Cum schimba fenomenele digitale departamentul de IT?

03 februarie 2014

Profesionistii din industria IT si mai exact din zona outsourcing se confrunta cu cele mai noi modificari rezultate din dinamica mediului online si a trendurilor tehnologice, in ansamblu. Se pare ca, pana in anul 2020, 90% din bugetele departamentului de IT vor fi controlate din afara acestuia (conform unui studio publicat de Gartner).

Profesionistii din industria IT si mai exact din zona outsourcing se confrunta cu cele mai noi modificari rezultate din dinamica mediului online si a trendurilor tehnologice, in ansamblu. Se pare ca, pana in anul 2020, 90% din bugetele departamentului de IT vor fi controlate din afara acestuia (conform unui studio publicat de Gartner).

Despre acest tip de schimbari este vorba, ca influenta vizibila a consumerismului si a virtualizarii tot mai des intalnite.

Pana atunci, analistul Gartner, Frank Ridder, a identificat miza anului 2014: cei mai traditionalisti dintre reprezentantii departamentului de outsourcing vor trebui sa lucreze adaptat noilor treduri si sa se conformeze ideii conform careia colegii lor vor prelua task-urile obisnuite. Astfel, departamentele de business vor achizitiona componentele hardware si serviciile de mentenanta corespunzatoare, acolo unde este cazul, ca rezultat al digitalizarii intregii companii. Este vorba despre o provocare acceptata: celor ce detin decizia de achizitie le revine si responsabilitatea de a cunoaste produsele sau serviciile pe care urmeaza sa le insuseasca.

Iar cel mai bun exemplu in cazul greselilor celor mai frecvente este intentia de cumparare a unor device-uri nefolositoare la birou, in interesul companiei, dar relevante si atractive in viata personala.

Cele mai multe fenomene de acest tip apar , insa, in zona executive a unei companii, iar departamentele de IT au obligatia de a interveni constructive in oprirea acestei tendinte, incurajand strict achizitionarea componentelor sau serviciilor cu adevarat necesare.

Ceea ce ne spune Ridder este ca departamentele de IT ar trebui sa devina proactive, sa anticipeze nevoile sis a ofere sfaturi colegilor din executie, explicand care sunt bugetele si care tip de component IT se potriveste fiecaruia dintre ei, in functie de atributiile de serviciu. Lipsa implicarii oamenilor tehnici si excluderea lor de la nivelul mesei deciziilor finale in contextul achizitiilor sunt aspecte ce pot cauza riscuri majore in cadrul companiei

Un exemplu bun este in cazul cumpararii unui produs software as a service (SaaS), care, desi apparent este mult mai accesibil din punct de vedere financiar decat o alta solutie, prezinta costuri mult mai mari in timp, prin adaugarea costurilor licentelor anuale.

Care sunt, insa, provocarile procesului de digitalizare?

Conform unui studio efectuat de compania de cercetare Forrester la nivel global, 65% dintre executivii din domeniul IT spun ca schimbarile pe care le aduc noile trenduri sunt binevenite, 62% spun ca nu detin abilitatile necesare pentru a le implementa sau pentru a se folosi de ele, in timp ce 68% spun ca nu detin practicile si politica de business specifice acestui tip de business.

Potrivit Gartner, cifrele arata in felul urmator: 47% dintre cei care detin pozitii de top management detin si o strategie digitala, 60% vor avea una pregatita pentru anul 2014, 80% ania in 2015 vor implementa astfel de tactici.

Migrarea in cloud, social media, tehnologia mobile si cea de masurare (analytics) sunt aspecte derivate sau complementare procesului de digitalizare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea elimină munca repetitivă din cadrul companiei Clini-Lab cu până la 80%

Principalele diferențe pe care le aduce digitalizarea în comparație cu procesele clasice de management sunt, în primul rând, legate de eficiență și o disponibilitate mult mai bună a informației, atât pentru manageri, cât și pentru angajați.Digitalizarea aduce beneficii care se văd în zona operațională, prin introducerea unor fluxuri clare și control...

Citește tot arrow_forward