Microsoft achizitioneaza Nokia

03 septembrie 2013

Anuntul a fost facut in aceasta noapte, iar decizia de cumparare vizeaza device-urile marca Nokia si divizia de servicii detinuta ce acelasi brand. Practic, cele doua segmente de business sunt cele producatoare de terminale mobile (smartphone-uri) si, in curand, de tablete.

Anuntul a fost facut in aceasta noapte, iar decizia de cumparare vizeaza device-urile marca Nokia si divizia de servicii detinuta ce acelasi brand. Practic, cele doua segmente de business sunt cele producatoare de terminale mobile (smartphone-uri) si, in curand, de tablete.

Pentru aceasta tranzactie, Microsoft va plati 3.7 miliarde de Euro si inca 1.65 miliarde de Euro pentru drepturile de patentare detinute de Nokia. Achizitia include si preluarea unui numar impresionant de 32.000 de angajati ai companiei Nokia, dintre care 4700 de oameni in Finlanda si 18.300 de angajati direct implicati in productia, asamblarea si impachetarea telefoanelor Nokia la nivel mondial, inclusiv pionul principal, CEO-ul Stephen Elop, care se va transfera la Microsoft. Acesta nu este strain de cultura si valorile propuse de ani buni in cadrul Microsoft, intrucat a lucrat in acelasi mediu inainte de a fi numit CEO Nokia.

Parteneriatul anuntat oficial nu este, insa, un pas neprevazut si nici o surpriza, deoarece Nokia este producator exclusiv al produselor sistemului de operare pentru telefoanele mobile pe platforma Windows Phone 8. In acelasi timp, Microsoft a incercat din rasputeri sa castige un segment de piata semnificativ pentru Windows Phone, in lupta cu sistemele de operare Android si IOS.

Specialistii considera ca aceasta este mutarea oficiala care confirma trecerea brandului Microsoft din pozitia producatorului de aplicatii software, in cea dedicata device-urilor si serviciilor.

“Este un facut catre viitor – un avantaj win-win pentru toti cei implicati, atat pentru angajati, beneficiari, consumatori sau companii. Alaturand cele doua echipe de lucru, Microsoft va reusi sa castige o cota de piata importanta si va putea accelera procesul de vanzare”, a declarant Steve Ballmer, CEO Microsoft. “Mai mult decat atat, Nokia aduce capacitatea si talentul de a gestiona eficient probleme precum cele de hardware, de design sau de constructive, precum si cele care se refera strict la managementul, promovarea si vanzarea produselor”, a continuat Steve Ballmer.

De cealalta parte a baricadei, asa cum putea fi considerata acum cateva ore, Nokia se pozitioneaza ca cel de-al doilea castigator autentic al tranzactiei, prin posibilitatea de reinventare si de regandire a unui nou capitol din viata brandului, asa cum declara Risto Siilasmaa, Presedintele Board-ului Director Nokia.

Din punctul de vedere al termeniilor contractuali, Microsoft va detine divizia dedicate device-urilor inteligente, care include brandul Lumia si produsele sale, dar si divizia de business, care raspunde cerintelor unui numar impresionant de consumatori la nivel international (vanzarile inregistrate au ajuns la 53.7 miliarde de unitati in cel de-al doilea trimestru al anului 2013). De asemenea, Microsoft va achizitiona brandul Asha.

In ceea ce priveste Nokia, brandul isi va pastra portofoliul patentat si va garanta Microsoft drepturile de licentiere pentru 10 ani.

La nivelul conducerii, Stephen Elop, Jo Harlow, Timo Toikkanen si Chris Weber se vor transfera la Microsoft in momentul finalizarii tranzactiei. In luna noiembrie a acestui an, Nokia a planificat o adunare generala extraordinara, ce va aduce in prim plan alte aspecte inca necunoscute, ce vizeaza tranzactia si intentiile celor doua branduri pentru urmatoarea perioada.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Amenințarea pentru spionaj Triout revine mascată într-o aplicație gratuită foarte populară

Aplicația infectată Psiphon, folosită pentru accesarea unor pagini de internet cenzurate sau blocate, era distribuită prin magazine neoficiale și conține aceeași mostră de amenințare informatică identificată în vara lui 2018, când era încorporată într-o aplicație cu conținut destinat adulților. Dincolo de Triout, aplicația compromisă mai include și trei co...

Citește tot arrow_forward

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimele 24 de luni

Creșterea complexității infrastructurii IT de business și a amenințărilor le creează factorilor de decizie din domeniul IT din ce în ce mai multe dificultăți în a-și proteja organizațiile de amenințări cibernetice. Astfel, peste jumătate dintre organizațiile din Europa (54%) s-au confruntat cu cel puțin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, care le-a creat pr...

Citește tot arrow_forward

Studiu GPeC: Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali pentru succesul magazinelor online

Datele lansate de Registrul Comerțului arată că, în ultimii zece ani, e-commerce-ul a înregistrat o creștere de peste 500% a cifrei de afaceri, devenind unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate. Cu toate acestea, piața de e-commerce din România nu este încă o piață matură, jucătorii concurând pentru puțin peste 5 milioane de cumpărători.Pe m...

Citește tot arrow_forward