Gartner: 5 previziuni despre cum pandemia schimbă obiceiurile de cumpărare

08 octombrie 2020

Gartner a publicat într-un studiu recent cele mai importante zone în care efectele pandemiei au reușit să schimbe obiceiuri de consum și de achiziție.

Gartner: 5 previziuni despre cum pandemia schimbă obiceiurile de cumpărare

Concluziile raportului Gartner reprezintă o suită de recomandări și de strategii pe care managerii și responsabilii pozițiilor CIO din companii le pot implementa în contextul proceselor de transformare digitală.

Achizițiile contactless (de la distanță)

Distanțarea socială a dus la reconfigurarea fluxurilor de plată, consumatorii dorindu-și să vizualizeze produsele achiziționate fără a le atinge și fără a a intra în contact direct cu alte persoane sau chiar cu device-uri hardware. Gartner previzionează că până în anul 2024, 80% dintre comenzile plasate vor fi disponibile fără contact direct.

Pentru ca acest lucru să fie posibil, cele mai multe companii pot lua decizii de implementare a procesatorilor de plăți pentru plata cu card (online), pot achiziționa puncte de ridicare a comenzilor automatizate, pot implementa tehnologii robotizate sau de inteligență artificială.

Confugurări vizuale de tip virtual

Pozibilitatea de a testa un produs înainte de achiziție sau de a-l vizualiza în diverse medii și contexte poate crește rata de conversie a cumpărăturilor online în mod semnificativ. Astfel, Gartner le recomandă retailerilor soluții online de reprezentare vizuală 2D sau 3D, cu opțiuni și funcționalități de filtrare, selectare și personalizare a produsului, oferind un efect similar cu percepția unui showroom.

Comercializarea în timp real

Achiziționarea unui produs în timp real include tehnologii de live streaming, ce ajută cumpărătorul să interacționeze cu produsul și cu fiecare comerciant care poate prezenta beneficiile și poate răspunde oricărei întrebări.

Consumerismul B2B

Ca efect al instalării pandemiei, multe companii au ales să implementeze sau să adapteze canalele de comunicare și de vânzare la soluții digitale în timp real. În această categorie se înscriu rețelele sociale, aplicațiile mobile, tehnologiile de tip chat bot, toate acestea fiind extrem de atractive pentru consumatorii tineri care au nevoie de o experiență de consum adaptată mediilor lor de cunoaștere și de înțelegere.

Markeplace-urile enterprise

Conform previziunilor Gartner, până în 2023, creșterea marketplace-urilor va fi una exponențială, aducând încasări cu peste 10% mai mari într-un singur an.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

ERP – 15 Motive pentru care trebuie să achiziționezi un astfel de sistem

Sistemele de gestiune informatică de tip ERP devin din ce în ce mai mult o necesitate obiectivă pentru firmele mici și mijlocii din România. Desigiur, decizia de implementare a unui asemenea sistem în cadrul organizațiilor care nu sunt deprinse cu o cultură informatică vastă, presupune multe întrebări și incertitudini la nivelul conducerii organizației. Există o ...

Citește tot arrow_forward

Cum poate ajuta SAP companiile care înregistrează scăderi?

Ce este SAP și cum poate ajuta companiile în perioadele de criză?

Citește tot arrow_forward