Microsoft a achiziționat Minecraft pentru 2,5 miliarde de dolari

16 septembrie 2014

Potrivit publicației online TechCrunch, Microsoft a confirmat faptul că va prelua compania Mojang și jocul atât de cunoscut produs de aceasta, Minecraft,  păstrând disponibilitatea sa pe iOS, Android  și PlayStation, ca și pe Xbox și PC.

Microsoft a achiziționat Minecraft pentru 2,5 miliarde de dolari

Potrivit publicației online TechCrunch, Microsoft a confirmat faptul că va prelua compania Mojang și jocul atât de cunoscut produs de aceasta, Minecraft,  păstrând disponibilitatea sa pe iOS, Android  și PlayStation, ca și pe Xbox și PC. 

Microsoft susține că au început negocierile asupra primirii titlului consolei Xbox, fapt care a dus la o creștere a cotei de piață, precum și la decizia de a face această achiziție pentru a-și diversifica portofoliul de jocuri.

Fondatorii Markus Notch Persson, Carl Manneh și jackbot Porser părăsesc compania în vederea monitorizării noii achiziții, așa cum apare într-un anunț oficial al echipei. De asemenea, informațiile publicate pe site-ul oficial al Mojang au confirmat prețul achiziției de 2,5 miliarde de dolari.  În postarea lor, echipa Mojang susține că Notch s-a ferit de controlul unei astfel de companii globale și preferă să lucreze pe proiecte mai mici. Decizia vânzării a fost luată pentru a ajuta Minecraft să crească, în timp ce părăsirea echipei fondatoare a urmărit alte interese. Tranzacţia va fi finalizată până la finele anului, iar Microsoft estimează că investiţia va fi amortizată pe parcursului anului fiscal 2015. 

Mojang nu a facut nicio afirmație cu privire la planurile de viitor specifice magazinului pentru Minecraft, dar susține că deocamdată se concentrează pe același tip de direcții de business ca până acum. Microsoft susține că respectă „brandul și spiritul independent” promovat de Minecraft și că vor continua proiecte precum  MINECON, convenția anuală bazată pe jocuri, susținută de Mojang in 2010.

Reacțiile comunității la aflarea acestei  vești sunt mixte, iar fanii acestui joc sunt sceptici cu privire la noua companie care l-a achiziționat, deși raționamentul din spatele achiziției este solid.

Specialiştii din industria internațională de jocuri au fost luaţi prin suprindere de această tranzacţie, în contextul în care suedezii sunt cunoscuţi pentru promovarea pirateriei, susţinerea micilor dezvoltatori de jocuri şi pentru ridiculizarea Microsoft şi a sistemelor sale de operare, așa cum se precizează într-un articol recent publicat în DailyMail.

“Industria de gaming este în stare de şoc. Nu pentru că Microsoft ar plăti 2 miliarde de dolari pentru Mojang, ci pentru că Mojang este de vânzare”, a declarat Thomas Arnroth, un expert în industrie.

Prin declarația sa cu privire la părăsirea echipei, Notch  afirmă faptul că, deși vrea să încerce să facă lucruri noi, el alege proiectele mici, și nu cele de nivel global.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

56% dintre organizațiile din România ar apela prima dată la furnizorul lor de securitate cibernetică, după un atac

Pe fondul unui peisaj al amenințărilor cibernetice care evoluează permanent, peste jumătate dintre organizațiile europene (57%) consideră că este ușor pentru atacatori să își ducă la bun sfârșit planurile fără a lăsa vreo urmă. În plus, 79% dintre respondenți ar vrea să știe cine se află în spatele unui atac – conform unui studiu[1] recent Kaspersk...

Citește tot arrow_forward

Ocean Fish proceseaza 12 tone pe zi cu solutia WMS de la Senior Software

Ocean Fish, unul dintre cei mai mari producatori de produse din peste din tara, proceseaza peste 12 tone pe zi cu ajutorul solutiei pentru gestiunea depozitelor de la Senior Software. Evolutia continua a companiei sustinuta de pachetul unic de sisteme software ales in ultimii 8 ani au dus la vanzari de peste 20 de tone pe zi....

Citește tot arrow_forward

În 2018, România s-a clasat pe locul 8 în topul țărilor cu cel mai mare procent de utilizatori atacați de ransomware-ul mobil

Cercetătorii Kaspersky Lab au constatat că numărul de atacuri care folosesc software periculos pentru dispozitive mobile aproape s-a dublat, în numai un an. În 2018 au existat 116,5 milioane de atacuri, comparativ cu 66,4 milioane, în 2017, cu o creștere semnificativă a numărului de utilizatori unici afectați. În ciuda faptului că sunt atacate mai multe dispozitive,...

Citește tot arrow_forward