10 motive pentru care ai nevoie de un CRM

30 septembrie 2014

Customer Relationship Management (CRM) este o soluție software ce permite stocarea informațiilor și activităților din cadrul unei firme, inclusiv clienții și contractele, precum și interacțiunile dintre aceștia, totul fiind ușor accesibil dintr-un singur loc.

Customer Relationship Management (CRM) este o soluție software ce permite stocarea informațiilor și activităților din cadrul unei firme, inclusiv clienții și contractele, precum și interacțiunile dintre aceștia, totul fiind ușor accesibil dintr-un singur loc.

O soluție informatică de tip CRM include activitățile aferente  departamentelor  de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic oferit potențialilor clienți, furnizori și parteneri. Un CRM permite diseminarea informației între membrii unei echipe, oferind siguranța faptului că sursa nu se poate multiplica sau pierde.

Un sistem CRM te ajută să stochezi informații despre clienți precum :

  • Nume și adresă
  • Informații de contact
  • Istoricul achizițiilor
  • Istoricul plăților
  • Conversațiile prin telefon sau email
  • Task-urile fiecărui client

Indiferent de locul în care se află utilizatorul, o aplicație informatică de tip CRM permite accesul la date și oferă posibilitatea actualizării informațiilor necesare fiecărui client.

Care sunt beneficiile utilizării unui astfel de sistem?

  1. Organizare

Pe măsură ce o companie se extinde, iar numărul contactelor se dublează, volumul de informație ce urmează a fi gestionat este tot mai mare. Informațiile cu privire la fiecare client în parte sunt foarte importante, iar pierderea lor poate pune beneficiarul într-o lumină proastă în fața clientului.

Păstrarea informației  într-un singur loc este cea mai eficientă metodă de lucru. Soluțiile de tip CRM reușesc să înlocuiască cu succes multitudinea de foldere și de documente arhivate în computerele de la birou.

2.Gestionare de infromații

Este imposibilă memorarea unui set complet de informații cu privire la fiecare dintre clienții pe care îi are o companie. Scopul aplicației CRM este de a gestiona în mod eficient și optim informații cu privire la clienți în scopul valorificării lor.  

3.E-mail

Inbox-ul reprezintă o soluție pentru gestionarea tututor mailuri-lor. Dar acesta necesită sincronizare cu toate device-urile care apar pe piață pentru a putea fi stocate și cele mai vechi mail-uri. Cu toate acestea, apar diferite dezavantaje precum creșterea numărului de mesaje din căsuța de e-mail și gestionarea dificilă a informației. În condițiile în care o echipă nu poate susține această gestionare, clienții vor avea de suferit.

O aplicație CRM va stoca într-un singur loc toată informația necesară, unde va putea fi actualizată și validată oricând.

4. Conexiuni valide

Construirea de relații puternice cu clienții este fundamentală pentru succesul unei afaceri. Un sistem CRM sprijină acest lucru, în cel mai eficient mod posibil, astfel încât grija și respectul pentru clienți pot deveni, la un moment dat, acțiuni automatizate și controlate permanent.

5. Apropierea de un obiectiv

Un sistem CRM este un instrument extrem de util în procesul de vânzări. Cunoscând poziționarea cât mai reală a portofoliului de clienți, fiecare companie poate să gestioneze cu o mai mare ușurință resursele.

6. Competiția accelerează o afacere

7. Cifre în continuă creștere

În activitățile sale, orice companie are nevoie de un sistem de generare a datelor, de monitorizare a acestora și de creare a notificărilor automate, în raport cu activitățile generate. Un sistem de tip CRM răspunde tuturor acestor cerințe, prin modulele pe care le înglobează, reușind să creioneze planificări și anticipări în funcție de datele pe care le primește.

8.Memorează task-urile și evenimentele

Calendarul este considerat un instrument foarte important, întrucât are menirea de a organiza și de a eficientiza resursele temporale de care dispune o echipă de lucru. Un sistem CRM poate să preia, să ordoneze și să echilibreze listele de activități care îngreunează sarcinile și care pun presiune asupra celor implicați.

9. Păstrarea  în siguranță a informației

Informațiile pe care le înregistrează o soluție software de tip CRM sunt păstrate în cloud, astfel încât un utilizator poate avea acces oricând la acestea, fără ca accesarea lor să depindă de utilizarea unui anumit device (smartphone, laptop, tabletă).

10. Back-up

Monitorizarea interacțiunilor și păstrarea email-urilor, documentelor și apelurilor de înregistrare  într-un singur loc ar putea fi de folos în cazul confruntării cu un client mai dificil. Vizualizând toate acțiunile și afirmațiile acestuia ați putea rezolva problema mult mai rapid și cu mai puțină durere de cap. Conform celor de la Latern CRM, motivul principal pentru care o afacere are nevoie de un CRM este  că nimeni nu e capabil sa-și amintească fiecare persoană și fiecare afacere în parte. Furnizarea de servicii, presupune un loc organizat și foarte bine gestionat.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Două cunoscute grupări de limbă rusă, descoperite de experții Kaspersky Lab că folosesc aceeași infrastructură

Grupările de hacking BlackEnergy și Sofacy sunt considerate doi dintre principalii actori din peisajul modern al amenințărilor cibernetice. În trecut, activitățile lor au dus deseori la consecințe grave, la nivel național. BlackEnergy a provocat unul dintre cele mai cunoscute atacuri cibernetice din istorie, atacând instalațiile energetice ucrainene în 2015, ceea ce a du...

Citește tot arrow_forward

Operațiunea ShadowHammer: noi atacuri asupra lanțului de aprovizionare amenință sute de mii de utilizatori din toată lumea

Un atac asupra lanțului de aprovizionare este unul dintre cei mai periculoși și mai eficienți vectori de infecție, folosit din ce în ce mai mult în operațiunile avansate din ultimii ani - după cum am văzut în cazul ShadowPad sau CCleaner. Vizează deficiențele specifice ale sistemelor interconectate ale resurselor umane, organizaționale, materiale și intelectuale impli...

Citește tot arrow_forward

84% dintre organizațiile din România ar vrea să știe cine se află în spatele unui atac cibernetic care le-a afectat

Un recent studiu[1] Kaspersky Lab arată o diferență considerabilă între măsurile preventive pe care factorii decidenți din domeniul IT (ITDM), din organizațiile europene, spun că le iau și măsurile efective. Astfel, 83% dintre respondenți sunt de acord că iau măsuri preventive împotriva atacurilor cibernetice, dar numai 41% spun că organizează training-uri pentru angaja...

Citește tot arrow_forward