Gartner: Trendurile în achiziția de aplicații software

17 iulie 2018

În anii trecuți, responsabilii de achiziții din companii aveau două obiective importante: minimalizarea costurilor și anticiparea riscurilor în contextul alegerii și achiziției/implementării unei aplicații software. O dată cu extinderea serviciilor în cloud, s-a actualizat și lista cerințelor pe care un specialist în achiziții trebuie să o îndeplinească. Printre acestea, se află generarea și creșterea încasărilor (ca rezultat al alegerii soluțiilor software), precum și

Gartner: Trendurile în achiziția de aplicații software

Optimizarea costurilor

Până în anul 2021, 55% din specialiștii în achiziții vor trebui să dețină competențe digitale, de business și analitice pentru a crește rezultatele organizației pe care o reprezintă.

În acest sens, Gartner a identificat două trenduri importante:

  1. Creșterea competențelor achizitorilor de aplicații software

În acest moment, la nivel global, se poate observa o diferență mare între curba creșterii implementării și dezvoltării tehnologiilor avansate în raport cu suita de competențe tehnice, digitale, de înțelegere și de cunoaștere a sistemelor actuale ale specialiștilor în achiziții.

În acest sens, această diferență trebuie să își reducă semnificativ dimensiunile printr-o profesionalizare a resurselor umane. Acest obiectiv poate fi îndeplinit printr-o comunicare constantă cu vendorii de aplicații software, prin cunoașterea piețelor locale și internaționale de profil, prin înțelegerea nevoii reale a companiei, adaptarea bugetelor, facilitatea luării unei decizii interne, etc.

  1. Creșterea investițiilor indirecte

Bugetele dedicate departamentelor non-IT sunt în continuă creștere în ultimii ani. Conform Gartner, aproximativ 22% din bugetele de marketing au fost direcționate către tehnologii specifice (Sursa: Gartner’s 2017-2018 CMO Spend Survey). Va fi necesar ca specialiștii în achiziții să preia controlul asupra acestor achiziții.

Predicțiile Gartner includ o creștere a achizițiilor directe în cazul tehnologiilor digitale și software, ajungând la o cotă de 60% din volumul total al nevoii de implementare.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește tot arrow_forward

Monitorizarea fermelor direct de pe telefon - control mai bun cu ajutorul tehnologiei

Inovația tehnologică este motorul din spatele agriculturii de precizie

Citește tot arrow_forward

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.

Citește tot arrow_forward