Cum sa iti construiesti un POS pentru magazin ieftin?

21 noiembrie 2013

În loc să plăteşti 7000 de lei pentru un sistem POS,  plateşte pentru hardware doar 900 lei şi foloseste un sistem POS cu un ERP complet inclus, la doar 1 leu pe zi!
Cum sa iti construiesti un POS pentru magazin ieftin?

Dar pentru că un POS modern şi nou are un preţ de cel puţin 2500 lei cu TVA fără software, am considerat că trebuie să găsesc şi o alternativă ieftină care să permită oricarui magazin, indiferent cât de mic sau cat de mare este acesta, să o implementeze. În general un magazin de mici dimensiuni care are până în 50 de clienţi zilnic nu intenţionează să investească sume enorme într-un sistem POS, dar cu toate acestea şi-ar dori să achiziţioneze un program care gestionează stocurile, vânzările, rapoarte de vânzări, contabilitatea, comenzile etc. la un cost minim! Astfel, articolul va oferi o soluţie rezonabilă din punct de vedere al costului, atât pentru POS, cât şi pentru o soluţie software descrisă mai sus.

Ce este un sistem POS?

Înainte de a porni pe această cărare, să vedem ce este un sistem POS? Fără să vă daţi seama până acum, aţi avut ocazia să vedeţi numeroase sisteme POS dacă aţi trecut pragurile unui magazin într-un mall sau centru comercial. Iar dacă aţi ajuns aici este evident că aveţi un magazin sau planul dvs. este să vă deschideţi unul pentru vânzarea cu amănuntul. Sistemul POS este interfaţa completă de vânzare pentru unitaţile de vânzare cu amânuntul. La modul general, vorbim despre un monitor tactil, cititor de coduri de bare şi o imprimantă POS care tipăreşte ceea ce vindem sau o casă de marcat. Acum că am lamurit în mare partea fizica (hardware), trebuie să discutam şi ce se ascunde în spatele acesteia. De obicei există un program instalat în “POS” sau pe un calculator asemănător lui, care gestionează cititorul de coduri de bare, gestiunea produselor, calculeaza valoarea produselor achiziţionate de client etc. şi în final imprimă chitanţa/bonul şi factura după caz. Mă opresc aici şi nu intru în detalii pentru a putea trece la fapte, care vă interesează cel mai mult.

Rolul sistem-ului POS?

Rolul lui este să vă sprijine să efectuaţi rapid şi corect vanzarile. Te ajută să îţi construieşti imaginea de magazin PREMIUM. Practic elimină greşelile umane, iar dvs. ca şi administrator puteţi să controlaţi în timp real tot ce se întâmplă/înregistrează pe acel sistem POS, cu aplicaţia cloud expertaccounts.com

Cum construim fizic un sistem POS?

După cum am observat, pentru a avea propriul POS avem nevoie de 4 elemente si anume: ecran tactil (touchscreen), un calculator, o imprimantă POS/casă de marcat şi un cititor de coduri de bare. Un calculator ieftin îl putem achiziţiona la “refurbished” cu aproximativ 200 lei. Monitorul tactil se poate cumpăra cu 400 lei. Scannerul de coduri de bare “second hand” costă cca. 90 lei. Imprimanta termica la mâna a doua costă 250 lei. Opţional sertarul de bani costă cca. 220 lei nou. Alternativa imprimantei termice este o casă de marcat cu sertar de bani pe care o aveţi deja în magazin, care la mâna a doua costă 250 lei.

Aşadar în total ajungem la un cost de 940 lei, fără sertarul de bani. Practic POS-ul nostru costă 940 lei faţă de 2500 lei, cat ar costa unul modern şi nou. Realizăm astfel o economie de 1500 lei.

Ce implică configurarea software a unui POS?

Un program de gestiune pentru POS include de la caz la caz mai multe module, generare de rapoarte, fidelizarea clienţilor, rapoarte etc. Ca să poată opera, programul are nevoie de un sistem de operare Windows XP. Toate acestea impreună depăşesc în unele cazuri 1500 lei, şi aceste programe se actualizează şi se adaptează la legislatie cu greutate (necesitând intervenţia unui operator), iar de multe ori au costuri ascunse. Alternativa expertAccounts.com oferă în pachetul de bază:

-Gestiune stocuri (distributie, retail, productie)

-Contabilitate

-Analiză financiară

-Mijloace fixe

-Salarizare -15 salariati

-Software complet pentru POS

-Actualizare software continuă, fără intervenţia operatorului

-Suport tehnic gratuit prin trimiterea de tichete (similar e-mail-urilor)

Aşadar nu numai ca veţi putea să operati pe POS chitanţe şi facturi, ci veţi beneficia în spate şi de o platformă software puternică, în care puteţi gestiona stocurile, mijloacele fixe, contabilitatea şi salarizarea. Iar toate acestea se pot accesa online şi de pe tableta, smartphone sau laptop. De asemenea modul de operare cu POS-ul se poate desfasura în mai multe variante: Online, cu scădere din stoc în timp real sau la sfarşit de tură. Offline (fără trafic Internet) cu scadere stoc la sfarşit de tură sau la sincronizare. Soluţia funcţionează foarte bine şi în restaurante sau baruri (HORECA) pentru că, permite vânzarea de produse preparate cu scăderea ingredientelor la sfarşitul zilei.

Costuri?

Să ne readucem aminte cum am pornit. Pentru un sistem POS modern trebuie să scoateţi din buzunarul companiei dvs. cel puţin 2500 lei. Pentru a gestiona acel POS cu un software oarecare, care dispune de puţine avantaje trebuie să platiţi 1500 lei, la care trebuie să adaugaţi şi costurile de implementare. Total 4000 lei + cca. 500 lei costurile de implementare.

Alternativa expertAccounts este una inteligentă. În primul rand aţi observat că achiziţia sistemului POS (cele 4 elemente descrise mai sus) ajunge la 940 lei şi nu depinde strict de un anume dispozitiv POS “all-in-one”. Practic nu sunteţi obligat să cumpăraţi un sistem POS specific pentru un program specific. Sistemul de operare care se instalează pe POS-ul propus de noi poate fi Linux, sistem care nu va costă nimic, doar îl descarcaţi şi îl instalaţi. Trebuie doar să vă interesaţi dacă casa de marcat pe care urmează să o cumparaţi are driver pentru Linux. Spre exemplu, sistemul de operare Ubuntu linux este foarte prietenos la instalare. După care, pentru a accesa aplicaţia în cloud expertaccounts, intraţi în browserul dvs. preferat şi tastaţi URL-ul: https://www.expertaccounts.com. Aici vă creaţi cont şi vă puteţi apuca de treabă. De ce? Pentru că nu trebuie să platiţi nimic. Aplicaţia este gratuită în primele 45 de zile şi vă facilitează importarea datelor dvs. din programul anterior în expertaccounts.com. După trecerea celor 45 de zile aveţi o cheltuială lunară minimă începând de la 30 de lei.

În concluzie, să dispuneţi de un sistem POS cu o aplicaţie puternică în spatele acestuia vă costă 940 lei, iar în primele 45 de zile nu platiţi nimic pentru utilizarea portalului expertaccounts.com, ulterior trebuie doar să achiziţionaţi un abonament care porneşte de la 1 leu pe zi! În plus, unele sisteme POS care costă peste 6000 lei, realizeză doar vanzari POS, neavând nicio opţiune suplimentară că şi pachetul de bază expertaccounts.com.

Expert Software Euro SRL

Expert Software este un grup international de firme specializate in aplicatii pentru business (ERP), fondat in 1996 in Oradea, Romania. Avem birouri in Romania si Malaysia si peste 1500 de utilizatori din toate domeniile de activitate. ExpertAccounts.com este platforma de cloud computing ERP operata de noi din 2010 in Romania, Malaysia si Singapor...

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate
expertAccounts.com Cloud ERP - Contabilitate

Utilizând platforma cloud computing ERP expertAccounts.com, contabilul dar şi tu ca şi administrator, redobândiţi controlul! Operaţiunile se fac într-un singur loc, centralizat, în care au acces şi colaborează toţi angajaţii companiei, indiferent că sunt pe teren, lucrează la punctul de lucru din Constanţa, din Bucureşti, din Oradea etc. De asemenea, accesul ang...

Citește tot arrow_forward
Articole IT&C similare

Safetech Innovations lansează iSAM, prima soluție de securitate informatică dezvoltată in-house, în urma unei investiții de jumătate de milion de euro

Safetech Innovations, lider în sectorul securității cibernetice pe piața românească, lansează primul său produs de securitate informatică – iSAM (Information Security Automation Manager), o soluție pentru automatizarea procesului de management al securității informației în cadrul organizațiilor. 

Citește tot arrow_forward

Operațiunea ShadowHammer: noi atacuri asupra lanțului de aprovizionare amenință sute de mii de utilizatori din toată lumea

Kaspersky Lab a descoperit o nouă campanie de tip APT (amenințare complexă și persistentă), care a afectat un număr mare de utilizatori prin ceea ce este cunoscut drept un atac asupra lanțului de aprovizionare. Cercetările noastre au arătat că autorii operațiunii ShadowHammer au vizat utilizatorii utilitarului ASUS Live Update, prin injectarea unui backdoor, cel puțin în perioada...

Citește tot arrow_forward

Gartner: La nivel global, tehnologiile RPA au înregistrat creșteri cu 63%

Conform Gartner, tehnologiile software de tip RPA au crescut cu 63%, fiind estimate încasări de peste 1.3 miliarde de dolari în 2019 din implementarea acestor soluții.

Citește tot arrow_forward