In 2014, romanii au cumparat online produse de peste 1 miliard de euro!

09 februarie 2015

Potrivit estimărilor principalilor jucători din mediul online românesc, împreună cu reprezentanţii GPeC, retailul online autohton a depăşit cifra de 1 miliard de euro în 2014, comparativ cu aprox. 600 milioane euro în 2013. Mai exact, piaţă de retail românească se situează între 1,1 şi 1,2 miliarde de euro în anul recent încheiat, cifra vehiculată făcând referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) şi nu la servicii,

In 2014, romanii au cumparat online produse de peste 1 miliard de euro!

Potrivit estimărilor principalilor jucători din mediul online românesc, împreună cu reprezentanţii GPeC, retailul online autohton a depăşit cifra de 1 miliard de euro în 2014, comparativ cu aprox. 600 milioane euro în 2013. Mai exact, piaţa de retail românească se situează între 1,1 şi 1,2 miliarde de euro în anul recent încheiat, cifra vehiculată făcând referire exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) şi nu la servicii, plata facturilor de utilităţi, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanţe şi călătorii etc. 

GPeC (Gala Premiilor eCommerce) este, de 10 ani, cel mai important eveniment de comerţ electronic din România care, printre altele, centralizează şi publică în fiecare an raportul oficial al pieţei autohtone de e-commerce. Potrivit acestuia, iată care sunt principalele statistici la nivelul anului 2014:

Conform ultimului recensământ, România are o populaţie de 19,7 milioane de locuitori, din care aproape 10 milioane sunt utilizatori de Internet, rata de penetrare a Internetului în ţara noastră fiind de 49,76%. Din acest punct de vedere, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult faţă de anul 2013, dar există şi câteva statistici îmbucurătoare care plasează România pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte viteza de download pentru conexiuni broadband: 55,54 Mbps comparativ cu Suedia (locul al doilea - 47,08 Mbps) şi Olanda (locul al treilea - 45,71 Mbps).

Numărul de conexiuni mobile la Internet a crescut vertiginos de la 8,2 milioane în 2013, la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014, depăşind probabil pragul de 10 milioane în decembrie 2014.

Nefiind incluse în raport tocmai pentru că lucrurile nu s-au schimbat comparativ cu 2013, vârstă medie a celor care cumpără online este cuprinsă între 25 şi 35 de ani, iar majoritatea cumpărătorilor locuiesc în mediul urban (peste 80%).

La nivelul lunii decembrie 2014 se estimează că în România există aprox. 5.000 de magazine online, cu puţin peste cele 4.500 de magazine estimate în 2013. Din totalul de 5.000, suntînrolate în sistemul 3D Secure 1.173 (sursă: RomCard) comparativ cu aprox. 1.000 în 2013.

Piaţa românească de e-tail se situează între 1,1 şi 1,2 miliarde euro, aproape dublă că valoare faţă de anul 2013 (când era estimată la aprox. 600 milioane euro). Totuşi, segmentul e-commerce din totalul retail-ului este încă mic (între 2,2 şi 2,5%), deşi a mai crescut faţă de 2013.

Cele mai vândute produse online au rămas cele din categoria Electro-IT&C, urmate de articolele de vestimentaţie şi încălţăminte (încadrate sub titulatura generică de Fashion).Surpriză anului 2014 o reprezintă produsele din categoria Home & Deco, pe locul al III-lea în preferinţele românilor, "în condiţiile în care acest segment de piaţă este relativ nou în comerţul electronic românesc, crescând considerabil doar în ultimii doi ani", după cum spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

În 2014, românii au cheltuit online 140 de milioane euro doar pentru produsele din categoria Fashion, potrivit estimărilor principalului jucător - FashionDays.ro.

De Black Friday 2014, românii au cumpărat produse în valoare de aprox. 75 milioane EUR.

Indiferent de natura produselor cumpărate, peste 90% din cumpărătorii online preferă să plătească ramburs (la livrare). În schimb, plata online prin card bancar devine metoda preferată atunci când este vorba de plata facturilor la utilităţi, vacanţe şi călătorii, bilete la spectacole sau alte tipuri de servicii online.

Valoarea totală a tranzacţiilor prin card în 2014 a fost de 337 milioane euro, potrivit volumelor declarate de principalii procesatori de plăti RomCard şi mobilPay (respectiv: aprox. 255 milioane euro procesate prin RomCard şi aprox. 82 milioane euro procesate prin mobilPay).

Numărul total al tranzacţiilor prin card a fost de 9.456.668, din care 7.534.668 au fost înregistrate în sistemul RomCard şi 1.922.000 prin Netopia mobilPay.

Potrivit RomCard, cel mai mare număr de tranzacţii plătite online prin card s-a înregistrat în luna decembrie a anului trecut, respectiv 753.038 tranzacţii într-o singură luna.

La finalul anului 2014, în România existau 13.666.219 carduri înrolate în sistemul 3D Secure (sursă: RomCard), în creştere considerabilă faţă de 2013 când se înregistrau aprox. 12 milioane de carduri înrolate în 3D Secure. Din totalul de carduri înrolate în 3D Secure, doar 830.912 carduri sunt activate în 3D Secure, fiind folosite efectiv în tranzacţionare.

Valoarea medie a unei tranzacţii plătite online prin card la comercianţii români este, potrivit oficialilor Visa, 47 euro (tranzacţie generată de un card Visa emis în România lacomercianţi români), comparativ cu 67 euro când vine vorba de cumpărăturile făcute de românii posesori de card Visa la comercianţii străini (de peste hotare).

Totuşi, reprezentanţii GPeC au calculat valoarea medie a unei tranzacţii online prin card, raportându-se la volumul total declarat de RomCard şi mobilPay (337 milioane euro)împărţit la numărul total de tranzacţii raportat de RomCard şi mobilPay (9.456.668), cifra rezultată fiind de aprox. 35 euro/tranzacţie.

Nu în ultimul rând, magazinele online ar trebui să ştie că ziua din săptămâna în care românii cumpără cel mai mult este miercurea.

"Cifrele pe care tocmai le-am publicat arată potenţialul uriaş al pieţei de comerţ electronic din România - poate printre puţinele industrii din ţară care creşte vertiginos. Primul miliard de euro a fost depăşit, aştept cu nerăbdare primul număr cu 2 digits şi sunt convins că acest lucru se va întâmpla mult mai repede pentru că ritmul de creştere al pieţei va fi accelerat", spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Informaţiile din comunicatul de presă le puteţi regăsi în infograficul ataşat (design realizat de SilkWeb.ro). Atât informaţiile din comunicat, cât şi infograficul pot fi preluate cu menţionarea sursei: GPeC şi link către www.gpec.ro

GPeC este Cel mai Important Eveniment de Comerţ Electronic din România, fiind singurul din online care se desfăşoară pe parcursul a 8 luni în fiecare an. Cu o tradiţie de 10 ani, GPeC este mixul perfect de conferinţe, workshopuri, expo, cursuri intensive şi competiţie a magazinelor online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pieţei de e-commerce.

Primul eveniment major din seria de evenimente pregătită de GPeC pentru anul acesta, este GPeC Summit care va avea loc în Bucureşti, pe 11-12-13 Mai, aducându-l pentru prima oară în România pe Neil Patel - co-fondatorul CrazyEgg, HelloBar şi KISSmetrics, recunoscut de revista Forbes drept unul din top 10 marketeri online la nivel mondial.

Biletele pentru GPeC Summit sunt puse în vânzare, iar până pe 28 februarie 2015 există şi o oferta Very Early Bird de doar 49 euro (TVA inclus) pentru fiecare din cele 3 zile de eveniment sau un preţ special de 117 euro pentru un bilet 3-Day-Pass. Înscrierile se pot face pe www.gpec.ro.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Vulnerabilități severe în camere de supraveghere permit controlul acestora de către atacatori

Explozia numărului de dispozitive inteligente poate aduce în casele utilizatorilor gadgeturi cu probleme severe de securitate informatică. Specialiștii de la Bitdefender au identificat recent o serie de vulnerabilități în camera de supraveghere Guardzilla, un model extrem de popular pe piață și vândut la un preț convenabil, folosit pentru monitorizarea locuinței. Caren...

Citește tot arrow_forward

Phishing-ul cu teme romantice s-a dublat comparativ cu 2018, conform datelor Kaspersky Lab

În apropierea zilei de Sfântul Valentin, experții Kaspersky Lab au detectat o creștere accentuată a activităților de phishing, infractorii oferindu-le utilizatorilor diverse produse romantice. Numărul total de încercări ale utilizatorilor de a vizita site-uri web frauduloase care au o temă romantică, detectate și blocate în prima jumătate a lunii februarie, s-a d...

Citește tot arrow_forward

Două cunoscute grupări de limbă rusă, descoperite de experții Kaspersky Lab că folosesc aceeași infrastructură

Experții Kaspersky Lab au identificat o suprapunere a atacurilor cibernetice între două grupuri, GreyEnergy – care se crede că este succesorul BlackEnergy – și gruparea de spionaj cibernetic Sofacy. Ambii actori au folosit aceleași servere în același timp, dar în scopuri diferite.

Citește tot arrow_forward