IoT sau despre tehnologii și experința consumatorului final

25 Jul 2016

IoT (Internet of Things) are ca obiectiv furnizarea de conectivitate și interacțiuni inteligente între diverse dispozitive, sisteme și servicii. Potrivit Gartner, până în anul 2020 vor exista peste 26 de miliarde de dispozitive IoT.

IoT sau despre tehnologii și experința consumatorului final

IoT (Internet of Things) are ca obiectiv furnizarea de conectivitate și interacțiuni inteligente între diverse dispozitive, sisteme și servicii. Potrivit Gartner, până în anul 2020 vor exista peste 26 de miliarde de dispozitive IoT.

În viziunea specialiștilor, ceea ce îi atrage pe utilizatori nu este tipul de platformă sau integrarea cu diverse dispozitive, ci experiența oferită de acest tip de tehnologie. Această experiență se bazează pe 3 paradigme:

  1. Dispozitivele ce colectează informații: senzori sau dispozitive, ce colectează date de pe alte dispozitive.
  2. Alterte și control de pe dispozitivul personal: utilizatorul își dorește să aibă control total asupra dispozitivelor conectate și are nevoie de alerte pentru fiecare modificare sau informație adițională, prin intermediul senzorilor atașați pe dispozitivul personal.
  3. Colectarea de informații masive și importante: utilizatorul își dorește să primească și să furnizeze informații de calitate, care să-i satisfacă nevoile.

IoT trebuie construit astfel din perspectiva utilizatorului final, a necesităților și dorințelor lui, pentru a-l ajuta să ia decizii de calitate, bazate pe informații obiective. În segmentul automatizării locuinței, acest aspect se poate referi la controlarea facturilor la energie electrică: pentru a reduce costurile și a crește eficiența. Același lucru se poate aplica și în cazul companiilor, fabricilor.

Cei care construiesc o astfel de tehnologie trebuie să vizeze experiența pe care o oferă utilizatorului. Acele companii care au ca obiectiv nevoile și așteptările utilizatorilor sunt companii de succes.

Gestionarea așteptărilor utilizatorului prin UX:

Aceste aspecte evidențiază ideea că oamenii au început să accepte tehnologia ca parte integrantă în viața lor de zi cu zi. Astfel, pentru ca o companie producătoare de tehnologie să aibă succes, ea trebuie să se concentreze pe așteptările, comportamentul și nevoile consumatorului.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare