Comunicarea prin imagini. Mixul perfect între jurnalism și software

05 Jul 2015

Poveștile spuse prin intermediul imaginilor au început o dată cu epoca Social Media, un canal de comunicare și de marketing construit dintr-o suită de aplicații software accesibile de pe desktop și de pe device-urile mobile. 

Comunicarea prin imagini.  Mixul perfect între jurnalism și software

Poveștile spuse prin intermediul imaginilor au început o dată cu epoca Social Media, un canal de comunicare și de marketing construit dintr-o suită de aplicații software accesibile de pe desktop și de pe device-urile mobile. Cele mai cunoscute astfel de aplicații sunt Facebook și Instagram, ultima având o creștere tot mai mare în ultima perioadă. La finalului anului trecut, Instagram anunța peste 300 de milioane de utilizatori activi.

Depășind reputația aplicației folosite excesiv de mult pentru fotografii de tip selfie sau pentru ilustrări ale farfuriilor cu mâncare, Instagram poate fi considerată un album reprezentativ de brand, un colaj jurnalistic, o expunere foto extrem de accesibilă din punctul de vedere al consumului, digerabilă și cu un impact semnificativ în convingerea consumatorilor de performanțele și de caracteristicile impecabile ale unui produs.

Doi jurnaliști cunoscuți pe plan internațional, Neil Shea și Jeff Sharlet au experimentat utilizarea platformei sociale și de Photo Sharing Instagram ca formă a unui jurnalism inovator. Cei doi au fost remunerați cu un comision săptămânal pentru a scrie între trei și cinci povești în stilul Instagram, respectând, însă, linia jurnalistică a publicației The Virginia Quarterly Review pentru care lucrau. Concluziile sunt evidente: imaginile trebuie să aibă puterea de a înlocui profunzimea cuvintelor, mesajul trebuie să fie mult mai clar, iar publicul este, cu siguranță, unul diferit de cel vizat prin platforma de content tradițională. Adaptarea unei istorisiri doar pentru a fi transmisă prin Instagram nu a fost, însă, prima tentativă de comunicare încercată de Shea, existând experiențe similare pe bloguri, Tumblr sau Facebook.

Unul dintre conturile cu cel mai mare engagement și care se încadrează cu succes în linia jurnalistică exprimată prin intermediul fotografiilor este  Humans of New York, un cont ce se poate mândri cu peste 3 milioane de urmăritori pe Instagram.

Chiar și brandurile devenite marcă pentru industria jurnalismului internațional au un număr semnificativ de urmăritori activi pe conturile dedicate de Instagram (exemplu: National Geographic  - 18 milioane). În acest caz, National Geographic reușește un mix perfect între a alătura imagini complete și expresive pasajelor de text care să ofere acel calup de informații necesare pentru a localiza în timp și în spațiu acțiunea. Așadar, în 30 de secunde utilizatorul poate culege datele cele mai importante pentru alcătuirea unui mini documentar clădit cu elemente vizuale și de conținut descriptiv scris.

Extrem de bine poziționate pe rețelele de socializare sunt și brandurile Vogue, ESPN, The New York Magazine sau Mashable.

Cu siguranță, însă, conținutul expus prin intermediul imaginilor profesionale, retușate, cu aplicări multiple ale efectelor care atrag privirea utilizatorilor va reprezenta un obiectiv de luat în calcul pentru tot mai multe branduri. Și în această situație, perfecta conexiune dintre marketing-ul vizual și funcționalitățile bine construite ale aplicațiilor software vor sparge bariere de tipul obiceiurilor de consum și al inovației.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Revoluționarea comunicării, relației cu clienții și eficienței operaționale

GoIT este o companie internațională de educație tech pentru începători, lider de piață pe acest segment în CEE. În prezent, organizația numără aproximativ 300 de angajați, activează în țări precum România,...

Citește articolul