Cristi Cozic, Entersoft: Companiile românești au nevoie imediată de soluții pentru creșterea afacerilor. Adopția de 17-20% este insuficientă pentru a fi competitive

10 Dec 2018

Companiile românești au nevoie imediată de investiții în soluții pentru creșterea afacerilor, pornind de la simple website-uri de prezentare, până la soluții integrate ERP, CRM sau WMS care să permită gestionarea eficientă nu doar a operațiunilor curente, dar și a planurilor de afaceri viitoare.

Cristi Cozic, Entersoft: Companiile românești au nevoie imediată de soluții pentru creșterea afacerilor. Adopția de 17-20% este insuficientă pentru a fi competitive

“Fără investiții masive în software și tehnologii inteligente de gestionare a afacerilor, companiile românești vor rămâne în afara Europei. E utopic să crezi că poți concura de la egal la egal pe piața Uniunii Europene fără a avea un minim control asupra a ceea ce produci, asupra a ceea ce vinzi, asupra cheltuielilor sau veniturilor din diverse linii de business. Ori acest control nu se poate obține fără tehnologii moderne. Am întâlnit chiar și în 2018 companii unde se lucrează cu aplicații rudimentare sau chiar manual. De altfel, chiar studiile Eurostat arată că în România, în 2017, doar 17% dintre companii aveau un ERP implementat și doar 13% o soluție CRM. Suntem destul de departe de restul țărilor membre. Potențialul de creștere este enorm însă și ultimele 6 luni ale acestui an ne-a dovedit acest lucru, piața fiind mult mai activă în acest domeniu”, declară Cristi Cozic, Country Manager la Entersoft România.

Tendințe de dezvoltare a pieței de soluții de business integrate în 2019

Dată fiind rata redusă de adopție a soluțiilor de creștere a afacerilor, Entersoft România estimează că în 2019 se va resimți o creștere mai mare a cererilor pentru proiecte ERP/CRM/WMS, cu cel puțin 25% față de 2018.

Companiile se vor orienta tot mai mult către soluții în cloud, în special pentru că acestea permit nu doar implementarea mai rapidă a oricărei platforme de business, dar și investiții mai mici în infrastructură și mentenanța ei. Cloud-ul este una dintre optiunile preferate în toate țările dezvoltate pentru că oferă totodată o flexibilitate mare în alocarea resurselor, acestea putând fi ajustate în funcție de dezvoltarea companiei.

Mobilitatea tot mai mare a angajaților, lucrul de la distanță în medii urbane tot mai aglomerate, vor determina companiile în perioada următoare să ia în considerare tot mai mult investițiile în soluții de business mobile. În următorii ani va deveni esențial accesul rapid, de la distanță, în timp real, la rapoarte despre vânzările zilnice, cash-ul colectat, programarea plăților către furnizori sau verificarea creditelor clienților sau partenerilor de afaceri, stocurile existente și planificarea aprovizionării în vederea producției.

În retail, companiile au cunoscut în ultimii ani cu o dezvoltare accelerată a business-ului mai ales în mediul online. Totuși dezvoltarea în continuare a afacerilor în mediile digitale nu va fi posibilă pentru o perioadă îndelungată decât cu ajutorul unor platforme software de încredere. Un WMS puternic va asigura optimizarea stocurilor, a intrărilor și ieșirilor din depozite, totul coordonat perfect cu sistemul ERP, platforma eCommerce și alte soluții de business.

“În 2019, companiile vor avea mai mult curaj în abordarea soluțiilor alternative de finanțare a investițiilor în software și vor apela tot mai mult la fonduri europene, sisteme de leasing sau achiziție de licențiere în sistem abonament – SaaS. Astfel nu vor bloca în bugete întreaga valoare a proiectului pentru o perioadă scurtă, ci vor planifica investiția în mai multe etape.  Nu foarte multe companii știu însă de existența acestor opțiuni care le pot ajuta în următorii ani să beneficieze la maximum de noile tehnologii”, completează reprezentantul Entersoft România.

În 2019 se vor căuta tot mai mult sistemele integrate de software pentru creșterea afacerilor, platforme care să includă cel puțin module ERP și CRM și care, la nevoie, să fie extinse cu soluții WMS, SFA (Sales Force Automation), Business Intelligence și alte soluții specifice.

Dacă în 2017, adopția ERP era de numai 17%, Entersoft România estimează o creștere la cel puțin 25%-30% până în 2020.

Entersoft Romania a fost fondata in anul 2008 si este subsidiara a companiei Entersoft S.A. cu sediul in Grecia. Misiunea Entersoft Romania, ca parte a grupului Entersoft, este de a oferi inovatie tehnologica prin intermediul unor solutii de business integrate de tip ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), BI (Business Intelligence), Mobile SFA (Sales Force Automation), xVan (Van Sales), Retail si WMS (Warehouse Management System).

Printre clientii Entersoft Romania se numara JTI Romania, Unilever/ Betty Ice, Karamolegos, SARKK (Tommy Hilfiger), Interstar Chim, Olympus, Editura Litera International, Pain Plaisir, Elefant Online, Gittanos Company, Best Distribution/ CD Media, CaliVita, Imperial Tobacco, SofMedica si altele. 

Grupul Entersoft are o Retea de Parteneri Certificati, este listata la Bursa de Valori din Atena si detine filiale in Bulgaria, Romania, Emiratele Arabe Unite, precum si companiile grecesti Optimum, Retail Link si Wedia.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul