Studiu: Industria de software și servicii IT a crescut cu 13% în 2014, ajungând la venituri de 2,42 miliarde euro

11 iunie 2015

Veniturile companiilor românești de software și servicii IT au crescut cu 13% în 2014 față de 2013, ajungând la 2,42 miliarde euro, conform Studiului „Romanian Software and IT Services Industry”, făcut public astăzi de către ANIS - Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii și realizat de către PAC - Pierre Audoin Consultants.

Studiu: Industria de software și servicii IT a crescut cu 13% în 2014, ajungând la venituri de 2,42 miliarde euro

Veniturile companiilor românești de software și servicii IT au crescut cu 13% în 2014 față de 2013, ajungând la 2,42 miliarde euro, conform Studiului „Romanian Software and IT Services Industry”, făcut public astăzi de către ANIS - Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii și realizat de către PAC - Pierre Audoin Consultants.

Prognoza pentru 2015 indică o creștere de 14% a veniturilor industriei, iar rata de creștere anuală medie estimată pentru următorii 3 ani este de 11%.

Din totalul veniturilor, aproximativ 65% au provenit în 2014 din exporturi, în creștere față de anul anterior când ponderea exporturilor în veniturile din software și servicii ale companiilor românești era de 60%.

“Industria de software și servicii este una dintre cele mai performante pe care România le are în prezent, dată fiind rata de creștere de 4 ori mai mare decât cea estimată pentru întreaga economie. În 2014, industria IT&C a înregistrat cea mai mare pondere în PIB de până acum - 6%, din care 2,5% este generat de software și servicii.  Studiul efectuat de către partenerii de la PAC ne arată că tendințele de creștere, mai ales la export, sunt solide și nu sunt bazate pe oportunități trecătoare”, explică Teodor Blidăruș, Vicepreședinte ANIS.

“Industria de software și servicii informatice din România are astăzi o singură barieră foarte solidă care o împiedică să crească în continuare cu peste 15-20% pe an: numărul și gradul de pregătire a specialiștilor. România se află astăzi în fața unei șanse uriașe de a deveni un motor regional pentru servicii IT și produse software, cu condiția ca sistemul de educație să evolueze rapid, iar facilitățile fiscale să ajute la crearea de valoare adăugată. Potențialul teoretic al industriei de software și servicii informatice este de peste 6 miliarde de euro până în 2020, însă acest nivel nu se va atinge într-un mod haotic, ci doar într-un cadru extrem de organizat, de la nivel de sistem educațional, curriculum, facilități fiscale, fonduri europene folosite corect și atragere de investiții masive.”, explică Eugen Schwab, Vice-President Romania & CEE în cadrul Pierre Audoin Consultants (PAC).

Veniturile realizate de companiile românești în țară provin în proporție de 32% din proiecte derulate pentru administrația publică, 16% pentru clienți din industria producătoare, 14% pentru clienți din zona financiar-bancară, 9% pentru companii telecom și 8% pentru clienți din domeniul utilităților.

La export, veniturile provin de la clienți din industria producătoare în proporție de 40%, 17% de la clienți din domeniul serviciilor, 16% din zona financiar-bancară, 11% din retail și 5% din asigurări.

Dezvoltarea de produse software de nișă, proiectele de tip spin-off din companiile mai mari, construirea unui business mai mic, dar de încredere, care să furnizeze servicii IT pentru anumite verticale sau chiar importarea de tehnologii de viitor și educarea pieței locale ar putea fi cele mai importante oportunități de dezvoltare a unui business în acest domeniu în următorii ani, se arată în studiul PAC realizat la inițiativa ANIS.

Studiul „Romanian Software and IT Services Industry” este un proiect ANIS realizat de către Pierre Audoin Consultants (PAC), în perioada februarie-iunie 2015, și se află la a doua ediție. Prima ediție a studiului a fost publicată în noiembrie 2013.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Digitalizarea elimină munca repetitivă din cadrul companiei Clini-Lab cu până la 80%

Principalele diferențe pe care le aduce digitalizarea în comparație cu procesele clasice de management sunt, în primul rând, legate de eficiență și o disponibilitate mult mai bună a informației, atât pentru manageri, cât și pentru angajați.Digitalizarea aduce beneficii care se văd în zona operațională, prin introducerea unor fluxuri clare și control...

Citește tot arrow_forward

5 Recomandări pentru managementul echipei de vânzări în contextul lucrului de la distanţă

Indiferent dacă este stare de urgenţă sau de alertă, îţi doreşti ca echipa de vânzări să-şi atingă target-ul. Apăsarea este că nu va mai întâlniţi şi interacţionaţi ca de obicei, deoarece oamenii lucrează de acasă. Iar după acum arată situaţia ultimelor două-trei luni, nu e tocmai simplu să coordonezi de la distanţă o echipă.

Citește tot arrow_forward

Costurile Ascunse ale Managementului Manual al Contractelor

Știai că automatizarea managementului contractelor îți poate crește profitabilitatea anuală cu până la 9%?

Citește tot arrow_forward