Coșmarul dinaintea Crăciunului: o treime dintre cumpărători și-au văzut datele financiare compromise

19 Dec 2018

Sezonul cumpărăturilor a început deja din noiembrie, odată cu Black Friday, după care urmează cumpărăturile de Crăciun și de Anul Nou, apoi cele din ianuarie.

Coșmarul dinaintea Crăciunului: o treime dintre cumpărători și-au văzut datele financiare compromise

În acest context, e bine să ne amintim că infractorii cibernetici care vizează datele bancare de identificare sau conturile de online shopping ar putea să dea lovitura în această perioadă. După cum arată raportul Kaspersky Lab, „De la bucuria sărbătorilor, la panica parolelor: Gestionarea banilor online de Crăciun”, shopping-ul online este una dintre cele mai populare activități pe Internet, depășit doar de email. Cu toate că majoritatea utilizatorilor (93%) sunt conștienți de amenințările financiare, 32% și-au văzut datele de autentificare financiare compromise.  

Confortul cumpărăturilor online poate fi foarte atractiv, dar unele persoane sunt încă îngrijorate de cât de bine sunt protejate plățile lor online, Din păcate, temerile lor sunt justificate. Din procentul de 32% de persoane cărora le-au fost compromise datele financiare, sondajul arată că un sfert (26%) dintre ele nu și-au mai recuperat banii. Printre factorii care pot pune în pericol banii oamenilor se numără dificultatea de a ține sub control datele de plată după ce au fost folosite pe diferite platforme de comerț electronic și varietatea metodelor de plată de disponibile.

Cumpărăturile online sunt ca și cum ai vizita un mall gigant de unde poți alege lucruri din zeci de platforme online de e-commerce. Nu este de mirare că, în aceste condiții, cumpărătorii s-ar putea să aibă dificultăți în a-și ține sub control toate informațiile de plată. Peste jumătate dintre respondenți (54%) sunt îngrijorați cel mai mult de faptul că datele lor financiare ar putea fi accesate de infractorii cibernetici. Cu toate acestea, o treime (36%) dintre respondenți au uitat sau nici măcar nu au încercat să rețină site-urile și aplicațiile unde și-au completat detaliile financiare.  

Utilizatorii încearcă să se asigure că datele lor financiare de autentificare sunt ușor de reținut, unul din cinci (20%) preferând chiar să le stocheze pe dispozitive. Acest lucru poate face mai ușoară transmiterea datelor atunci când oamenii fac cumpărături online, așa că nu trebuie să își facă griji că le vor uita. Însă, dacă dispozitivul se pierde sau este furat, un utilizator riscă nu doar să-și piardă datele personale, ci și banii, pentru că cineva i-a putut accesa contul bancar, după ce a găsit datele de autentificare respective în notițele smartphone-ului.

Gama largă de metode digitale de plată le dă cumpărătorilor libertatea de a-și alege modalitatea preferată de a face cumpărături. Cea mai populară metodă este reprezentată încă de cardurile de debit și de credit, transferurile directe din conturi bancare și portofelele electronice – de exemplu PayPal. Însă, este în creștere și popularitatea altor metode. Cumpărătorii pot strânge puncte în cadrul programelor de loialitate, folosindu-le pentru alte achiziții la comerciantul respectiv. Și, datorită smartphone-urilor și ceasurilor inteligente, utilizatorii nici nu mai trebuie să aibă la ei portofelul, bani reali sau carduri. Acest lucru a dus la creșterea popularității dispozitivelor de plată contactless, cum sunt PayPass și Apple Pay, o treime dintre cumpărători (31%) folosindu-le cu regularitate.

„Finalul anului, cu perioada sărbătorilor, este un moment minunat, când oamenii cumpără cadouri pentru familiile și prietenii lor și, evident, nimeni nu vrea să-și strice aceste momente, pierzând bani în tranzacții online sau din cauza fraudei online”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing, Kaspersky Lab. „Ar trebui să fim cu toții atenți la datele financiare și la plățile online și să evităm să ne introducem datele de card pe site-uri care nu prezintă încredere sau să facem plăți de pe dispozitive nesecurizate.”

Pentru a face cumpărăturile online sigure, Kaspersky Lab recomandă utilizarea unei soluții de securitate cibernetică:

Mai multe rezultate din raport sunt disponibile aici.

Kaspersky Lab este unul dintre furnizorii de soluții de securitate informatică cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. În prezent, compania este una dintre cele mai importante patru companii de securitate IT*, continuând să-și îmbunătățească poziția pe piață. Potrivit rezultatelor financiare ale companiei în 2012, înainte de a fi auditate, profitul a crescut cu 3%, în comparație cu anul anterior și a ajuns la 628 milioane de dolari. Kaspersky Lab este în prezent cel mai mare furnizor privat de soluții de securitate endpoint din lume.  

Kaspersky Lab este o companie internaţională cu operaţiuni în peste 200 de ţări la nivel mondial. Birourile centrale se află în Moscova, Rusia, iar compania este înregistrată în Marea Britanie. Kaspersky Lab are în prezent peste 2.800 de angajaţi, cu toţii specialişti calificaţi. Compania deţine birouri locale în 29 de ţări, iar produsele şi tehnologiile Kaspersky oferă protecţie pentru peste 300 de milioane de utilizatori și peste 250.000 de companii, la nivel global. Compania furnizează o gamă variată de produse și soluții pentru diferite tipuri de clienți, punând un accent important pe marile companii, precum şi pe afacerile mici și mijlocii. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul