În era 2.0, găsim 6,3 dispozitive conectate, 2,4 utilizatori și 0,3 animale de companie într-o locuință

19 Sep 2017

În T2 2017, România ocupă locul al șaptelea în topul țărilor cu cel mai mare risc pentru utilizatori de a-și infecta dispozitivele în mediul online (cu 22,86% dintre utilizatori atacați)

În era 2.0, găsim 6,3 dispozitive conectate, 2,4 utilizatori și 0,3 animale de companie într-o locuință

Kaspersky Lab prezintă noua generație a produselor sale emblematice de protecție pentru utilizatorii individuali, Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security

Aspectul caselor moderne se schimbă, aducând o nouă eră a locuințelor 2.0 care, în medie, adăpostesc 2,4 persoane, 0,3 animale de companie și 6,3 dispozitive conectate. Pe fondul noii realități, în care dispozitivele joacă un rol atât de important într-o casă, Kaspersky Lab lansează versiunea actualizată a Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security pentru a-i ajuta pe utilizatori să își protejeze dispozitivele.

În prezent, într-o casă există mai multe dispozitive decât oameni și animale de companie, utilizatorii folosindu-le pentru diverse activități, de la navigarea pe Internet până la cumpărături și distribuirea de materiale video cu pisici. Totuși, această conectivitate sporită provoacă îngrijorări legate de securitate, mai ales că, potrivit Kaspersky Cybersecurity Index, două cincimi (39%) dintre utilizatori încă își lasă dispozitivele neprotejate de amenințări cibernetice precum programe malware, fraude financiare, hacking și altele.

 

Ultimele versiuni ale Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security sunt concepute pentru a proteja locuințele moderne, ajutându-i pe oameni să aibă grijă de dispozitivele conectate și de fiecare aspect al vieții lor digitale.

Dacă locuințele 2.0 nu “dorm”, atunci sunt online

Deținând o medie de 6,3 dispozitive conectate, locuitorii dintr-o casă obișnuită petrec o mare parte dintre orele active online și, cu cât mai multe persoane navighează pe Internet, cu atât mai mare este riscul să devină victimele unui site sau ale unui program malware. Cercetarea anuală Kaspersky Lab arată că 63% dintre utilizatorii de Internet sunt îngrijorați de e-mail-urile și site-urile de tip phishing. Pentru a răspunde acestei temeri, Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security includ tehnologie anti-phishing, protejându-i pe utilizatori de spam, e-mail-uri sau site-uri false și de tentative de fraudă. În plus, versiunea actualizată URL Adviser îi spune utilizatorului dacă un link din motorul de căutare conduce la un site de încredere sau la unul suspect, vulnerabil sau de phishing.

“Acasă” este acolo unde sunt stocate datele importante

Pe lângă temerile cauzate de site-urile false, utilizatorii sunt îngrijorați, de asemenea, de pierderea informațiilor stocate pe media de 6,3 dispozitive, fotografiile fiind cele mai importante tipuri de informație. O cercetare Kaspersky Lab a arătat chiar că, pentru multe persoane, pierderea fotografiilor digitale este mai neplăcută decât despărțirea de partener sau boala unui animal de companie.

Deoarece datele sunt atât de importante pentru utilizatori, peste jumătate (56%) dintre ei sunt îngrijorați de perspectiva de a ajunge victimele unui atac ransomware, mai ales după recentul caz WannaCry. Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security includ funcții anti-ransomware dezvoltate de companie și actualizate pentru a lupta chiar și împotriva celor mai complicate atacuri ransomware.

De asemenea, protejarea vieții personale este foarte importantă în noul context 2.0. Noua funcție App Lock pentru Android oferă un nivel suplimentar de protecție, cu un cod secret pentru utilizatori, astfel încât să împiedice diferite aplicații precum serviciile de mesagerie instantanee, rețelele de socializare, e-mail sau alte informații confidențiale să fie văzute de alții atunci când accesează telefonul utilizatorilor. De asemenea, aceștia pot beneficia de serviciul Kaspersky Secure Connection, integrat în Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security, care criptează tot traficul utilizatorului atunci când accesează rețele nesigure de Wi-Fi sau alte site-uri cu informații sensibile.

Tranzacțiile financiare, în contextul 2.0

Conform studiului nostru anual, 84% dintre respondenți fac tranzacții financiare – de banking sau de shopping – pe dispozitivele lor conectate, dintre care 64% pe dispozitive mobile. Tendința de a folosi smartphone-uri și tablete cu aplicații ale băncilor sau cu alte aplicații de plată este în creștere, acestea luând locul computerelor.

Principala temere a utilizatorilor (64%) privind securitatea banilor lor este riscul de fraudă online. În ciuda sentimentului de vulnerabilitate pe care îl au atunci când fac tranzacții online, utilizatorii nu renunță la ele. Își iau, însă, câteva măsuri pentru a diminua riscurile: de exemplu, evită băncile și comercianții care au trecut recent prin incidente de securitate cibernetică (62%) și renunță la acele plăți online care nu par sigure (41%).

În acest context, tehnologia noastră unică Safe Money vine cu mai multe niveluri de securitate, pentru a proteja tranzacțiile de online banking și shopping. Safe Money verifică siguranța site-ului și îl deschide într-un mod special, protejat.

”Dispozitivele influențează viața noastră și pe cea a membrilor familiei, ne ajută să ne conectăm, să comunicăm și să facem tranzacții importante, indiferent unde ne aflăm”, spune Bogdan Pismicenco, Channel Manager pentru România, Bulgaria și Republica Moldova la Kaspersky Lab. “Prin urmare, nu este de mirare că în noua eră 2.0 sunt mai multe dispozitive decât persoane și animale de companie într-o locuință. În același timp, cercetările noastre arată că o conectivitate continuă provoacă îngrijorări legate de siguranța din mediul online - de la teama unor pierderi financiare, până la cea referitoare la lucrurile pe care ar putea să le vadă copiii online. Îngrijorările sunt legitime și în România, mai ales în ultima vreme, având în vedere că, în T2 2017, țara noastră a intrat în Top 10 țări cu cel mai mare risc pentru utilizatori de a-și infecta dispozitivele în mediul online (pe locul al șaptelea, cu 22,86% dintre utilizatori atacați).

Ultimele versiuni ale Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security răspund fiecăreia dintre aceste îngrijorări. Ele le oferă utilizatorilor o cale eficientă de a avea grijă de lumea digitală a familiei lor într-un mod simplu.”

Copiii conectați – punctul vulnerabil al locuinței

În afara temerilor referitoare la securitatea datelor și la intimitate, utilizatorii individuali 2.0 sunt îngrijorați în privința membrilor mai mici ai familiei, care sunt din ce în ce mai prezenți pe Internet. Inginerii de la Kaspersky Lab au inclus ultima versiune a soluției de control parental în Kaspersky Total Security. Acest lucru le permite părinților să specifice timpul limită de accesare pentru diverse dispozitive din locuință, să restricționeze aplicațiile pe care copiii le pot utiliza sau să prevină accesul la paginile cu un limbaj obscen, cu informații despre droguri sau cu un conținut pentru adulți, toate acestea fiind incluse în serviciul Kaspersky Safe Kids.

Kaspersky Internet Security și Kaspersky Total Security sunt disponibile pe piața din România. Pentru mai multe informații, vă rugăm vizitați https://www.kaspersky.ro.

Kaspersky Lab este unul dintre furnizorii de soluții de securitate informatică cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. În prezent, compania este una dintre cele mai importante patru companii de securitate IT*, continuând să-și îmbunătățească poziția pe piață. Potrivit rezultatelor financiare ale companiei în 2012, înainte de a fi auditate, profitul a crescut cu 3%, în comparație cu anul anterior și a ajuns la 628 milioane de dolari. Kaspersky Lab este în prezent cel mai mare furnizor privat de soluții de securitate endpoint din lume.  

Kaspersky Lab este o companie internaţională cu operaţiuni în peste 200 de ţări la nivel mondial. Birourile centrale se află în Moscova, Rusia, iar compania este înregistrată în Marea Britanie. Kaspersky Lab are în prezent peste 2.800 de angajaţi, cu toţii specialişti calificaţi. Compania deţine birouri locale în 29 de ţări, iar produsele şi tehnologiile Kaspersky oferă protecţie pentru peste 300 de milioane de utilizatori și peste 250.000 de companii, la nivel global. Compania furnizează o gamă variată de produse și soluții pentru diferite tipuri de clienți, punând un accent important pe marile companii, precum şi pe afacerile mici și mijlocii. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare