Industria de retail pune din ce în ce mai mult accent pe comerțul electronic de pe mobil.

06 iulie 2016

Cel mai recentu studiu de pe piața de mobile, efectuat de compania L2, arată cum telefoanele inteligente au schimbat strategiile de vânzare, conținut și loialitate ale brandurilor din toată lumea.

Industria de retail pune din ce în ce mai mult accent pe comerțul electronic de pe mobil.

Cel mai recentu studiu de pe piața de mobile, efectuat de compania L2, arată cum telefoanele inteligente au schimbat strategiile de vânzare, conținut și loialitate ale brandurilor din toată lumea.

Studiul realizat pe un eșantion de 68 de branduri de fashion, frumusește, îmbrăcăminte sport și alte sectoare de retail arată că telefoanele mobile reprezintă noua prioritate în rândul afacerilor digitale.

  • 59% dintre respondenții participanți la acest studiu au arătat că prioritatea numărul 1 în procesul lor de business digital o reprezintă telefoanele mobile. Cum s-a ajuns aici
  • 39% dintre posesorii de telefoane inteligente își petrec timpul navigând pe una sau două aplicații mobile de shopping pe lună.
  • 27% dintre ei utilizează cel puțin 5 aplicații de shopping

De ce?

Compania care a realizat acest studiu a analizat evoluția retailer-ului Nordstrom, a cărei rată de satisfacție a clientului a crescut cu 23 de puncte în momentul apariției aplicației de mobil. Răspunzând la cerințele consumatorului, Nordstrom a încorporat mai multe funcționalități printre care se numără:

  • geo-localizarea
  • shopping online
  • bună integrare cu platformele de social media.
  • consumatorul poate salva mai multe locașii preferate în secțiunea ,,My Stores”
  • utilizatorul primește notificări

Evan Neufeld, reprezentantul companiei L2, care a realizat acest studiu consideră că "managerii companiilor de retail se orientează către mobile pentru dezvoltare tranzacțiilor atât online, cât și offline. Cei care reușesc această abordare cunosc un mare succes, însă există și cazuri în care acest proces nu funcționează.”

Cu toate acestea, studiul arată că 70% dintre brandurile participante au oferit opțiuni de plată prin intermediul site-urilor sau aplicațiilor mobile, incluzând și PayPal.

Într-adevăr, cumpărătorii preferă plata mai simplă, cu ajutorul telefonului mobil, precum și metode alternative de plată. Afacerile din industria de retail trebuie să se concentreze pe ceea ce consumatorul așteaptă de la o experiență de mCommerce (comerț electronic de pe mobil), atunci când își configurează aplicațiile.

Ce-și doresc consumatorii de la aplicațiile de mCommerce?

  • 39% plată efectuată într-un mod simplu
  • 34% metode alternative de plată
  • 33% selecție completă de produse
  • 32% imagini clare
  • 29% plată efectuată cu un singur click
  • 25% conectare rapidă
  • 23% suficiente informații despre produse
  • 22% căutare rapidă 

Portofelele electronice reprezintă una dintre prioritățile de top în comerțul electronic de pe mobil din industria de retail, pentru următoarele 12 luni, 47% dintre brandurile respondente plănuind să introducă această opțiune.

L2 remarcă, de asemenea, că numărul retailer-ilor, care investesc în publicitate nișată pe locație este destul de scăzut. Motivele pentru care aceștia nu investesc mai mult în anunțurile bazate pe locație sunt diverse:

  • Abilitatea de a măsura succesul
  • Performanța campaniei
  • Acuratețea informațiilor
  • Inventarul locațiilor

Așadar, cei care dețin afaceri în industria de retail trebuie să facă trecerea către zona de mobil, pentru a atrage din ce în ce mai mulți clienți și pentru a nu-i pierde pe cei vechi, în favoarea competitorilor. 15% dintre consumatorii chestionați consideră că experiența de comerț electronic de pe mobil este foarte importantă și nu vor ierta brand-urile care nu se orientează către dezvoltarea acestei laturi.

Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Până la 1 milion de euro investiți în start-up-urile din a treia rundă de accelerare a Techcelerator, prin partenerul strategic GapMinder.VC

Începând de azi, 22 ianuarie 2019, start-up-urile pot aplica aici pentru a se înscrie la cea de-a treia rundă de accelerare a Techcelerator, primul program de acest tip din România care susține și financiar companiile de tehnologie aflate la început de drum, cu ajutorul partenerului strategic, GapMinder Venture Partners BV, cofinanțat prin Programul Operațional ...

Citește tot arrow_forward

Procesul de achiziții îmbunătățit datorită adoptării sistemului modern, DocuWare

Una dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte a decis, încă din 2015, să folosească sistemul modern de management al documentelor în Cloud, DocuWare.

Citește tot arrow_forward

CGS România: Piața locală de outsourcing a ajuns, în 2019, la aproximativ 800 de milioane de euro

800 de lei net – salariul mediu al unui angajat în outsourcingPeste 25.000 de angajați în industria de profil România are una dintre cele mai ridicate rate de retenție a personalului pe piața globală de outsourcing

Citește tot arrow_forward