Softlead – prezent în cadrul conferinței SaaStock 2018

22 Oct 2018

Echipa Softlead a fost prezentă săptămâna trecută la cel mai important eveniment dedicat industriei aplicațiilor software de tip SaaS, care a reușit să aducă împreună manageri, co-fondatori, antreprenori, investitori și pasionați de industria software pentru a dezbate cele mai importante subiecte ale momentului: strategii de vânzări și de marketing dedicate produselor software de tip SaaS, management de produs, strategii și modalități de obținere a investițiil

Softlead – prezent în cadrul conferinței SaaStock 2018

De ce SaaStock?

Ceea ce pentru piața locală poate părea un eveniment extrem de nișat, pentru ecosistemul global este un trend în ascensiune, validat prin mii de companii care dezvoltă aplicații software utilizate de sute de milioane de oameni. Așadar, un eveniment dedicat 100% creatorilor de soluții SaaS, investitorilor, antreprenorilor și start-up-urilor este esențial.

Așa a luat naștere SaaStock, aflat anul acesta la cea de-a treia ediție, un eveniment extrem de bine structurat, pe 3 scene care au avut în vizor: potențialul și strategiile de scalare, creșterea, extinderea și dezvoltarea companiilor ce au în portofolii aplicații SaaS și tracțiunea – modul în care acestea reușesc să se încadreze perfect la linia de start a pieței de profil.

SaaStock în cifre:

SaaStock – prin ochii Softlead

  1. Modelul de costuri adoptat de o companie/aplicație SaaS trebuie să evolueze în aceeași direcție și cu același ritm precum evoluează business-ul.
  2. Există un set de 5 greșeli esențiale care apar în politicile de costuri: a). costul aplicației este prea mic, b). alegerea eronată a metricilor de evaluare c). construirea unui produs greu vandabil, d). strategia de upselling nu funcționează, e). modelul de pricing este unul static
  3. Modele de pricing pentru industria aplicațiilor SaaS:

Freemium este un trend în pricing-ul aplicat soluțiilor software, dar nu face, neapărat, parte din strategia de vânzare. O companie poate să introducă acest model doar dacă business-ul lui se află pe piața de cel puțin 3-4 ani și deține informațiile necesare pentru a determina modul în care se face conversia în cazul userilor săi.

Conform unui studiu publicat de GetApp, unul dintre marketplace-urile achiziționate de Gartner, 14% dintre achizitorii soluțiilor software B2B nu au încredere în procesul propriu de selecție al aplicației. Cele mai multe dintre aspectele care duc la acest rezultat sunt date de lipsa informațiilor necesare (industria software nu oferă produse palpabile, costurile nu sunt prezentate o dată cu funcționalitățile etc.), precum și de inexistența unor resurse temporale avantajoase.

De aceea, marketplace-urile de soluții software B2B au conturat în mod ideal piața de consum și au adus un beneficiu real consumatorilor corporate, nu doar prin listarea celor mai importante soluții de profil, ci și prin funcționalitățile lor de generatori de lead-uri, prezentare a review-urilor de produs (80% dintre achizitori le consideră extrem de importante și relevante) sau al conținutului dedicat (studii de caz, implementări). Mai mult decât atât, marketplace-urile au dus la tot ceea ce înseamnă globalizarea unei industrii timide în anumite țări, nu atât prin inexistența unei piețe, cât mai ales prin educarea audienței căreia i se adresează.

Piața aplicațiilor software poate fi rezumată prin 5 concepte de bază în jurul cărora se conturează tactici, strategii, poziționarea: oamenii, resursele, consumatorii, produsul, cultura strategiei. De aici, pornește efectul Wow, brand manifesto-ul pe care inclusiv o soluție SaaS trebuie să îl susțină prin tot ceea ce aplicația comunică și reprezintă în viața utilizatorilor săi.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Ce este tehnologia Text-to-Speech și de ce este importantă?

Comunicarea digitală are un rol important în cadrul business-urilor, astfel că tehnologia Text-to-Speech (TTS) devine un instrument valoros. Această tehnologie inovatoare nu schimbă doar modul în care percepem comunicarea, ci ne...

Citește articolul