De ce și când ai nevoie de o aplicație de tip CRM? Funcționalități și avantaje

06 Oct 2016

De la IMM-uri la companii mari, clientul și mulțumirea acestuia sunt două dintre cele mai importante criterii pentru o funcționare eficientă. Cu cât mai numeroși clienții, cu atât mai mult accent pe mărimea și pregătirea personalului.

De ce și când ai nevoie de o aplicație de tip CRM? Funcționalități și avantaje

De la IMM-uri la companii mari, clientul și mulțumirea acestuia sunt două dintre cele mai importante criterii pentru o funcționare eficientă. Cu cât mai numeroși clienții, cu atât mai mult accent pe mărimea și pregătirea personalului. 

Cum ai putea să-ți crești afacerea fără a investi foarte mult în personal suplimentar? Răspunsul este simplu: informatizarea companiei. Mai specific, aplicațiile specializate pentru gestionarea relației cu clienții, cunoscute sub denumirea de CRM (Customer Relationship Management).

Ce este un CRM?

Aplicațiile de tip CRM sunt un instrument devenit obligatoriu în marketingul modern, care facilitează desfășurarea unor activități la cele mai înalte standarde. Scopul lor este de de a aduna și gestiona datele despre clienții sau potențialii clienți ai unei companii în vederea consolidării relației dintre aceștia și companie. În cadrul Softlead există un set amplu de aplicații de tip CRM, ale căror funcționalități pot fi vizualizate aici.

Aplicațiile software de tip CRM au 2 componente majore:

Care sunt funcționalitățile principale ale aplicațiilor de tip CRM?

9 aspecte importante despre CRM și beneficiile acestora:

  1. CRM sunt baze de date centralizate.

Acestea înregistrează informațiile într-un singur loc astfel încât să ușureze research-ul companiei despre un fișier/client/posibil client anume.

  1. CRM automatizează

Prin utilizarea acestui tip de aplicații nu mai este nevoie să pierdeți timp pentru logarea în mail, efectuarea apelurilor sau întâlnirilor. Toate acestea sunt realizate și gestionate automat, astfel încât să eficientizeze timpul și sarcinile fiecăruia.

  1. CRM includ informațiile legate de întreaga interacțiune cu posibilii clienți.

Unele aplicații pot stoca toate informațiile despre interacțiunea avută cu un posibil client, înainte de pasul vânzării. Utilizarea lor poate fi benefică în comunicarea ulterioară cu aceștia, drept clienți.  

  1. CRM urmăresc toate interacțiunile legate de vânzări.

Cu ajutorul lor, nu mai este nevoie să vă întrebați dacă este prea devreme să vă sunați eventualul client sau dacă ia-ți trimis deja o anumtă înformație. Totul este stocat și poate fi urmărit în aplicație.

  1. CRM te anunță când este momentul pentru a face follow-up.

Aplicația îți dă oportunitatea să urmărești parcursul activității eventualului client și să îl suni la momentul potrivit.

  1. CRM facilitează comunicarea eficientă a echipei.

Unele aplicații te lasă să introduci membrii echipei în procesul tranzacției. Altele, să redistribui lead-uri, printr-un singur click.

  1. CRM te ajută la preziceri în aria ta de activitate.

Tot ce trebuie să faci este să updatezi tranzacțiile, iar aplicația preia restul: cântărirea rapoartelor, însumarea, crearea unei imagini clare și precise.

  1. CRM cresc odată cu compania ta.

Monitorizarea manuală este ușoară și eficientă în primele etape ale evoluției companiei. Aplicațiile de tip CRM rămân active la fiecare nivel, cresc odată cu tine și te ajută să urmărești activitatea ta în mod constant, încă de la început.  

  1. CRM îți oferă timpul de care ai nevoie.

Timpul pe care, în mod normal, l-ai folosi pentru colectarea datelor sau încercarea de a memora informații despre posibilii clienți este timp pe care, datorită aplicațiilor de tip CRM, îl poți folosi acum pentru a vinde produsele sau serviciile companiei tale.

Pentru a fi mai specifici în privința avantajelor utilizării unei aplicații de tip CRM, Cloudswave au publicat un infografic depre beneficiile majore ale implementării sistemelor CRM în procesul de vânzări dintr-o companie

Dacă dorești o aplicație de tip CRM din portofoliul Softlead, pentru compania ta, completează formularul de mai jos sau trimite un mail cu cerința ta la adresa [email protected].

 

 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare