Facebook, Ericsson și XL Axiata își unesc forțele pentru a îmbunătăți performanța rețelelor și experiența utilizatorilor din Indonezia

16 Oct 2014

Ca parte a misiunii Internet.org de a permite conectarea la Internet a două treimi din populația lumii care încă nu are acces online, Facebook și Ericsson (NASDAQ: ERIC), în colaborare cu operatorul XL Axiata, au creat o nouă metodologie de măsurare și îmbunătățire a performanței end-to-end a rețelei prin simularea utilizării unor aplicații Facebook.

Facebook, Ericsson și XL Axiata își unesc forțele pentru a îmbunătăți performanța rețelelor și experiența utilizatorilor din Indonezia

Ca parte a misiunii Internet.org de a permite conectarea la Internet a două treimi din populația lumii care încă nu are acces online, Facebook și Ericsson (NASDAQ: ERIC), în colaborare cu operatorul XL Axiata, au creat o nouă metodologie de măsurare și îmbunătățire a performanței end-to-end a rețelei prin simularea utilizării unor aplicații Facebook. Proiectul-pilot de optimizare a rețelei implementat cu această ocazie a permis îmbunătățirea cu 70% a acoperirii pentru aplicații în rețea.

Chris Daniels, vicepreședinte Internet.org, Facebook, a declarat: „Ca parte a eforturilor Internet.org de a asigura acces la Internet pentru toată lumea, Facebook este decis să lucreze alături de parteneri care pot dezvolta instrumente inovatoare și cu care pot face schimb de experiențe din industrie. Cu ajutorul metodologiei din acest test, descrisă într-un white paper, avem acces la un model de îmbunătățire a performanței rețelei ce poate fi aplicat la nivel mondial de operatori mobili. Astfel, vom asista la o mai bună utilizare a capacității și resurselor de rețea existente, un element foarte important în misiunea noastră de a diminua diferențele de conectivitate din diferite părți ale mapamondului.”

În Indonezia, 75% dintre utilizatori folosesc rețele 2G GSM/ EDGE, deși țara are al patrulea grup de utilizatori Facebook ca mărime din lume. Schimbările din piață sunt reflectate clar în rețeaua XL Axiata, care a înregistrat o creștere a traficului de date de 142% în 2013. Conform estimărilor companiei, mai mult de jumătate din cele 62,9 milioane de abonați ai operatorului sunt utilizatori ai serviciilor de date și majoritatea acestora utilizează rețeaua Facebook.

Hasnul Suhaimi, Chief Executive Officer XL Axiata, a spus: „Suntem extrem de încântați să colaborăm cu Ericsson și Facebook pentru a ne respecta angajamentul de a oferi o experiență de utilizare din ce în ce mai bună, în special în ceea ce privește utilizarea serviciilor de date. În ultima perioada, rata de utilizare a serviciilor de date în Indonezia a crescut simțitor, iar această tendință se va menține și în perioada următoare. Cred că este prima dată când un operator, un furnizor de tehnologie de rețea și un furnizor de aplicații își unesc forțele într-un astfel de proiect. Suntem mândri că Facebook ne-a selectat să le fim parteneri în Indonezia. Suntem convinși că utilizarea cu ușurință a aplicațiilor de pe dispozitive mobile este foarte importantă pentru orice utilizator, iar corelarea cazurilor de utilizare Facebook cu statisticile disponibile în rețea s-a dovedit a fi o metodă inovatoare și eficientă de a detecta și a valorifica oportunități de optimizare a rețelei.”

Cu ajutorul XL Axiata, Facebook și Ericsson au creat o nouă metodologie de măsurare și îmbunătățire a performanței end-to-end a rețelei. Proiectul comun a dezvoltat un cadru ce permite evaluarea indicatorilor cheie de performanță în baza simulărilor Facebook și corelarea lor cu statistici din rețea. Prin acest proces, orice probleme ce apar sunt identificate corect și remediate în interiorul rețelei. Astfel, s-a obținut îmbunătățirea cu 70% a acoperirii pentru aplicații:

Johan Wibergh, Executive Vice President și Head of Segment Networks, Ericsson a declarat: „Mobilitatea transformă modul în care trăiesc oamenii și în care lucrează companiile, ceea ce înseamnă că viziunea Ericsson a Societății Permanent Conectate se mulează foarte bine obiectivelor Internet.org. Cel mai nou proiect comun Ericsson și Facebook, desfășurat cu sprijinul clientului nostru XL Axiata, a ridicat ștacheta în ceea ce privește înțelegerea, măsurarea și îmbunătățirea acoperirii pentru aplicații sau, mai bine spus, a performanței pentru utilizatori.”

Pe 13 octombrie, Facebook a organizat un eveniment Internet.org, în cadrul căruia reprezentanți ai platformei de social media alături de Ericsson și XL Axiata au prezentat rezultatele proiectului, precum și studiul realizat în acest context.

Facebook și Ericsson sunt doi dintre membrii fondatori ai inițiativei Internet.org. Cele două companii au anunțat, de asemenea, crearea unui laborator comun de inovație care să susțină proiectul – Internet.org Innovation Lab. Acesta este, în prezent, în construcție în campusul Facebook din Menlo Park și va reprezenta un centru unde experiența cumulată a partenerilor va permite optimizarea aplicațiilor, a rețelelor și serviciilor pentru următoarele 5 miliarde de utilizatori de Internet.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul