Lecția învățată în 2017 de la industria software locală

21 decembrie 2017

De 4 ani, Softlead contribuie în mod activ la conturarea și creșterea industriei software din România, nu doar prin generarea de oportunități (lead-uri) pentru companiile-vendor, cât și printr-un proces de educare a achizitorilor.

Lecția învățată în 2017 de la industria software locală

Primul segment de timp a fost dedicat exclusiv procesului de validare a cerințelor pieței în raport cu propriile obiective și apoi cu oferta efectivă a dezvoltatorilor și resell-erilor de aplicații informatice (ceea ce s-a numit proces de matching).

Iar anul acesta am constatat...

  1. O reală educare a companiilor-achizitor printr-o mai bună conturare a cerinței (listă de funcționalități, capacitatea de a solicita o nouă soluție prin comparație cu o implementare anterioară care a eșuat)
  2. Faptul că tot mai multe start-up-uri și companii locale aleg să investească și să dezvolte noi tehnologii, vorbind deschis despre beneficiile oferite, înseamnă crearea unei perspective reale și pentru utilizatorii B2B. Tehnologia care ajută la reducerea costurilor, la eficientizare și optimizare a resurselor, scenariile favorabile construite în jurul unei implementări de succes a unei soluții într-o companie (indiferent de dimensiunea ei), prin aplicații software complexe sau prin tool-uri și module simple, toate acestea deschid în mod semnificativ perspectivele de adopție a tehnologiei.
  3. Îmbunătățiri de timing. Unul dintre aspectele care determină etichetarea unui lead ca fiind nevalid este diferența de timp dintre momentul în care se solicită o ofertă și închiderea efectivă a unui contract cu vendorul de soluții software. Din motive care pot viza strict o pură informare, inexistența unui buget aprobat, lipsa unei comunicări interne (exemplu: între departamentele IT-achiziții, management – IT etc.) momentul implementării poate fi amânat, ceea ce pentru compania dezvoltatoare a unei soluții software poate însemna considerarea lead-ului ca fiind necalificat.

În cazurile generate prin Softlead, au existat implementări pentru soluții complexe, de tip ERP, la doar două luni de la primirea și validarea lead-ului, tocmai pentru că nevoia era una confirmată, iar toate aspectele financiar-administrative erau întrunite.

  1. Creșterea numărului de companii care decid schimbarea soluției deja existente.
  2. Creșterea cu peste 30% a solicitărilor de aplicații software din alte țări (exemplu: Moldova, Belgia, Austria sau Marea Britanie) pentru dezvoltarea de soluții personalizate reprezintă atingerea unuia dintre obiectivele principale setate pentru anul 2017.
  3. Creșterea solicitărilor de soluții personalizate, ce îndeplinesc un anumit tipar. De exemplu, modelul de business tip platformă-marketplace.
  4. Cu siguranță, experiența de achiziție, implementare și utilizare a unei soluții software este mixul esențial în contextul prelungirii unei licențe. Cu toate acestea, procesul de etape dedicate ofertării este unul care poate face diferența în alegerea furnizorului de soluții și de servicii software.
  5. Politicile de pricing ale companiilor software trebuie să fie mereu actualizate în raport cu modelele de business, cu dinamica pieței și cu adaptarea la tot ceea ce înseamnă existența unui model de tip hibrid.
  6. Pentru cele mai multe dintre solicitările de aplicații software primite în platformă, personalizarea modulelor (în special în cazul soluțiilor complexe sau în situația unei industrii de nișă) este esențială în alegerea furnizorului.
  7. Previziunile Gartner pentru anul 2018 includ o astfel de abordare a tehnologiilor:

Toate acestea se întâmplă într-o industrie dinamică, adaptată, înțeleasă și mult preluată „din mers”. Un astfel de exemplu poate fi regăsit în cazul tranzacțiilor cu Bitcoin sau al tehnologiilor blockchain despre care se vorbește tot mai mult și care aduc un set de beneficii precum: creșterea transparenței și securității tranzacțiilor, protejarea drepturilor, managementul datelor, astfel încât eventuale modificări aduse unor fluxuri să poată fi verificate, validate și imposibil de compromis.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Costurile Ascunse ale Managementului Manual al Contractelor

Știai că automatizarea managementului contractelor îți poate crește profitabilitatea anuală cu până la 9%?

Citește tot arrow_forward

5 curiozități privind adoptarea unei soluții de management a documentelor. De ce DocuWare?

Vă confruntați cu dificultăți privind identificarea și organizarea documentelor sau petreceți mult timp pentru obținerea acordurilor legate de contracte sau de plata facturilor? 

Citește tot arrow_forward

Susţineţi performanţa în business cu ajutorul sistemului ERP – Winline

Pe la jumătatea anului trecut, Institutul Naţional de Statistică a făcut publică o analiză foarte relevantă pentru mediul local de afaceri. Companiile romaneşti din Top 1000 au reuşit să genereze venituri medii mai mari cu +8% deşi au înregistrat o scădere cu 14% a numărului de angajaţi.

Citește tot arrow_forward