Digitalizarea 4.0

23 martie 2016

Digitalizarea 4.0 este văzută ca cea de-a 4-a revoluție industrială, fenomen ce marchează inovația în organizație și management a întregului lanț de valori a ciclului de viață a produsului.

Digitalizarea 4.0

Digitalizarea 4.0 este văzută ca cea de-a 4-a revoluție industrială, fenomen ce marchează inovația în organizație și management a întregului lanț de valori a ciclului de viață a produsului.

Acest ciclu de viață este orientat spre creșterea cerințelor individuale ale consumatorului. Digitalizarea 4.0 se referă la conducerea lanțurilor de valori digitale ce creează competențe agile și orientate către piață.

Ce presupune Digitalizarea 4.0?

  • Lanț valoric construit orizontal
  • Conectivitate verticală
  • Autonomie
  • Produse inteligente ce sprijină procesul de producție

 

În Germania, 4.0 a rămas o abordare strategică de top în mobilizarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți competitivitatea diferitelor industrii și sectoare de industrie, prin intermediul internetului industrial IoT (Internet of Things).

Frank Ridder, vicepreședinte Gartner a împărtășit viziunea sa pentru a ajuta organizațiile să-și inițieze strategia de digitalizare 4.0. Iată care sunt sfaturile lui Frank Ridder:

  1. Organizația trebuie să-și stabilească obiectivele strategice. O organizație care are o strategie solidă pentru digitalizarea 4.0 are oportunitatea de a eficientiza procesul ce se stabilește între unitățile de business și operațiuni precum: procesul de producție, logistică sau customer care). În plus, această strategie ajută organizațiile să-și optimizeze procesele de aprovizionare sau inovare prin includerea informațiilor despre clienți.
  2. CEO-ul trebuie să pregătească organizația pentru această schimbare. Procesul de implementare trebuie să fie unul transparent, de calitate.
  3. CEO-ul trebuie să conștientizeze investițiile financiare în tehnologia de afaceri.
  4. CEO-ul trebuie să organizeze echipe speciale pentru digitalizarea afacerii (oameni talentați, calificați din interiorul organizației sau din afara ei).
  5. Trecerea la Digitalizarea 4.0 necesită un anumit nivel de schimbare și dobândirea de aptitudini noi la nivelul întregii organizații.â

Beneficiile Digitalizării 4.0

Piețele globale solicită mai multă flexibilitate și productivitate, progres în comunicare, metode competititve de inovare, producție și consum. Volumul de informații și circulația rapidă a acestora duc la:

  • Optimizarea resurselor
  • Scurtarea perioadei de timp
  • Creșterea productivității
  • Automatizarea proceselor de producție

 

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Cum ajută digitalizarea companiile din România?

Softead lansează o campanie de informare și de conștientizare a impactului digitalizării asupra companiilor din România. Cum le-au ajutat aplicațiile software și instrumentele online să își salveze business-urile, să crească și să dezvolte noi perspective în perioadă de criză și nu numai?

Citește tot arrow_forward

Omniconvert lansează soluția de machine-learning Adapt pentru magazinele online

Echipa Omniconvert lansează în faza beta, soluția de machine-learning Adapt pentru magazinele de comerț electronic. Tehnologia își propune creșterea vânzărilor online a acestora prin îmbunătățirea modului în care acestea interacționează cu vizitatorii.

Citește tot arrow_forward

Cum a impactat pandemia generarea de lead-uri în industria IT?

Instalată în România la începutul lunii martie, pandemia cu noul virus a schimbat obiceiuri de consum și perspective mult mai repede decât ar fi putut să o facă o criză economică. Cum a influențat aceasta apetitul pentru achiziții software?

Citește tot arrow_forward