Cine cumpără online în România?

16 octombrie 2014

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Cine cumpără online în România?

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Potrivit procesatorului de plăți Netopia, citat de Ziarul Financiar într-un articol publicat recent,aproximativ 50% din plăţile online cu cardul realizate în acest an pentru produse şi servicii comercializate de magazinele online româneşti au fost realizate de bucureşteni, următorii în top fiind clujenii şi timişorenii, fiecare cu o pondere de 4,5%.

Trendul aflat într-o continuă creștere este un răspuns al pieței locale dat strategiilor implementate de cele mai multe dintre magazinele online în orașele menționate, acolo unde consumatorii sunt mult mai expuși acestor tehnici de educare și de direcționare către tot ceea ce înseamnă avantajele comerțului electronic. În topul orașelor se află București, Cluj-Napoca și Timișoara, iar lista de explicații poate fi continuată de obținerea unor venituri mai mari și existența unei economii dezvoltate, în comparație cu alte orașe din țară.

Topul oraşelor cu cei mai mulţi români care plătesc online este continuat cu Braşov (4% din totalul plăţilor), Iaşi - 3,2% şi Constanţa - 3%.

Cea mai mare pondere a tranzacţiilor online o deţin comercianţii din zona de turism, urmaţi de cei din telecom, IT, fashion şi asigurări.

Potrivit datelor furnizate la solicitarea Curierului Naţional, va­loarea tranzacţiilor procesate de companie în doar primele şase luni ale acestui an a fost de 37 de mi­lioane de euro. Anul trecut compania a contorizat 2,2 milioane de tranzacţii prin propria platformă de plăţi online, cu o valoare totală de 76 milioane de euro, o treime din valoarea pieţei din 2013. Astfel, va­loarea totală a tranzacţiilor online cu cardul din 2013, a fost de aproximativ 230 de milioane de euro.

Situația comerțului electronic în România

La finalul anului trecut, erau înregistrate în România peste 4.500 de magazine online.

Comerţul online, exclu­zând serviciile, facturile pa­chetele turistice, vânzarea de bilete a avut o valoare de peste 600 de milioane de euro, incluzând aici toate metodele de plată.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Eșecul AVON în implementarea aplicației de management a comenzilor

Studiu de CazDupă 4 ani de planificare a proiectului de implementare, compania de produse cosmetice AVON, prin filiala sa din Canada, a concluzionat eșecul implementării suitei de aplicații software ERP/CRM/eCommerce. Întregul proiect a fost evaluat la 125 de milioane de dolari.

Citește tot arrow_forward

Seatbelt - Studiu de caz - dezvoltare aplicație CRM

Expertii nostri au dezvoltat o aplicatie de CRM web si mobile care a ajutat clientul sa depaseasca problemele din trecut si totodata sa isi dezvolte afacerea.

Citește tot arrow_forward

Sute de mii de angajați români lucrează de acasă în contextul noului coronavirus. Cum ajută aplicațiile software evaluarea muncii?

Angajatorii din România traversează cea mai dificilă perioadă din punctul de vedere al digitalizării proceselor de muncă. În câteva zile, sute de mii de salariați din centrele de business din toată țara și-au schimbat complet modul de lucru, iar companiile s-au mișcat mai rapid ca niciodată în implementarea unor politici noi de HR.

Citește tot arrow_forward