Interviu exclusiv despre viitorul în eCommerce cu Ralf Haberich, CCO Webtrekk, Germania și autor al cărţii “Future Digital Business”

10 martie 2015

“Comerţul online este un domeniu aflat în plin boom” spune Ralf Haberich - unul dintre specialiştii internaţionali în comerţ online, care va fi speaker în cadrul ExpoConferinţei de Comerţ electronic TeCOMM din 7-8 mai, București.

Interviu exclusiv despre viitorul în eCommerce cu Ralf Haberich, CCO Webtrekk, Germania și autor al cărţii “Future Digital Business”

“Comerţul online este un domeniu aflat în plin boom” spune Ralf Haberich - unul dintre specialiştii internaţionali în comerţ online, care va fi speaker în cadrul ExpoConferinţei de Comerţ electronic TeCOMM din 7-8 mai, București.

Ralf Haberich este responsabil la nivel global de departamentul de vânzări şi marketing în cadrul Webtrekk (furnizor global de soluții digitale inteligente pentru optimizarea eforturilor de marketing a companiilor). În plus, Ralf este și lector în cadrul Academiei Germane de Marketing Online în cadrul Universităţii din Muenster și deţine funcţia de redactor-şef al blogului german "Web Analytics Europa", fiind și autorul volumului "Future Digital Business". 

În cadrul Webrekk, conduce o echipă internaţională formată din 20 de angajaţi în birourile din Amsterdam, Beijing, Berlin, Frankfurt, Madrid, Milano şi San Francisco.

Într-un interviu oferit echipei TeCOMM,  Ralf Haberich a vorbit despre tendinţele actuale din domeniu, dar şi despre cum vede el comerţul online din România:

Ce ştiţi despre vânzările online din România?

România este una dintre ţările din Europa de Est cu cea mai rapidă dezvoltare a comerţului online, tocmai de aceea sunt entuziasmat că o voi vizita şi mai ales că voi putea pune bazele unei reţele profesionale.

Din punctul dumneavoastră de vedere, cum a fost 2014 pentru vânzările online în Germania şi Europa?

Comerţul online este un domeniu aflat în plin boom. În diferite ţări pe care le-am analizat am putut observa creşteri mai mari de 100% în cazul unora dintre clienţii noştri. Datorită informaţiilor la care ai acces şi deciziilor pe care le poţi lua pe baza lor, chiar putem spune că momentan cerul este limita pentru acest domeniu. În Germania am putut observa o creştere puternică în ultimii 5 ani, deci acum viteza este mai mică faţă de ceea ce se întâmplă în ţări precum Polonia, Turcia şi Olanda.

Atunci când un antreprenor decide să deschidă un magazin online, care ar fi lucrurile esenţiale pe care ar trebui să le ia în considerare?

Ar trebui să acţioneze doar bazat pe date și pe informaţii exacte. Nu are date, să nu ia decizii.

În cadrul TeCOMM Bucureşti veţi vorbi despre importanţa utilizatorului. Ce ar trebui să înveţe cei care activează în acest domeniu legat de acest subiect?

Dacă o companie care face comerţ online sau o companie din orice alt domeniu îl pune pe utilizator în centrul deciziilor, cu siguranţă va reuşi să creeze un succes puternic decât prin orice altă abordare. În zilele noastre, totul este digital. În viitor, totul va fi cu certitudine dominat de date. Dacă o companie nu este pregătită să ofere conţinut, servicii sau produse prin canalele digitale, atunci cu siguranţă nu are un viitor puternic. Necesitatea de a combina sursele online cu cele offline va face diferenţa în calitatea serviciilor pentru clienţi.

Cum s-a schimbat cumpărătorul online în ultimii ani?

Experienţa cumpărătorului online a crescut masiv în ultimii ani. Utilizatorul ştie unde să găsească produsele şi cumpărătorul ştie cum să creeze anumite amprente care să îl ajute să obţină anumite discounturi sau oferte adiţionale. În plus, competiţia este doar la un click distanţă, deci loialitatea faţă de brand este un subiect pe care trebuie pus accentul în toate companiile, în special în comerţul online. Discuţia nu este despre cel mai mic preţ, ci despre cel mai performant preţ pentru produsul sau serviciul cerut.

Cum ar trebui să fie abordat cumpărătorul?

Înainte de a-l aborda trebuie să fie folosite informaţiile obţinute despre el. Nu trebuie să vă ghidaţi după sfaturile specialiştilor care poate nu vă cunosc afacerea, ci trebuie să analizaţi comportamentul  cumpărătorilor. Obţineţi informaţia. Creşteţi engagement-ul.  Atunci veţi avea performanţe peste aşteptări.

TeCOMM Bucureşti va avea loc în perioada 7-8 mai la Hotel Crowne Plaza. Este pentru prima oară când conferinţa de comerţ online ajunge în capitală după alte patru ediţii care au însemnat

150 de speakeri şi 1200 de participanţi în Cluj-Napoca şi Iaşi.

Mai multe informaţii despre conferinţă puteţi afla de pe http://bucharest.tecomm.ro.  Evenimentul este organizat de Libero Events. 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

SonicWall: La început de an, infractorii informatici caută noi tipuri de atacuri. Trebuie să fim vigilenți în lunile următoare

În paralel cu scurgerile masive de date care au avut loc încă de la începutul anului, atacurile malware s-au situat la un nivel foarte ridicat. Există însă și câteva vești bune: numărul total al atacurilor de tip malware și ransomware au manifestat o tendință descrescătoare. Potrivit ultimelor rapoarte generate cu ajutor SonicWall Capture Threat Network, re...

Citește tot arrow_forward

Operațiunea ShadowHammer: noi atacuri asupra lanțului de aprovizionare amenință sute de mii de utilizatori din toată lumea

Un atac asupra lanțului de aprovizionare este unul dintre cei mai periculoși și mai eficienți vectori de infecție, folosit din ce în ce mai mult în operațiunile avansate din ultimii ani - după cum am văzut în cazul ShadowPad sau CCleaner. Vizează deficiențele specifice ale sistemelor interconectate ale resurselor umane, organizaționale, materiale și intelectuale impli...

Citește tot arrow_forward

Phishing-ul cu teme romantice s-a dublat comparativ cu 2018, conform datelor Kaspersky Lab

Phishing-ul este una dintre cele mai populare și mai simple tehnici de inginerie socială. Este un tip de fraudă în care infractorii folosesc înșelăciunea pentru a obține datele de autentificare ale utilizatorilor - de la parole, la numere de card, detalii ale contului bancar și alte informații financiare importante. E-mail-urile și site-urile de phishing sunt făcute să pară...

Citește tot arrow_forward