Studiul a fost derulat împreună cu compania Cult Market Research È™i a fost realizat exclusiv cu profesorii È™i elevii care nu fac parte din proiectul Digitaliada. La studiu au participat 603 elevi, profesori È™i părinÈ›i. O treime dintre cadrele didactice participante la studiu predau matematică, iar o cincime sunt învățători. 57% dintre elevi È™i 52 % dintre profesorii participanÈ›i sunt din mediul urban.
Potrivit studiului, pe perioada suspendării cursurilor, cele mai folosite resurse, alături de platforma Digitaliada, sunt platformele de comunicare Zoom (21%), WhatsApp (23%), Google Classroom (13%) È™i Facebook (11%). 36% dintre profesori È™i directori susÈ›in că au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale în procesul educaÈ›ional. Cel mai des menÈ›ionat curs de utilizare a resurselor digitale în rândul profesorilor participanÈ›i la studiu este CRED, urmat de webinarii È™i platforme de învățare la distanță.
Înainte de suspendarea cursurilor, 22% dintre profesori declară că foloseau laptopurile È™i 19% proiectoarele video. Aceste dotări se află în inventarul È™colii È™i sunt accesibile deoarece sunt portabile È™i nu implică deplasarea elevilor în laboratoare dedicate activităților digitale. Doar 1 din 10 profesori utilizau site-uri È™i platforme digitale È™i doar 7% apelau la manualele digitale în activitatea la clasă.
Elevii sunt cei care intră cel mai des în secÈ›iunea Învățare È™i Testare online Digitaliada, jumătate dintre aceÈ™tia accesând-o de câteva ori pe zi. Cel mai frecvent, elevii folosesc platforma pentru Matematică (83%), Limba È™i literatura română (75%) È™i Limbi străine (51%). Peste 30% dintre elevi folosesc platforma È™i la Istorie, Biologie, Geografie sau Fizică.
TotuÈ™i, platforma nu este utilizată exclusiv doar pentru disciplinele anterior menÈ›ionate, ci se pretează oricărei materii. Elevii consideră că platforma îi sprijină atât în petrecerea timpului într-un mod educativ È™i antrenant, cât È™i pentru a menÈ›ine legătura cu profesorii. Totodată, susÈ›in că materialele primite de la profesori prin intermediul platformei sunt utile pentru învățare È™i exersare.
„Încă de la suspendarea cursurilor, secÈ›iunea Învățare È™i testare online de la Digitaliada a oferit resursele È™i instrumentele pentru continuarea învățării, predării È™i evaluării. 98% dintre cadrele didactice ne-au spus că secÈ›iunea este folositoare în contextul actual, iar 95% dintre acestea îÈ™i doresc să o utilizeze È™i după reîntoarcerea la È™coală. Aceste cifre ne confirmă utilitatea ei pentru orice materie, atât la ora de clasă, cât È™i de acasă.” a spus Amalia Fodor, director FundaÈ›ia Orange.
Directorii È™colilor susÈ›in că platforma îi sprijină, cel mai mult, în comunicarea cu elevii. Pe de altă parte, profesorii consideră ca cea mai utilă este funcÈ›ia de creare de teste pentru elevi, urmată de cea de trimitere È™i primire a temelor. Aproximativ 4 din 10 profesori participanÈ›i la studiu au creat È™i propriile materiale în cadrul secÈ›iunii. Cadrele didactice apelează È™i la resursele disponibile pe www.digitaliada.ro. Cele mai utilizate materiale sunt testele în format digital (jumătate dintre respondenÈ›i) ghidurile de predare digitală È™i materialele înscrise în concursul #Digitaliada (o treime).
Pe perioada suspendării cursurilor, 645 de È™coli È™i peste 3.900 de profesori È™i 16.500 de elevi continuă procesul educaÈ›ional pe secÈ›iunea Învățare È™i testare online, lansată de Digitaliada la sfârÈ™itul anului 2019. În perioada vacanÈ›ei de primăvară, platforma a fost actualizată cu noi funcÈ›ionalități È™i acum permite încărcarea unui număr mai mare de fiÈ™iere È™i extragerea de rapoarte ce sumarizează activitatea online a elevilor È™i a profesorilor. De asemenea, profesorii pot ataÈ™a, la corectarea temelor, atât feedback individual, cât È™i feedback general pentru întreaga clasă.