SAP anunță lansarea globală a SAP Customer Data Platform (CDP), o platformă de ultimă generaÈ›ie pentru gestionarea datelor clientilor, care permite companiilor să redefinească experienÈ›a consumatorilor la fiecare interacÈ›iune cu aceÈ™tia. AnunÈ›ul a fost făcut în cadrul SAP Customer Experience LIVE, eveniment online desfășurat pe 14 È™i 15 octombrie.
Pe măsură ce experienÈ›a clienÈ›ilor devine un diferenÈ›iator din ce în ce mai puternic la nivel global, tot mai multe branduri apelează la soluÈ›ii CDP pentru a dezvolta experienÈ›e unice È™i personalizate, destinate multiplelor obiective de marketing. Însă, deseori, această abordare limitată la marketing a împiedicat adevăratul potenÈ›ial al unui sistem CDP eficient. SAP Customer Data Platform depășeÈ™te graniÈ›ele marketingului prin adăugarea unui context bogat în experienÈ›ele comerciale, de vânzări È™i customer service, utilizând strategii relevante de marketing în timp util. Astfel, datorită capacității sale de a colecta È™i gestiona datele clienÈ›ilor, SAP Customer Data Platform oferă experienÈ›e personalizate, ceea ce permite companiilor să cunoască clientul la fiecare interacÈ›iune È™i să utilizeze această resursă în mod eficient pentru a crea conexiuni relevante cu acesta, transformându-l într-un client fidel.
Conectarea, respectarea, înÈ›elegerea È™i personalizarea datelor pentru obÈ›inerea succesului
SAP Customer Data Platform este special concepută pentru a aborda 4 elemente cheie ce determină creșterea reach-ului și eficienței brandului:
- Conectarea fiecărei surse de date din companie. Atunci când mai multe surse de date stochează individual datele clienÈ›ilor, rezultatul este supraîncărcarea volumelor de date È™i fragmentarea profilelor clienÈ›ilor. Cu SAP Customer Data Platform datele clienÈ›ilor pot fi introduse È™i utilizate din orice sursă din cadrul companiei, inclusiv date CRM primare, secundare, terÈ›iare, precum È™i date offline, fluxuri de evenimente È™i activități, împreună cu informaÈ›iile tranzacÈ›ionale, comportamentale, experienÈ›iale È™i date back-office. Indiferent de sursă, datele sunt menÈ›inute, alături de context, surclasând datele operaÈ›ionale, pentru a conecta sisteme ce necesită o încredere ridicată a calității datelor. Acest lucru determină realizarea unor profiluri unificate ale clienÈ›ilor, actualizate în timp real.
- Respectarea datelor clienÈ›ilor printr-o strategie holistică de confidenÈ›ialitate a datelor. ConfidenÈ›ialitatea datelor este un aspect esenÈ›ial, iar brandurile trebuie să înÈ›eleagă cum, când È™i unde pot fi utilizate datele despre clienÈ›i. ÎnÈ›elegând scopul principal al colectării datelor, SAP Customer Data Platform permite o strategie de confidenÈ›ialitate holistică, îmbinând datele inbound cu profilul numai dacă există consimțământ È™i un scop clar definit. Acest lucru sporeÈ™te transparenÈ›a în practicile de colectare a datelor È™i motivele pentru care sunt prelucrate, subliniind un angajament de încredere raportat la confidenÈ›ialitatea datelor clienÈ›ilor.
- ÎnÈ›elegerea volumelor mari de date. SAP Customer Data Platform oferă o segmentare puternică È™i indicatori de activitate calculaÈ›i în timp real, pentru o înÈ›elegere reală a preferinÈ›elor È™i comportamentului clienÈ›ilor. Acest lucru oferă o bază de date pentru construirea audienÈ›ei È™i implementarea necesară pentru a furniza angajamente relevante, personalizate È™i omni-channel. Centralizarea acestui management al audienÈ›ei permite brandurilor să ofere experienÈ›e consistente prin soluÈ›iile de marketing, personalizare, comerciale, de customer service È™i vânzări, lucru esenÈ›ial într-o strategie care pune clientul pe primul loc.
- Engagement hiper-personalizat bazat pe o viziune completă asupra clientului. SAP Customer Data Platform ajută la unificarea unor cantități mari de date operaÈ›ionale back-office cu date front-office È™i date experienÈ›iale. Acest lucru permite crearea de soluÈ›ii de engagement la nivelul întregii organizaÈ›ii, cu informaÈ›ii relevante, bazate pe permisiunile clienÈ›ilor, funcÈ›ionale în timp real, care duc la interacÈ›iuni relevante la momentul È™i locul potrivit, pe canalul preferat È™i în condiÈ›iile clientului.
„Nu există doi clienÈ›i identici È™i niciun singur client nu este perfect previzibil. Cu SAP Customer Data Platform putem crea o imagine de ansamblu a clientului È™i o putem alătura unui profil unificat, pentru a anticipa mai bine dorinÈ›ele È™i nevoile acestuia pe măsură ce le exprimă. Acest lucru sporeÈ™te eficienÈ›a engagementului nostru prin gestionarea datelor în timp real, asigurându-ne în acelaÈ™i timp că suntem în măsură să utilizăm corect datele”, a declarat Trond Anderson, Head of IT Strategy and Architecture în cadrul Elkjøp Nordic AS, unul dintre cei mai mari retaileri de electronice in țările nordice.