Ce sunt aplicațiile Warehouse Management System (WMS)?

28 octombrie 2014

Warehouse Management System este o aplicație software ce gestionează operațiunile de zi cu zi dintr-un depozit. Programele WMS permit administrarea centralizată a sarcinilor, cum ar fi nivelul stocurilor și urmărirea locațiilor de stocare.

Ce sunt aplicațiile Warehouse Management System (WMS)?

Warehouse Management System (WMS) este o aplicație software ce gestionează operațiunile de zi cu zi dintr-un depozit. Programele WMS permit administrarea centralizată a sarcinilor, cum ar fi nivelul stocurilor și urmărirea locațiilor de stocare. Inițial, soluțiile de gestionare a spațiilor dedicate depozitării au fost gândite ca un mix integrat și funcțional între structuri hardware, software și periferice. Prin alegerea și implementarea corecte ale unui sistem de tip WMS, beneficiarii reușesc să asigure o creștere competitivă a cifrelor ce definesc managementul gestiunii, reduc costurile, îmbunătățesc performanțele stocurilor și oferă o mai mare flexibilitate și promptitudine în cadrul fluxului de lucru. 

Sistemele de gestionare a depozitelor au ca principală funcționalitate spațiul de stocare. 

Oricât de simplă sau de complicată este aplicația, obiectivul unui astfel de sistem de gestionare rămâne același: furnizarea către companie a informațiilor necesare pentru controlul eficient al fluxului materialelor într-un depozit.

Soluțiile de tip WMS permit monitorizarea și desfășurarea centralizată a activităților din cadrul companiilor ce operează cu spații de depozitare, fie că este vorba despre gestionarea stocurilor sau despre organizarea propriu-zisă a depozitelor. Aplicațiile WMS pot fi de sine stătătoare (aplicații dedicate) sau pot fi parte dintr-un sistem de tip Enterprise Resource Planning (ERP).

În funcție de nevoile pe care le are fiecare beneficiar, o soluție WMS poate fi implementată într-o formulă standard, care să cuprindă acele module specifice organizării spațiilor fizice, precum și funcționalități complexe, cum ar fi tehnologii de monitorizare și de direcționare a utilizatorilor prin sisteme de recunoaștere vocală.

Există o suită de module pe care, în funcție de nevoile pe care le are beneficiarul, pot fi active sau inactive în cadrul aplicației funcționale. Astfel, prin sistemul de tip Business Intelligence, sunt identificate, extrase și analizate datele de business în timp real, fiind ulterior convertite in informații extrem de utile. Toate aceste sunt afișate în panouri de control, devenind instrumentele de bază în lucrul oamenilor sau departamentelor de decizie din cadrul companiilor.

De asemenea, o aplicație software WMS deține o componentă automată de monitorizare, care poate fi dotată cu un sistem de scanare a codurilor de bare. Este o metodă extrem de eficientă de a trimite rapid informații către sistemul de captare a informațiilor central, pentru ca datele și deciziile ulterioare să fie luate în timp util. Avantajele automatizării sunt clare: sunt reduse posibilele erori umane și costurile, în timp ce productivitatea și eficiența sunt în continuă creștere.

Procesele de automatizare nu se opresc aici în cazul unei soluții de tip WMS, ci sunt continuate pe linia fluxului documentelor, fie că este vorba despre facturi sau despre ordine de plată.

Necesitatea de anticipare a nevoilor clienților și de reacție rapidă la toate cerințele acestora determină companiile care doresc să-și păstreze un grad ridicat de competitivitate să abordeze alternative din ce în ce mai inovatoare din sfera tehnologică. Comanda ideală plasată de client presupune ca produsele cerute să fie livrate la timp și în cele mai bune condiții. În acest context, sistemele de gestionare a depozitelor (WMS) încep să joace un rol din ce în ce mai important în cadrul unei companii, lipsa lor afectând atât performanța angajaților din depozit, cât și din alte departamente.

Avantajele implementării:

  • Ajută la optimizarea stocurilor
  • Creste acuratețea procesului de alegere a produselor
  • Facilitează procesele de inventariere
  • Permite urmărirea trasabilității loturilor
  • Reduce semnificativ timpul dedicat manipulării mărfurilor
  • Oferă informații in timp real cu privire la stocul mărfurilor
  • Contribuie la creșterea productivității angajaților din depozit
  • Angajații noi se integrează intr-un timp mult mai scurt
  • Este eliminat riscul implicat de rotația de personal
  • Oferă vizibilitate crescuta asupra tuturor activităților desfășurate in depozit

Principalele funcționalități

Comunicații mobilă în timp real - Îmi permite sistemul să opereze pe device-uri mobile

Captură automată de date (cod de bare) –Îmi permite sistemul să citesc automat  date precum numere SKU, numere binare sau numere de comandă

Detectare locație - permite sistemului să identifice, cu exactitate, locația în depozit a fiecărui produs

Direcția procesului - Realizează sistemul direcționarea fiecărui angajat pentru a ști cum să efectueze un proces

Upgrade – Sistemul este capabil să i se implementeze funcționalități noi care devin imediat disponibile pe marketplace.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward