Un nou concept în mixul marketing – sales - Marketing Qualified Lead (MQL)

29 mai 2015

Un lead de tipul marketing- qualified este acel vizitator al unei platforme online a cărui implicare în acțiunile/activitățile propuse de aceasta indică faptul că el va deveni, într-un timp relativ scurt, un consumator.

Un nou concept în mixul marketing – sales - Marketing Qualified Lead (MQL)

Un lead de tipul marketing- qualified este acel vizitator al unei platforme online a cărui implicare în acțiunile/activitățile propuse de aceasta indică faptul că el va deveni, într-un timp relativ scurt, un consumator.

Este vorba despre identificarea cât mai clară a tipologiilor de consumatori reali de produse și servicii care răspund cu succes stimulilor de marketing, promovare, comunicare și vânzări pe care le generează o platformă web/mobile.

Pentru a deveni un MQL, vizitatorul trebuie să întreprindă acțiuni care să demonstreze faptul că este interesat cu adevărat de o achiziție sau de a participa activ la sugestiile comerciale. Așadar, în categoria acestor stimuli de răspuns se încadrează completarea de către utilizator a formularelor de lead, de contact direct, de comandă/precomandă, abonarea la orice formă directă de comunicare din partea furnizorului de servicii sau de produse (newsletter, alerte, notificări), adăugarea unor produse în WishList. 

În funcție de relevanța ei, fiecare dintre aceste acțiuni este asociată unei formule de tip scoring, ce poate determina cât de aproape este potențialul consumator de a deveni unul real. Specialiștii din departamentele de marketing și de vânzări sunt cei care folosesc aceste date și le pot interpreta pentru a identifica tipologiile consumatorilor și pentru a anticipa alte categorii de consumatori.

Opus unui MQL este un SQL (Sales Qualified Lead), care indică adesea un interes imediat pentru comercializarea unui produs sau a unui serviciu, iar relevanța acestuia este crescută în raport cu un MQL, întrucât rata de conversie este mai mare, implicând costuri mai mici de achiziție. De asemenea, în cazul unui SQL, următoarele 24 de ore în abordarea lui sunt esențiale în procesul de vânzare.

În cadrul platformei Softlead, unul dintre canalele de monitorizare a profilului consumatorului final este dat de completarea formularului de lead dedicat

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Digitalizarea Industriei De Achiziții - Soluțiile Software Pentru Achiziții Reprezintă O Piață De 6 Miliarde De Dolari

Industria de software de tip CRM este acum cea mai mare din lume, depășind industria sistemelor de gestionare a bazelor de date, și se preconizează că va ajunge la peste 80 de miliarde de dolari până în 2025.

Citește tot arrow_forward

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimele 24 de luni

Peste un sfert (27,7%) dintre factori decidenți din domeniul IT din România spun că autorii nu au lăsat nicio urmă în cadrul ultimului atac asupra organizației lor

Citește tot arrow_forward

Una dintre cele mai populare încuietori inteligente permite atacatorilor accesul informatic la dispozitivele de acasă

O vulnerabilitate de securitate prezentă în încuietorile inteligente August Smart Lock Pro permite atacatorilor aflați în preajma acestora să intercepteze datele de acces la rețeaua wi-fi și deci să controleze toate dispozitivele conectate din locuință.

Citește tot arrow_forward