Cine cumpără online în România?

16 octombrie 2014

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Cine cumpără online în România?

Conform unei informații apărute în Ziarul Financiar, numărul comenzilor pentru produse și servicii finalizate cu plata online este în continuă creștere. Cu siguranță, însă,  evoluția vine ca răspuns al creșterii industriei comerțului electronic în cele mai puternice orașe din România.

Potrivit procesatorului de plăți Netopia, citat de Ziarul Financiar într-un articol publicat recent,aproximativ 50% din plăţile online cu cardul realizate în acest an pentru produse şi servicii comercializate de magazinele online româneşti au fost realizate de bucureşteni, următorii în top fiind clujenii şi timişorenii, fiecare cu o pondere de 4,5%.

Trendul aflat într-o continuă creștere este un răspuns al pieței locale dat strategiilor implementate de cele mai multe dintre magazinele online în orașele menționate, acolo unde consumatorii sunt mult mai expuși acestor tehnici de educare și de direcționare către tot ceea ce înseamnă avantajele comerțului electronic. În topul orașelor se află București, Cluj-Napoca și Timișoara, iar lista de explicații poate fi continuată de obținerea unor venituri mai mari și existența unei economii dezvoltate, în comparație cu alte orașe din țară.

Topul oraşelor cu cei mai mulţi români care plătesc online este continuat cu Braşov (4% din totalul plăţilor), Iaşi - 3,2% şi Constanţa - 3%.

Cea mai mare pondere a tranzacţiilor online o deţin comercianţii din zona de turism, urmaţi de cei din telecom, IT, fashion şi asigurări.

Potrivit datelor furnizate la solicitarea Curierului Naţional, va­loarea tranzacţiilor procesate de companie în doar primele şase luni ale acestui an a fost de 37 de mi­lioane de euro. Anul trecut compania a contorizat 2,2 milioane de tranzacţii prin propria platformă de plăţi online, cu o valoare totală de 76 milioane de euro, o treime din valoarea pieţei din 2013. Astfel, va­loarea totală a tranzacţiilor online cu cardul din 2013, a fost de aproximativ 230 de milioane de euro.

Situația comerțului electronic în România

La finalul anului trecut, erau înregistrate în România peste 4.500 de magazine online.

Comerţul online, exclu­zând serviciile, facturile pa­chetele turistice, vânzarea de bilete a avut o valoare de peste 600 de milioane de euro, incluzând aici toate metodele de plată.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Bitdefender: INFORMARE: atacuri cibernetice asupra unor spitale din Romania

În urma unei investigații derulate de specialiști în securitate cibernetică din cadrul Bitdefender, Cyberint și CERT-RO am constatat că amenințările responsabile de atacurile cibernetice recente  asupra unor spitale din România sunt Maoloa și Phobos. 

Citește tot arrow_forward

Romanian Software lanseaza versiunea in Cloud a platformei de salarizare si administrare a resurselor umane, colorful.hr, pentru a veni in sprijinul IMM-urilor

Romanian Software, unul dintre liderii pietei romanesti de solutii software dedicate resurselor umane, a lansat in Cloud platforma colorful.hr. Platforma este specializata in salarizarea, recrutarea si administrarea resurselor umane si vine in sprijinul companiilor mici si mijlocii, care doresc sa isi automatizeze o parte din activitatile aferente departamentelor de HR.

Citește tot arrow_forward