G DATA: un malware nou la fiecare 8,6 secunde

07 Nov 2014

Furnizorul german de securitate IT a publicat Raportul malware ce include Top 25 obiective vizate de atacurile asupra online banking.

G DATA: un malware nou la fiecare 8,6 secunde

Expertii de la G Data SecurityLabs au descoperit 1,8 milioane de tulpini noi de malware in prima jumatate a anului 2014. Acest lucru inseamna ca un nou malware de computer cu Windows OS apare la fiecare 8,6 secunde. Expertii de securitate din Bochum au inregistrat o crestere in doua dintre categoriile de amenintari, ce ofera recompense financiare semnificative - malware ce vizeaza fraude online banking si programe adware. Dezvoltarea la nivel mondial in sectorul troienilor bancari este privita cu ingrijorare de catre experti si se asteapta o crestere suplimentara in aceasta categorie malware pana la sfarsitul anului.

Prognoza pentru intreagul an 2014 este clara: cifra de 3,5 milioane de noi tipuri de programe malware va fi depasita pentru prima data. O analiza a Top 25 obiective bancare arata ca cei mai vizati sunt clientii bancilor si serviciilor de plati din USA, cu 48%. Expertii vad o multime de lucruri ce trebuie sa fie facute cu privire la masurile defensive pentru protectia clientilor. 80% dintre setarile de securitate recomandate de banci din intreaga lume sunt inadecvate si lasa clientul prada troienilor bancari, care pot manipula tranzactii fara sesizarea acestuia.

"In prima jumatate a anului, s-a ajuns la un nivel record de troieni bancari detectati. Acest lucru ne-a determinat sa ne uitam mai atent la tintele acestor atacuri. Tarile vorbitoare de engleza sunt o tinta deosebita pentru troienii bancari – 3.521 din cei investigați. 48% din Top 25 banci si furnizori de servicii financiare sunt situate in Statele Unite ale Americii," spune Ralf Benzmuller,  sef al G DATA SecurityLabs, despre rezultate. "Troienii bancari sunt o afacere foarte profitabila si un dispozitiv bine ancorat in economia subterana. Pentru a doua jumatate a anului 2014, ne asteptam la o evolutie foarte dinamica in acest sector," prezice Benzmuller.

Expertii G Data SecurityLabs au identificat fix 1.848.617 noi tipuri de malware in prima jumatate a anului 2014. In opinia expertilor, borna de anul trecut de peste 3.380.000 de tulpini noi ar putea fi depasita pana la sfarsitul anului.

Scenariile de atac ale troienilor bancari s-au schimbat in 2014. Pe langa folosirea kiturilor exploit, infractorii au incercat sa foloseasca valuri masive de spam ca punct de plecare pentru infectarea unui numar mare de calculatoare. Evaluarea si analiza malware-ului si a obiectivelor vizate au dat urmatoarele rezultate: din cele 825 obiective din intreaga lume, Bank of America si clientii sai au fost cel mai frecvent in obiectivul infractorilor online, reprezentand 13% din toate cazurile. 48% dintre bancile si serviciile de plati vizate din Top 25 sunt situate in Statele Unite ale Americii, urmate de 24% in Marea Britanie si 16 % in Canada. In conformitate cu evaluarea expertilor, in multe tari, computerele clientilor sunt insuficient protejate. Potrivit expertilor, 40% din masurile de securitate obligatorii pentru clientii de online banking sunt vulnerabile la programele keylogger conventionale si 80% la troieni bancari.

Programele adware continua sa fie la inaltime

O crestere rapida a programelor adware a fost observata, de asemenea, in prima jumatate a anului 2014. Incepand cu a doua jumătate a anului 2012, numarul de noi tipuri de malware din aceasta categorie a crescut cu un factor de 16. In prezent, adware reprezinta 14% din toate variantele de noi semnaturi. Aceste programe potențial nedorite (PUP) nu sunt malware in sensul traditional, dar sunt suparatoare de multe ori pentru utilizatori. Odata ce au ajuns in interiorul sistemului, adware-ul este greu de dezinstalat. Pentru distribuitorii acestor programe, metoda ofera un randament profitabil, cu un minim de efort.

Prognoza pentru cea de-a doua jumatate a anului 2014

Securitatea IT a fost inventata in Germania: G DATA Software AG este pionier in industria de antivirusi. Au trecut mai bine de 30 de ani de cand compania, fondata in Bochum in 1985, a dezvoltat primul program de combatere a virusilor. In momentul actual, G DATA este unul dintre cei mai importanti producatori de solutii de securitate IT din lume. 

Rezultatele testelor demonstreaza ca securitatea IT “Made in Germany” ofera utilizatorilor de Internet cea mai buna protectie posibila. Stiftung Warentest a testat produsele de securitate pe Internet inca din 2005. In toate cele 9 teste desfasurate intre 2005 si 2016, G DATA a dovedit cea mai buna detectie. In testele comparative efectuate de AV-Test, solutiile G DATA au demonstrat, cu regularitate, cele mai bune rezultate in detectia programelor malware. La nivel international, G DATA Internet Security a fost, de asemenea, premiata drept cea mai buna suita de securitate de catre publicatiile independente – in tari precum, Australia, Austria, Belgia, Franta, Italia, Olanda, Spania si Statele Unite. 

Gama de produse include solutii de securitate pentru utilizatori casnici si companii mici, medii si mari. Solutiile de securitate G DATA sunt disponibile in peste 90 de tari din intreaga lume.

G DATA este solution partner  Microsoft Cloud in Germany. G DATA este primul si singurul furnizor de solutii antivirus care face parte din Microsoft Cloud Germany - cu o arhitectura de securitate special conceputa pentru Azure. Datele sensibile ale clientilor si partenerilor nostri sunt stocate in conditii de siguranta conform legilor stricte din Germania, referitoare la confidentialitatea datelor.

Mai multe informatii despre companie si solutiile G DATA sunt disponibile pe www.gdatasoftware.com

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul