IoT sau despre tehnologii și experința consumatorului final

25 iulie 2016

IoT (Internet of Things) are ca obiectiv furnizarea de conectivitate și interacțiuni inteligente între diverse dispozitive, sisteme și servicii. Potrivit Gartner, până în anul 2020 vor exista peste 26 de miliarde de dispozitive IoT.

IoT sau despre tehnologii și experința consumatorului final

IoT (Internet of Things) are ca obiectiv furnizarea de conectivitate și interacțiuni inteligente între diverse dispozitive, sisteme și servicii. Potrivit Gartner, până în anul 2020 vor exista peste 26 de miliarde de dispozitive IoT.

În viziunea specialiștilor, ceea ce îi atrage pe utilizatori nu este tipul de platformă sau integrarea cu diverse dispozitive, ci experiența oferită de acest tip de tehnologie. Această experiență se bazează pe 3 paradigme:

  1. Dispozitivele ce colectează informații: senzori sau dispozitive, ce colectează date de pe alte dispozitive.
  2. Alterte și control de pe dispozitivul personal: utilizatorul își dorește să aibă control total asupra dispozitivelor conectate și are nevoie de alerte pentru fiecare modificare sau informație adițională, prin intermediul senzorilor atașați pe dispozitivul personal.
  3. Colectarea de informații masive și importante: utilizatorul își dorește să primească și să furnizeze informații de calitate, care să-i satisfacă nevoile.

IoT trebuie construit astfel din perspectiva utilizatorului final, a necesităților și dorințelor lui, pentru a-l ajuta să ia decizii de calitate, bazate pe informații obiective. În segmentul automatizării locuinței, acest aspect se poate referi la controlarea facturilor la energie electrică: pentru a reduce costurile și a crește eficiența. Același lucru se poate aplica și în cazul companiilor, fabricilor.

Cei care construiesc o astfel de tehnologie trebuie să vizeze experiența pe care o oferă utilizatorului. Acele companii care au ca obiectiv nevoile și așteptările utilizatorilor sunt companii de succes.

Gestionarea așteptărilor utilizatorului prin UX:

  • Utilizatorii își doresc control rapid la dispozitivele mobile: majoritatea este interesată de monitorizare și control, oricând și de oriunde.
  • Utilizatorii se așteaptă ca elementele comune să devină inteligente: dușuri inteligente, mese inteligente, încuietori inteligente, uși, ferestre etc.
  • Utilizatorii sunt din ce în ce mai interesați de realitatea augumentată: Pokemon Go este un exemplu de aplicație care a modificat comportamentul utilizatorului. Acesta se așteaptă de acum înainte ca și locuința personală să devină o realitate augumentată.
  • Utilizatorii se feresc de lipsa de securitate: deși cei mai mulți dintre ei sunt încântați de ideea unei locuințe inteligente, se tem de lipsa securității datelor colectate, disponibile în social media.
  • Utilizatorii își doresc ca locuințele personale să fie conectate cu toate dispozitivele pe care le dețin: aceștia vor ca televizoarele să interacționeze cu frigiderul, mașina cu sistemul audio etc.

Aceste aspecte evidențiază ideea că oamenii au început să accepte tehnologia ca parte integrantă în viața lor de zi cu zi. Astfel, pentru ca o companie producătoare de tehnologie să aibă succes, ea trebuie să se concentreze pe așteptările, comportamentul și nevoile consumatorului.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Creștere de 41% a sectorului e-commerce pe fondul pandemiei COVID-19

Pe 2 Noiembrie 2020 - în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT Online - au fost anunțate în premieră rezultatele studiului anual asupra sectorului e-commerce din România realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions pentru GPeC. Cercetarea a fost derulată în perioada Martie-Octombrie 2020, pe un eșantion reprezentativ pentru mediul urban, iar datele au fost c...

Citește tot arrow_forward

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Digitalizarea în Horeca – ce tipuri de aplicații sunt recomandate restaurantelor, pensiunilor și hotelurilor?

Conform celor mai noi previziuni oferite de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, 10% dintre restaurante se vor închide, ca urmare a efectelor provocate de pandemia din acest an. 

Citește tot arrow_forward