Raportul DESI (Indicele Economiei și Societății Digitale privind evoluția statelor membre UE, în domeniul digital)

26 Feb 2016

Comisia Europeană a publicat astăzi, 25 februarie, Raportul DESI (Indicele Economiei și Societății Digitale privind evoluția statelor membre UE, în domeniul digital)

Raportul DESI (Indicele Economiei și Societății Digitale privind evoluția statelor membre UE, în domeniul digital)

Comisia Europeană a publicat astăzi, 25 februarie, Raportul DESI (Indicele Economiei și Societății Digitale privind evoluția statelor membre UE, în domeniul digital)

Potrivit Raportului DESI, România face parte din grupul țărilor aflate într-o fază de recuperare a decalajelor digitale (LV,CY, IT, HR, SI). România se situează deasupra mediei UE în privința accesului la Internet de mare viteză, rețelele naționale putând oferi viteze de 30Mbps, pentru 72% dintre gospodării, media UE fiind de 71%. În raportul Comisiei, se menționează că România a făcut cele mai mari progrese în domeniul conectivității, clasându-se pe locul 23, în rândul statelor membre. În prezent, 59% dintre abonamentele la internet fix sunt abonamente la conexiuni rapide de internet, față de 54%, în anul 2013, ceea ce plasează România pe locul al doilea, din acest punct de vedere, potrivit documentului.

Raportul Comisiei Europene relevă faptul că 32% dintre români nu au utilizat niciodată internetul și doar 26% dintre cetățeni dețin competențe digitale de bază, iar cel mai mic procent este legat de încrederea scăzută în utilizarea internetului și a serviciilor online dar și în ceea ce privește competențele digitale și prezența online. Implementarea proiectului RO-NET presupune introducerea de rețele de ultimă generație, ceea ce va conduce la ridicarea gradului de acoperire cu rețele de bandă largă.
În schimb, România este pe poziția 28 și are un scor de 0,35, în materie de dezvoltare și utilizare a serviciilor digitale, media europeană fiind 0.52. Un trend interesant este acela că, deși românii sunt activi pe rețelele de sociale, ei au o încredere foarte scăzută în utilizarea serviciilor de online banking (9.6%), și cumpărături online (18%) – acesta fiind o provocare căreia va trebui ca societatea noastră să îi răspundă, pentru că o economie digitală este alimentată de încrederea cetățenilor în serviciile online.

Comisia Europeană consideră că România ”mai are multe de făcut pentru a avea o economie digitală, în care mediul de afaceri să beneficieze de toate oportunitățile oferite de tehnologiile digitale, mai ales în materie de productivitate si eficiență”. Raportul DESI atrage atenția că intreprinderile românești vor avea dificultăți în a concura pe piața globală digitală, dacă nu vor utiliza mai mult aplicațiile de comerț electronic și cloud computing. Doar 7,4% dintre IMM-uri vând online în România și doar 1,9% dintre acestea vând online în alte state membre.
O altă temă importantă prezentată în raport se referă la serviciile oferite de autoritățile publice, unde România trebuie să facă progrese. În acest sens, proiectele lansate de MCSI vizează tocmai livrarea digitală, prin proiecte de e-guvernare, a cât mai multor servicii, care să răspundă nevoilor cetățenilor cât și a mediului de afaceri, conform Strategiei naționale privind Agenda Digitală pentru România. Accelerarea implementării și calitatea proiectelor europene va ajuta la poziționarea mai bună a României, în viitor.

Raportul DESI

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul