Cum arata procesul de vanzare al aplicatiilor informatice de tip software?

29 august 2013

Construirea unui sistem de vanzari al produselor software nu mai este o provocare a specialistilor din departamentele celor mai mari companii locale sau internationale.

Construirea unui sistem de vanzari al produselor software nu mai este o provocare a specialistilor din departamentele celor mai mari companii locale sau internationale. In acest moment, totul porneste de la un set complet si complex de informatii despre tipologia produsului, despre natura relatiei cladite cu potentialul comparator, de interactiune si socializare, dar si de rabdare. Cu siguranta, un astfel de proces necesita timp si atentie, precum si construirea unui context favorabil intregului proces.

Cele mai importante aspecte ale unui rezultat bun ce ar putea fi generat sunt date de: construirea si gestionarea relatiilor cu potentialii consumatori, fie in mediul online, fie in cel offline, prin tactici social media, publicitate, evenimente, campanii dedicate de tip direct mailing sau prin platformele web dedicate. Cel de-al doilea aspect esential este dat de tot ceea ce inseamna nivelul de engagement pe care il accepta prospectii, in contextul intelegerii nevoilor de business, informarii permanente despre solutiile optime pe care le poate selecta, dar si tactica pozitionarii agentului de vanzari si a companiei producatoare de aplicatii software ca o resursa de incredere.

Convertirea prospectilor in consumatori se va face prin stabilirea unei valori, confirmata de brandul software si de cei care ii promoveaza serviciile, o valoare derivata din procesul de vanzare, care va crea conexiuni intre cumparatori. Cel de-al patrulea aspect este cel al generarii entuziasmului si nevoii de reintoarecere la producator, chiar si dupa finalizarea procesului de achizitie.

Inainte de a discuta cu primul potential comparator, afla cat mai multe informatii despre profilul sau!

Este regula de baza ce pune in functiune sistemul de promovare si de vanzari al unui produs sau al unui serviciu si, chiar daca este vorba despre domeniul software, este cel putin la fel de importanta ca si in alte arii.

Linda Richardson, autoarea bestseller-ului “Perfect Selling” publicat de cei de la The New York Times accentua importanta expertizei in contextul procesului de vanzare, ca modalitate reala de a sprijini utilizatorul final sa obtina informatiile necesare in alegerea aplicatiei software optime afacerii proprii. Prin acest tip de consultanta, nvelul de engagement presupune conturarea unei relatii pe termen lung intre cele doua parti, departe de constrangeri sau de teama viitoarelor negocieri.

Cu toate acestea, tranzactia finala este departe de a fi ultimul punct de relationare al furnizorului de produse software si al cumparatorului. Obiectivele imediat urmatoare acestui pas sunt date de gandirea unui set de actiuni care sa convinga in mod natural utilizatorul sa revina, sa reinnoiasca procesul de achizitie, prin crearea oportunitatilor de tip cross-selling si up-selling, si, cel mai important, sa recomande produsele si serviciile unor potentiali consumatori.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

În 2018, România s-a clasat pe locul 8 în topul țărilor cu cel mai mare procent de utilizatori atacați de ransomware-ul mobil

Cercetătorii Kaspersky Lab au constatat că numărul de atacuri care folosesc software periculos pentru dispozitive mobile aproape s-a dublat, în numai un an. În 2018 au existat 116,5 milioane de atacuri, comparativ cu 66,4 milioane, în 2017, cu o creștere semnificativă a numărului de utilizatori unici afectați. În ciuda faptului că sunt atacate mai multe dispozitive,...

Citește tot arrow_forward

Una dintre cele mai complexe operațiuni de spionaj pe Android: Mandrake a rămas nedectat timp de patru ani în aplicații din magazine oficiale

Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender au identificat o nouă amenințare informatică, denumită Mandrake, care infectează dispozitive cu Android ale unor victime atent alese cu scopul de a le spiona și de a le goli conturile bancare.

Citește tot arrow_forward

De ce anul 2021 poate fi anul e-commerce și al magazinelor online?

Conform Nasdaq, până în 2040, 95% dintre achiziții vor fi efectuate online, fapt ce deschide noi perspective încă de acum pentru migrarea unui număr tot mai mare de business-uri către tehnologii e-commerce.

Citește tot arrow_forward