Cum pot crește vânzările producătorii locali prin aplicații software dedicate?

27 iulie 2020

Conform unui studiu Mastercard lansat în luna iulie a acestui an, 63% dintre românii care au ieșit la cumpărături în perioada post-izolare declară că încearcă în mod activ să achiziționeze produse de la comercianții locali pentru a-i ajuta să-și readucă activitatea la normal.

Cum pot crește vânzările producătorii locali prin aplicații software dedicate?

Măcelarii, comercianții de fructe, legume și brânzeturi sunt printre cei care au înregistrat cele mai mari vânzări după perioada de izolare și este probabil ca această tendință să se mențină și în continuare, conform studiului. Astfel, validarea cererii este evidentă și poate fi un moment excelent prin care producția locală să poată deveni un jucător important al economiei locale.

Cum pot fi crescute, însă, cifrele? Cum poate comercializa în mod constant și eficient un producător local?

Digitalizarea prin instrumente și aplicații software are un grad de penetrare tot mai mare în ultimii ani, în special datorită creșterii accesibilității device-urilor mobile. Fie că vorbim despre smartphone-uri, tablete sau laptop-uri, oricare dintre acestea are capacitatea de a crește gradul de informare în rândul utilizatorilor, dar și de consum al aplicațiilor software dedicate.

6 aplicații software recomandate producătorilor locali pentru creșterea vânzărilor

Platformele de tip eCommerce

Vânzarea produselor proprii va fi mult mai facilă prin intermediul unui magazin online. Astfel, producătorii vor acea acces la date, la sisteme de facturare proprii, la prezentarea și promovarea atributelor definitorii pentru produsele pe care le cunosc atât de bine. Costurile pentru o astfel de platformă pornesc de la minim 30 de euro/lună, în cazul în care se alege plata de tip abonament sau de la 1500 de euro în cazul plății integrale a soluției.

Platformele de tip Marktplace

Pariul Softlead pentru platformele de tip marketplace este validat deja de câțiva ani, urmând ca în perioada post pandemică să fie o creștere vizibilă a interesului manifestat de profesioniștii din domenii diferite pentru a vinde împreună mai mult și mai eficient, totul fiind centralizat sub umbrela unui marketplace dedicat. În cazul producătorilor locali, un marketplace complet va însemna costuri ridicate comparativ cu platformele de tip e-commerce, dar bugetul total poate fi acoperit de toți cei care lansează un astfel de produs. Beneficiile sunt multiple: de la creșterea promovării, la asigurarea unui magazin virtual ce găzduiește o paletă largă de categorii de produse, în care cumpărătorii pot căuta, filtra și selecta doar acele produse ce îndeplinesc preferințele proprii. De asemenea, fiecare producător are propriul cont de vânzător, cu sistem dedicat de generare a facturilor, de urmărire a comenzilor, de fidelizare și de marketare a clienților.

Digitalizarea fermelor

Fermele trebuie privite ca business-uri complexe, definite prin centre de cost, gestiunea stocurilor, a contractelor de arendă și a lucrărilor agricole, a efectivului de animale și a activității de depunere a cererilor de subvenție. Desigur, în funcție de mărime fermei, la acestea se adaugă managementul documentelor, alerte, statistici și rapoarte cu privire la productivitate pe fiecare tip de cultură/parcelă, precum și gestionarea componentelor vegetale sau animale, fiecare dintre acestea având specificul său.

Aplicații dedicate livrării produselor locale

Fructele gustoase și proaspăt culese, legumele de sezon naturale trebuie să ajungă în aceeași stare pe masa consumatorilor. De aceea, aplicațiile software cu rol în managementul livrării sunt definite prin eficiență, atât în ceea ce privește costurile de transport, cât și în contextul asigurării rutelor optime sau a condițiilor de livrare (temperatură, umiditate, fragilitate). Pentru a menține fiecare dintre aceste atribute esențiale în cazul produselor proaspete, aplicațiile mobile dedicate sunt recomandate producătorilor care vor să crească vânzările și să deservească un număr mai mare de clienți, din mai multe localități de pe hartă.

Planificarea optimă a grădinii/serelor

Eficiența gestionării terenurilor arabile prin stabilirea strategiei de plantare a legumelor poate fi îndeplinită prin aplicații care să ofere date, statistici și previziuni cu privire la potențialul solului, la rotirea culturilor, la temperatură, umiditate și confortul specific unui anumit rod.

De asemenea, aplicația permite monitorizarea indicatorilor pe care producătorul sau fermierul le are în plan în contextul propriilor sale culturi.

Aplicațiile software de tip CRM

În agribusiness, automatizarea cu ajutorul aplicațiilor software de tip CRM pot îmbunătăți calitatea serviciilor și produselor prin orientarea către nevoile clientului și către capacitatea de cumpărare. Dacă, de exemplu, clientul comandă mereu aceeași lădiță de legume, cu aceleași sortimente, atunci fidelizarea sa pe termen lung se poate face pornind de la aceste date. Când, însă, numărul clienților este atât de mare încât datele trebuie să fie stocate în mod inteligent, o aplicație software este soluția care poate răspunde eficient acestei provocări.

În contextul producătorilor locali, aplicațiile de tip CRM au rolul de a gestiona interacțiunea cu potențiali clienți, furnizori, oferind date despre indicatorii esențiali, istoricul dinamicii prețurilor, al sezonalității vânzărilor etc. Costurile unei aplicații de tip CRM pornesc de la 90 de euro/lună. 

Cu siguranță, însă, viziunea și planurile pe termen mediu sau lung ale producătorilor locali pot genera idei de soluții și tehnologii care să digitalizeze activitatea în funcție de obiectivele personalizate setate de aceștia. Softlead oferă consultanță gratuită clienților săi în definirea nevoilor tehnice și soluțiilor specifice.

Pentru o ofertă completă în acest sens, dar și pentru detalii cu privire la implementări personalizate, clienții interesați pot completa formularul de mai jos sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected] pentru a primi consultanță gratuită în vederea alegerii soluției potrivite!

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește tot arrow_forward

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

V-ați pus vreodată întrebarea care este definiția unei afaceri de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astf...

Citește tot arrow_forward

Susţineţi performanţa în business cu ajutorul sistemului ERP – Winline

Pe la jumătatea anului trecut, Institutul Naţional de Statistică a făcut publică o analiză foarte relevantă pentru mediul local de afaceri. Companiile romaneşti din Top 1000 au reuşit să genereze venituri medii mai mari cu +8% deşi au înregistrat o scădere cu 14% a numărului de angajaţi.

Citește tot arrow_forward