăţească înţelegerea abordărilor bazate pe proiecte interdisciplinare/transcurriculare şi aplicarea acestora în contextul şcolii secolulului 21. ”Colaborarea în clasa digitală” oferă metode pentru desfăşurarea unor activităţi de colaborare folosind instrumente online care sprijină conexiunile şi comunicarea la nivelul clasei şi dincolo de sala de clasă. Susține formarea de competențe colaborative elevilor, necesare în economia globală. Cursul ”Evaluarea în școlile secolului XXI” oferă informaţiile şi instrumentele de care profesorii au nevoie pentru a implementa noi abordări în evaluarea performanțelor școlare, cu care să răspundă mai bine nevoilor elevilor din ziua de astăzi, ”nativii digitali”.         

Pentru a participa la astfel de cursuri, cadrele didactice trebuie să poată utiliza, la un nivel acceptabil, Internetul şi noile tehnologii, să aibă experienţă în lucrul cu elevii şi să fie deschise la îmbunătăţirea propriei activităţi didactice.

Programul Intel Teach se derulează din anul 2000 în Statele Unite, fiind ulterior deschis pentru cadre didactice din peste 40 de țări. Până în acest moment, la program au participat peste 6 milioane de profesori din întreaga lume.

Despre Intel

Intel (NASDAQ: INTC) este lider mondial în inovaţia din industria computerelor. Compania proiectează şi dezvoltă tehnologii esenţiale, ce servesc ca fundament pentru dispozitivele de computing din lume. Pentru informaţii suplimentare despre Intel accesaţi http://www.intel.com/pressroom şi http://blogs.intel.com.                                                                 

Intel și logo-ul Intel sunt mărci comerciale ale Intel Corporation în Statele Unite şi în alte ţări.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul