Negrul care rotunjește conturile. O dată pe an, dar bine

14 noiembrie 2014

Povestea sărbătorii Black Friday, cunoscută în România ca ziua dedicată reducerilor și ofertelor, a început ca o însemnare clară în calendarul american: ziua ce urmează Zilei Recunoștinței. Goana după reduceri începe, însă, de pe 1 noiembrie în departamentele de marketing ale celor mai importante platforme de comerț electronic din lume, așa cum este Amazon.com sau în magazinele fizice de tip showroom-uri.

Povestea sărbătorii Black Friday, cunoscută în România ca ziua dedicată reducerilor și ofertelor, a început ca o însemnare clară în calendarul american: ziua ce urmează Zilei Recunoștinței. Goana după reduceri începe, însă, de pe 1 noiembrie în departamentele de marketing ale celor mai importante platforme de comerț electronic din lume, așa cum este Amazon.com sau în magazinele fizice de tip showroom-uri.

Ce a însemnat Black Friday în 2013?

Conform unui studiu publicat de IBM la finalul anului 2013 (orientat pe segmentul platformelor de comerț electronic), pentru Black Friday din Statele Unite ale Americii, au fost în creștere parametri precum: rata de conversie totală, precum și cea a noilor consumatori, a coșului de cumpărături, dar și cea a abandonului acestuia (o diferență de 4.61% între valoarea înregistrată în anul 2013 față de 2012).

Pentru România, conform blog.profitshare.ro, cifrele au stat în felul următor: prin intermediul Profitshare au fost livrate 1.3 milioane de click-uri care au determinat peste 25.000 de tranzacții în valoare de peste 15 milioane de lei. Astfel, 46 de afiliați au câștigat peste 1.000 de lei din comisioane cu ocazia Black Friday, iar 1.319 de afiliați au înregistrat conversii.

În ceea ce privește categoriile de produse care au avut cea mai mare căutare, topul include, în această ordine: IT&C (laptopuri, tablete, electrocasnice); fashion (îmbrăcăminte, lenjerie și încălțăminte); cărți; îngrijire personală; produse pentru copii.

Strategii pentru 2014

Stocurile, promovarea zilei în care este stabilită oficial ziua reducerilor, uptime-ul, livrarea în siguranță și rapidă a coletelor, acțiuni continue și întreținute de customer care, toate acestea se află deja pe o listă bifată de cele mai serioase platforme de comerț electronic. Da cum trendurile sunt stabilite la nivel internațional, iată care sunt strategiile pe care le adoptă giganții industriei. Primul aspect: ora de începere a sărbătorii Black Friday este setată pentru 6 p.m. pentru anumiți retail-eri, în timp ce alții aleg ora de pornire 12 a.m. Optimizarea platformelor de vânzare pentru tablete și pentru terminalele mobile este un factor esențial, întrucât cumpărăturile efectuate cu ajutorul acestor dispozitive sunt în continuă creștere.

De asemenea, un aspect extrem de interesant, pe care strategii din departamentele de marketing și de vânzări trebuie să îl ia permanent în considerare este influența pe care o au tacticile implementate la nivel online asupra vânzărilor din magazinele fizice și viceversa.

Mai mult decât atât, pentru că este vorba despre o sesiune de shopping prelungită, care poate dura mai multe ore, timp în care consumatorul poate reveni asupra ofertei, întreaga experiență de achiziție trebuie să fie una extrem de plăcută, definită prin siguranță (stocuri, plată, garanție, credibilitatea magazinului), precum și prin ușurința de a cumpăra rapid produsele dorite.

În mod normal, Black Friday 2014 în România ar fi trebuit să aibă loc pe data de 28 Noiembrie 2014, sărbătoarea reducerilor şi ofertelor din România fiind legată de evenimentul internațional. Cu toate acestea, cei mai importanți retail-eri locali au anunțat că vor programa Black Friday 2014 pentru 21 noiembrie, având în vedere că zilele de 30 noiembrie și 1 decembrie sunt libere, iar acest aspect s-ar reflecta în livrările comenzilor.

Cu siguranță, însă, sărbătoarea comerțului electronic va fi un prilej bun de creștere a vânzărilor pentru ambele date.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Implementare abas ERP la SC Apulum SA Alba Iulia

Situatia initiala Aplicatii dezvoltate intern pentru Vânzari, Achizitii, Gestiune stocuri, Normare/Salarizare.Aplicatie separate (dezvoltata de furnizor local) pentru ContabilitateCele doua aplicatii nu erau conectate între ele, astfel ca datele se operau de doua ori.Situatia initiala Punct forte: se utiliza scanare etichete cu coduri de bara la intrarea în stoc a produselor fini...

Citește tot arrow_forward

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimele 24 de luni

Creșterea complexității infrastructurii IT de business și a amenințărilor le creează factorilor de decizie din domeniul IT din ce în ce mai multe dificultăți în a-și proteja organizațiile de amenințări cibernetice. Astfel, peste jumătate dintre organizațiile din Europa (54%) s-au confruntat cu cel puțin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, care le-a creat pr...

Citește tot arrow_forward

Safetech Innovations lansează iSAM, prima soluție de securitate informatică dezvoltată in-house, în urma unei investiții de jumătate de milion de euro

 Lansarea vine după 18 luni de activitate a echipei dedicate de programatori și experți în domeniul securității informatice și o investiție de 550.000 de euro, sumă din care aproximativ 70% a fost acoperită de Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional pentru Competitivitate pentru anii 2014 – 2020.Soluția iSAM permite managerilor de securitatea...

Citește tot arrow_forward