De la fotbal la software. Cum se calculează cât mai exact valoarea unui jucător?

10 noiembrie 2014

Achiziționarea talentelor este un proces care aparține departamentelor de resurse umane, dacă vorbim despre companii sau un mix de cercetare, intuiție și experiență, în contextul unor domenii care nu au nimic în comun cu birourile luminoase și cu iz corporatist.

De la fotbal la software. Cum se calculează cât mai exact valoarea unui jucător?

Achiziționarea talentelor este un proces care aparține departamentelor de resurse umane, dacă vorbim despre companii sau un mix de cercetare, intuiție și experiență, în contextul unor domenii care nu au nimic în comun cu birourile luminoase și cu iz corporatist.

Cu toate acestea, vorbind despre o adevărată industrie, cum este cea a fotbalului internațional, achiziția talentelor este unul dintre factorii principali și componenta majoră de business. Aici apar în ecuație companiile care dezvoltă soluții software ce au rolul de a identifica valori sportive, cu potențial semnificativ deși, istoria fotbalului arată că un proces de selecție nu este o practică tehnologizată sau științifică, ci una bazată pe anticipare, intuiție și portofoliu. Astfel, informații precum numărul de goluri pe care le are la activ un sportiv, statusul contractului aflat în derulare, implicațiile eventuale de ordin comercial sau detalii biografice (vârstă) sunt suficiente pentru a determina viitorul unui aspirant sau al unui profesionist în domeniu.

Lucrurile par să evolueze în acest domeniu, iar tehnologia își face loc și pe terenul de fotbal. Pornind de la structuri de date și de la obiective atent setate, cum ar fi nivelul de performanță, specialiștii software conturează aplicații care să determine în mod obiectiv capacitatea unui fotbalist. Este, de altfel, o viziune extrem de sănătoasă, care elimină suspiciuni sau momente de slabă implicare a sportivului, așa cum se întâmplă în cazul metodei tradiționale, acolo unde cei care fac selecția observă unul sau mai multe meciuri de test, în urma cărora se poate lua o decizie.

Mai mult decât atât, astfel de aplicații software pot oferi date despre evoluția jucătorilor, despre modul și perioada de timp în care și-au atins obiectivele setate de cluburile de fotbal și pot genera rapoarte de comparație între diferiți jucători. Aplicațiile software pot fi conectate cu succes unor dispozitive purtate la mână de fotbaliști pe parcursul meciurilor, fiind înregistrate date despre modul în care aceștia devin parte componentă a strategiei de joc de pe teren sau a gradului de integrare în echipă.

Dincolo de numărul de goluri pe care un fotbalist le dă, este extrem de important momentul în care golul este marcat, iar aplicațiile software oferă date și din acest punct de vedere. Așadar, ultimele momente ale unui meci sunt decisive, așa cum sunt și golurile marcate de cele două echipe.

Pentru cluburile de fotbal, creșterea veniturilor generate de vânzarea unui jucător sunt esențiale. Iar o parte componentă a procesului de vânzare este chiar vânzarea imaginii către cluburile de fani. Aplicațiile software dedicate acestei industrii pot oferi o viziune completă și pot genera previziuni de business pentru impactul pe care îl poate avea un anunț oficial, expunerea unui jucător, sponsorizările, contractele de imagine sau asocierea jucătorilor cu diverse branduri.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward