Negrul care rotunjește conturile. O dată pe an, dar bine

14 noiembrie 2014

Povestea sărbătorii Black Friday, cunoscută în România ca ziua dedicată reducerilor și ofertelor, a început ca o însemnare clară în calendarul american: ziua ce urmează Zilei Recunoștinței. Goana după reduceri începe, însă, de pe 1 noiembrie în departamentele de marketing ale celor mai importante platforme de comerț electronic din lume, așa cum este Amazon.com sau în magazinele fizice de tip showroom-uri.

Povestea sărbătorii Black Friday, cunoscută în România ca ziua dedicată reducerilor și ofertelor, a început ca o însemnare clară în calendarul american: ziua ce urmează Zilei Recunoștinței. Goana după reduceri începe, însă, de pe 1 noiembrie în departamentele de marketing ale celor mai importante platforme de comerț electronic din lume, așa cum este Amazon.com sau în magazinele fizice de tip showroom-uri.

Ce a însemnat Black Friday în 2013?

Conform unui studiu publicat de IBM la finalul anului 2013 (orientat pe segmentul platformelor de comerț electronic), pentru Black Friday din Statele Unite ale Americii, au fost în creștere parametri precum: rata de conversie totală, precum și cea a noilor consumatori, a coșului de cumpărături, dar și cea a abandonului acestuia (o diferență de 4.61% între valoarea înregistrată în anul 2013 față de 2012).

Pentru România, conform blog.profitshare.ro, cifrele au stat în felul următor: prin intermediul Profitshare au fost livrate 1.3 milioane de click-uri care au determinat peste 25.000 de tranzacții în valoare de peste 15 milioane de lei. Astfel, 46 de afiliați au câștigat peste 1.000 de lei din comisioane cu ocazia Black Friday, iar 1.319 de afiliați au înregistrat conversii.

În ceea ce privește categoriile de produse care au avut cea mai mare căutare, topul include, în această ordine: IT&C (laptopuri, tablete, electrocasnice); fashion (îmbrăcăminte, lenjerie și încălțăminte); cărți; îngrijire personală; produse pentru copii.

Strategii pentru 2014

Stocurile, promovarea zilei în care este stabilită oficial ziua reducerilor, uptime-ul, livrarea în siguranță și rapidă a coletelor, acțiuni continue și întreținute de customer care, toate acestea se află deja pe o listă bifată de cele mai serioase platforme de comerț electronic. Da cum trendurile sunt stabilite la nivel internațional, iată care sunt strategiile pe care le adoptă giganții industriei. Primul aspect: ora de începere a sărbătorii Black Friday este setată pentru 6 p.m. pentru anumiți retail-eri, în timp ce alții aleg ora de pornire 12 a.m. Optimizarea platformelor de vânzare pentru tablete și pentru terminalele mobile este un factor esențial, întrucât cumpărăturile efectuate cu ajutorul acestor dispozitive sunt în continuă creștere.

De asemenea, un aspect extrem de interesant, pe care strategii din departamentele de marketing și de vânzări trebuie să îl ia permanent în considerare este influența pe care o au tacticile implementate la nivel online asupra vânzărilor din magazinele fizice și viceversa.

Mai mult decât atât, pentru că este vorba despre o sesiune de shopping prelungită, care poate dura mai multe ore, timp în care consumatorul poate reveni asupra ofertei, întreaga experiență de achiziție trebuie să fie una extrem de plăcută, definită prin siguranță (stocuri, plată, garanție, credibilitatea magazinului), precum și prin ușurința de a cumpăra rapid produsele dorite.

În mod normal, Black Friday 2014 în România ar fi trebuit să aibă loc pe data de 28 Noiembrie 2014, sărbătoarea reducerilor şi ofertelor din România fiind legată de evenimentul internațional. Cu toate acestea, cei mai importanți retail-eri locali au anunțat că vor programa Black Friday 2014 pentru 21 noiembrie, având în vedere că zilele de 30 noiembrie și 1 decembrie sunt libere, iar acest aspect s-ar reflecta în livrările comenzilor.

Cu siguranță, însă, sărbătoarea comerțului electronic va fi un prilej bun de creștere a vânzărilor pentru ambele date.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește tot arrow_forward

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.

Citește tot arrow_forward

SAP Business One versiunea 10, ce aduce nou clientul web?

Unul dintre avantajele versiunii 10 a SAP Business One este integrarea unui nou client web. SAP şi-a propus, de ceva vreme, să ofere utilizatorilor o experienţă unitară indiferent de dispozitiv: client desktop, client web sau aplicaţie mobilă. De aceea, în versiunea 10, clientul web a fost îmbunătăţit atât ca funcţionalităţi, cât şi ca ergonomie, cuvântu...

Citește tot arrow_forward