Peste 60% dintre români folosesc dispozitivele mobile personale în interes de serviciu

13 august 2013

Peste 60% dintre români utilizează cel puţin o dată pe zi dispozitivele mobile personale în interes de serviciu, iar jumătate dintre companiile private încurajează această tendinţă, potrivit estimărilor SAP România.

Peste 60% dintre români folosesc dispozitivele mobile personale în interes de serviciu

Peste 60% dintre români utilizează cel puţin o dată pe zi dispozitivele mobile personale în interes de serviciu, iar jumătate dintre companiile private încurajează această tendinţă, potrivit estimărilor SAP România, subsidiara locală a SAP AG, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business. Printre cele mai active companii care permit această practică se numără cele din domeniul media, retail şi producţie, însă majoritatea omit implementarea unor soluţii de securitate şi gestiune integrată a dispozitivelor mobile, situaţie care expune organizaţiile la riscuri considerabile.

„Cele mai multe companii care încurajează angajaţii să utilizeze propriile dispozitive mobile în interes de serviciu nu conştientizează riscurile cauzate de pierderea sau furtul acestora şi consideră angajaţii principalii responsabili privind securitatea informaţiilor stocate. Accesul neautorizat la date confidenţiale din partea unor persoane necunoscute reprezintă unul dintre cele mai mari riscuri la care companiile se expun în momentul utilizării dispozitivelor mobile”, a explicat Vlad Stănescu, SAP Mobility Solutions.

Informaţiile de business sunt de cele mai multe ori transmise prin email şi stocate individual, pe dispozitive mobile personale sau pe site-uri terţe de transfer de fişiere, însă aceste metode sunt considerate nesigure de către departamentele IT din cadrul companiilor. Potrivit unui studiu internaţional, 80% dintre angajaţi accesează documente când sunt în afara companiei; 66% utilizează platforme terţe pentru transferul fişierelor, iar aproape 90% dintre aceştia nu cer acordul personalului IT şi 77% utilizează propriile dispozitive mobile pentru serviciu.

Astfel, principalele aspecte ce trebuie avute în vedere în momentul utilizării dispozitivelor mobile personale în interes de serviciu sunt comunicarea şi conectarea securizată la reţelele organizaţiei, criptarea datelor rezidente pe dispozitive, precum şi administrarea sau urmărirea acestora la distanţă. În acest sens, companiile trebuie să se orienteze către implementarea unor soluţii specifice, de ultimă generaţie, care să asigure administrarea şi securizarea tuturor dispozitivelor mobile din companie, indiferent de tipul platformei mobile folosite.

„SAP oferă soluţii complete atât pentru gestiunea dispozitivelor mobile de la distanţă, cât şi pentru gestiunea conţinutului pe dispozitivele mobile, SAP Afaria şi SAP Mobile Documents fiind unele dintre cele mai solicitate soluţii SAP la nivel global”, a apreciat Vlad Stănescu.

Soluţia SAP Afaria permite administrarea, securizarea şi monitorizarea de la distanţă a tuturor dispozitivelor mobile, prin configurarea iniţială a dispozitivelor personale ale angajaţilor, definirea politicilor de securitate, criptarea datelor, trimiterea de alerte şi fişiere, instalarea şi actualizarea aplicaţiilor, realizarea de back-up al datelor şi blocarea sau ştergerea datelor în caz de pierdere sau furt. Astfel, dispozitivele mobile pot fi monitorizate permanent, setările predefinite putând fi schimbate ori de câte ori este nevoie, asigurându-se astfel conformitatea dispozitivelor mobile, precum şi securitatea informaţiilor rezidente pe acestea.

Afaria beneficiază de o nouă interfaţă pentru utilizatori, care necesită mai puţine operaţiuni pentru utilizarea aplicaţiei, şi, în plus, aplicaţia a fost optimizată pentru interacţiune tactilă, astfel încât Afaria să poată fi utilizată pe tablete.

SAP Mobile Documents are ca scop susţinerea administratorilor IT în utilizarea unui management centralizat al datelor şi punerea în aplicare a politicilor de securitate pentru a asigura gestionarea conţinutului prin intermediul dispozitivelor mobile utilizate în cadrul companiilor.

Despre SAP

Ca lider de piata pe segmentul solutiilor software pentru afaceri, SAP (NYSE: SAP) ajuta companiile de orice dimensiune si din orice tip de industrie sa-si gestioneze afacerile mai bine. De la back office la consiliul director, din depozite pana la punctele de desfacere, din computer pana la instrumentele mobile de comunicare – SAP transfera oamenilor si organizatiilor increderea si puterea necesare pentru a lucra impreuna eficient si pentru a folosi eficace resursele interne ale afacerii, astfel incat sa fie cu un pas inaintea competitorilor. Aplicatiile si serviciile SAP ajuta peste 238.000 de clienti sa gestioneze profitabil operatiunile si resursele, sa se adapteze continuu si sa creasca sustenabil. Pentru mai multe informatii vizitati www.sap.com 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Romanian Software lanseaza versiunea in Cloud a platformei de salarizare si administrare a resurselor umane, colorful.hr, pentru a veni in sprijinul IMM-urilor

Romanian Software, unul dintre liderii pietei romanesti de solutii software dedicate resurselor umane, a lansat in Cloud platforma colorful.hr. Platforma este specializata in salarizarea, recrutarea si administrarea resurselor umane si vine in sprijinul companiilor mici si mijlocii, care doresc sa isi automatizeze o parte din activitatile aferente departamentelor de HR.

Citește tot arrow_forward

Procesele se îmbunătățesc continuu, prin tehnologia Cloud

Despre experianța uneia dintre cele mai mari companii din domeniul construcțiilor de mașini și unelte, care a decis încă din 2015 să folosească Sistemul modern de Management al Documentelor în Cloud, DocuWare, aflați din Studiul de Caz.

Citește tot arrow_forward

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

V-ați pus vreodată întrebarea care este definiția unei afaceri de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astf...

Citește tot arrow_forward