De la Software la KPI. Instrumente de analiză și de măsurare

16 Apr 2015

Complexitatea unei aplicații software nu este indicatorul care decide tipologia instrumentelor de măsurare a performanțelor sale în interacțiunea cu utilizatorii sau impactul pe care îl are în raport cu piața de consum. Așadar, indiferent dacă este vorba despre o soluție informatică ce deține multiple funcționalități și module avansate sau dacă aplicația se rezumă la a oferi minime avantaje utilizatorului final, în spatele acestora se află direcții de afaceri care trebuie susținut

De la Software la KPI.  Instrumente de analiză și de măsurare

Complexitatea unei aplicații software nu este indicatorul care decide tipologia instrumentelor de măsurare a performanțelor sale în interacțiunea cu utilizatorii sau impactul pe care îl are în raport cu piața de consum. Așadar, indiferent dacă este vorba despre o soluție informatică ce deține multiple funcționalități și module avansate sau dacă aplicația se rezumă la a oferi minime avantaje utilizatorului final, în spatele acestora se află direcții de afaceri care trebuie susținute constant.

Ce presupune performanța în cazul aplicațiilor software?

În cele mai multe dintre cazuri, performanța este idealul către care se tinde atunci când într-un sistem apar disfuncționalități. Cu siguranță, însă, o echipă completă de programare a unei soluții informatice nu ar trebui să aștepte finalul ciclului de dezvoltare pentru a configura și a analiza indicatorii de performanță.

În acest sens, dincolo de echipele de testare a capacităților tehnice ale aplicațiilor software, de oamenii specializați pe segmentul de management de produs, de forțele de marketing și de vânzări alocate, este nevoie de instrumente specializate în urmărirea metricilor dinamice ale performanțelor.

Care sunt cele mai utilizate tehnici și instrumente de măsurare a performanțelor în contextul aplicațiilor software?

Post implementare, indicatorii pot fi raportați la 2 axe:

În momentul de față, principalele standarde folosite în evaluarea dezvoltării și implementării de aplicații software sunt:

Tipuri de indicatori de performanță

 

Metrica

Indicator

Informații suplimentare

Modalitate de calcul

Timp

Încadrare în termene

 

Numărul de zile de întârziere

Funcționalități

Funcționalități planificate vs funcționalități livrate

 

 

Costuri

Cost planificat vs cost efective

 

 

Calitate

Numărul de erori apărute după implementare

Indicatorul măsoară capacitatea de a identifica bugurile apărute înainte de lansarea în mediul de producție. Acest indicator se coroborează cu nivelul de gravitate al erorilor (Critice, grave, medii, puțin importante)

[1-nr. Erori productie / nr. erori pre-testare] / 100

Calitate

Timpul de remediere a erorilor

Indicatorul măsoară modalitatea de a remedia problemele apărute, prin calcularea abaterii dintre termenele prevăzute în SLA și durata remedierii

 

 

În luna aprilie, Softlead.ro (marketplace dedicat aplicațiilor software) a anunțat lansarea modului de tip Analytics, cu ajutorul căruia companiile producătoare de aplicații software listate pot monitoriza date despre profilul vizitatorilor paginii de companie, produselor, precum și tipologia căutărilor din cadrul platformei care au dus către paginile acestora, durate de staționare, statistici Social Media (distribuirea conținutului dedicat în cadrul rețelelor: Facebook, Twitter, LinkedIN, Google+).

În contextul fluxului de generare de lead-uri în industria IT&C, ca serviciu principal oferit de Softlead, posibilitatea aflării mai multor informații relevante despre potențialii achizitori ai aplicațiilor software comercializate de companiile producătoare listate pe Softlead este un avantaj extrem de important.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare