Cum să creezi o aplicație instant?

03 noiembrie 2014

Pentru că trăim într-o lume a aplicațiilor, fie că este vorba despre cele mobile, desktop sau cloud, dezvoltarea și implementarea unei astfel de extensii a unui business sau a unei idei a devenit mai mult decât un trend. 

Cum să creezi o aplicație instant?

Pentru că trăim într-o lume a aplicațiilor, fie că este vorba despre cele mobile, desktop sau cloud, dezvoltarea și implementarea unei astfel de extensii a unui business sau a unei idei a devenit mai mult decât un trend. 

TechCrunch prezintă serviciul API dezvoltat de InstantAPI, dezvoltat în urmă cu aproximativ 2 luni și care a adunat aproximativ 17.000 de programatori, ce așteaptă să poată să acceseze platforma.

Prin intermediul InstantAPI, orice developer care știe cum să acceseze o bază de date poate să creeze un API. Serviciul se bazează momentan pe baze de date precum MongoDB, MySQL și Cloudyn, dar se lucrează la oferirea oportunităților de a extinde numărul acestora.

Pentru a începe lucrul în cadrul platformei, un dezvoltator trebuie să-și creeze un cont (se poate utiliza un singur cont/API), urmând pașii de configurare ai accesului în serviciile din back-end. Cu ce se diferențiază platforma de restul? InstantAPI le oferă acces către bazele de date doar celor care oferă alte funcționalități în schimbul utilizării acesteia.

De îndată ce API-ul este publicat, InstantAPI le oferă developer-ilor un sistem de monitorizare a aplicației, primind notificări ori de câte ori ceva nu este în regulă.

Din punctul de vedere al modelului de business, platforma încurajează programatorii să creeze aplicații pentru ca acestea să poată fi prezentate unui număr cât mai mare de vendori. Mai mult decât atât, ideea de bază a business-ului nu stă în complexitatea unui set de funcționalități, ci tocmai în procesul de simplificare a muncii unui programator. Practic, activitatea sa în cadrul platformei se concentrează în jurul opțiunilor de bază, cu ajutorul cărora se poate crea și utiliza un API (statistici, user management, securitate etc.).

Compania propune două tipuri de planuri, unul gratuit, ce include o formulă de testare a contului și posibilitatea de a rula maxim 200 de API-uri pe zi. În ceea ce privește planurile plătite, cel mai accesibil pachet pornește de la 50 de dolari pe an pentru găzduirea în cadrul platformei InstantAPI (care rulează în centrele de date Softlayer), precum și un pachet business pe care îl pot folosi companiile care doresc să utilizeze serviciul în cadrul serverelor dedicate. Pentru acest tip de pachet, costurile pornesc de la 250 de dolari pe lună. Diferența foarte mare de costuri dintre cele două tipuri de pachete are la bază tipologiile distincte de utilizatori.

Interesant este faptul că, deși o astfel de platformă nu pune probleme tehnice în dezvoltarea sa de la zero, scalabilitatea este factorul care poate determina un inginer să nu construiască una similară, cu atât mai mult cu cât asta ar însemna direcționarea unor resurse semnificative de timp.

Din punctul de vedere al competitorilor existenți în acest moment pe piață, InstantAPI se confruntă cu Mashery sau Layer7.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.

Citește tot arrow_forward

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește tot arrow_forward

Susţineţi performanţa în business cu ajutorul sistemului ERP – Winline

Pe la jumătatea anului trecut, Institutul Naţional de Statistică a făcut publică o analiză foarte relevantă pentru mediul local de afaceri. Companiile romaneşti din Top 1000 au reuşit să genereze venituri medii mai mari cu +8% deşi au înregistrat o scădere cu 14% a numărului de angajaţi.

Citește tot arrow_forward