Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

03 Apr 2019

V-ați pus vreodată întrebarea care este definiția unei afaceri de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astfel încât afacerea să crească în mod natural.

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

Dar cum vă puteți da seama dacă afacerea dumneavoastră de distribuție se îndreaptă în direcția bună? Cum vă puteți asigura că știți în orice moment ce se întâmpla cu banii dumneavoastră? Care sunt semnele care arată că aveți nevoie de sisteme informatice pentru un control riguros și care să vă permită creșterea afacerii? După 25 de ani de experiență și mii de discuții cu oameni de business, am alcătuit o listă cu unele dintre cele mai comune semne care vă arată că afacerea dumneavoastră de distribuție are nevoie de un sistem integrat de gestiune.

Primul semn este (probabil) și cea mai mare durere pentru majoritatea managerilor din distribuție: lipsa unor rapoarte în timp real, care să ofere un grad mai mare de control asupra întregului business. Dacă în momentul în care doriți să vedeți care este situația actuală a companiei și să previzionați viitorul ei vă simțiți ca un cititor în stele, înseamnă că aveți nevoie de un sistem de gestiune care să vă ajute să puteți anticipa corect evoluția companiei. De cele mai multe ori, managerii care nu au implementat un sistem ERP și care doresc să primească rapoarte privind vânzările, încasările și datoriile, au nevoie să vorbească cu 2-3 persoane din departamente diferite și să aștepte de la câteva zile la câteva săptămâni pentru a obține informațiile necesare. În același timp, organizațiile care au implementate un sistem ERP au acces la rapoarte în timp real și știu în orice moment unde se află banii lor. Cu ajutorul tablourilor de bord, scorecard-urilor şi ai altor indicatori de performanţă se obține o vizibilitate de 360 de grade asupra companiei.

"O companie de distribuție nu poate funcționa fără o soluție ERP. Cu SocrateCloud am reușit să punem bazele unui business de încredere pentru clienții noștri.”  - Tiberiu Anghel - Director General Handlopex România
"Cu ajutorul soluției SocrateERP de la BITSoftware, Mediclim a făcut pasul de la afacere de familie la un business de 10 milioane de euro.” - Sever Vătăman - Director executiv, Mediclim

Un alt semn al nevoii de implementare a unui sistem ERP este atunci când în firmă se folosesc mai multe programe software care nu au o bază de date comune, iar aceleași date sunt introduse de mai multe ori. Pe lângă faptul că angajații din subordine consumă timp prețios efectuând operațiuni redundante, posibilitatea apariției unor erori de natură umană este foarte mare. Odată cu implementarea unei soluții software de tip ERP, datele se introduc în aceeași bază de date de către toți angajații în mod unitar, indiferent de departamentul din care fac parte, ducând astfel și la o disciplinare a proceselor interne.

Apar adesea situații de supra-stoc sau stoc insuficient? Gradul de produse expirate este din ce în ce mai mare și mai greu de controlat? Nu dispuneți de o modalitate eficientă de previzionare a stocurilor? Sistemele ERP și WMS vă ajută să aveți un mai bun control al stocurilor și să obțineți diverși indicatori pe fiecare furnizor sau client în parte (rapoarte de profitabilitate, marje, sezonalitate și alte analize comparative), dovedindu-se astfel instrumente utile în negocieri atât cu furnizorii, cât și cu clienții.

Resimțiți vreunul (sau chiar mai multe) dintre aceste simptome?

 SocrateERP, soluția completă pentru distribuție, vă ajută să aveți modele de business și afaceri mai performante prin:

Cu peste 29 de ani de experiență, BITSoftware dezvoltă și implementează soluții ERP, CRM și BI de ultimă generație pentru diferite industrii, companii mijlocii și mari din sectorul privat. Ca parte a Grupului Entersoft, suntem acum unul dintre cei mai importanți furnizori de software de business din România, cu cel mai complet portofoliu de produse, acoperind nevoi la nivel de companie și departamentale cu soluții ERP, CRM, Retail, WMS, eInvoicing, Mobile Field Sales și Service, precum și BI și alte soluții pentru aproape toate verticalele. Cu peste 600 de ingineri calificați care pot oferi soluții de top, oportunitățile de viitor sunt fascinante și pot sprijini viziunea clienților noștri pentru transformarea digitală.

La BITSoftware, suntem pasionați de modul în care produsele noastre îmbunătățesc eficiența și procesele organizațiilor și permit oricui să lucreze într-un mediu digital în mod productiv pentru a îndeplini obiectivele companiei.

Cu produsele și serviciile noastre, construim o relație pe termen lung cu clienții noștri, care își pun afacerile în mâinile noastre.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

O nouă companie din domeniul energetic a ales să se digitalizeze eficient

Bento – Intellectually Curious (BVB: BENTO) a semnat un contract cu Volta X Solar Systems (Volta X), furnizor de soluții la cheie pentru sisteme fotovoltaice, eficiență energetică, sisteme de stocare a energiei și stații de...

Citește articolul
Softlead

Cum pot companiile să măsoare performanța angajaților cu ajutorul aplicațiilor software? Costul licențelor începe de la 6.5$/lună

Conform OKR Impact Report 2022, companiile de succes care folosesc metodologii de planificare a obiectivelor și indicatorilor de performanță (OKRs) înregistrează o creștere cu 28% a intesității și calității comunicării interne (la...

Citește articolul
Softlead

Cum să extragi date din diverse tipuri de documente?

Connections integrează pentru prima dată AI într-unul dintre produsele sale: IDScanner pentru orice tip de documente

Citește articolul