Asseco SEE și BRD Groupe Société Générale parteneri în proiectul de implementare a soluției de plată “Cashless” în restaurantele McDonald’s din România

12 decembrie 2014

Proiectul “Cashless” este o premieră în România. Pentru implementarea acestuia s-au unit, într-un careu de elită, nume importante de pe piața de profil din România: McDonald’s, BRD Groupe Société Générale, ACROM și Asseco SEE.

Asseco SEE și BRD Groupe Société Générale parteneri în proiectul de implementare a soluției de plată “Cashless” în restaurantele McDonald’s din România

Proiectul “Cashless” este o premieră în România. Pentru implementarea acestuia s-au unit, într-un careu de elită, nume importante de pe piața de profil din România: McDonald’s, BRD Groupe Société Générale, ACROM și Asseco SEE.

Construcția acestuia a început de la ideea diversificării și optimizării metodelor de plată în restaurantele McDonald’s. Pentru simplificarea demersurilor, s-a impus folosirea infrastructurii existente: casele de marcat, imprimantele pentru bonurile fiscale și rețeaua de comunicație, astfel încât soluția să funcționeze în orice restaurant McDonald’s.

În acest fel, până la sfârșitul anului 2014, se vor instala peste 400 de terminale la care clienții McDonald’s iși vor putea utiliza card-urile bancare, indiferent de tehnologia acestora: magnetice, cu chip sau contactless. Cardul nu mai ajunge în mâna casierului, clientul introducându-l singur în terminal, respectându-se în acest fel normele PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), iar tranzacția se desfășoară în deplină siguranță și fără erori. Tehnic, PIN Pad-urile sunt într-un VLAN separat, datele ajungând din restaurant, printr-o infrastructură de comunicație redundantă, la sediul McDonald’s, iar de acolo printr-o linie dedicată la BRD. Bonurile fiscale și chitanțele bancare se tipăresc pe aceeași imprimantă,  eliminându-se intervenția casierului și riscul de apariție a defectelor de listare.

Marea încercare și provocare în același timp în implementarea soluției, a fost punerea cap la cap a aplicațiilor care rulează pe casele de marcat și pe PIN Pad-uri, cele două reușind “să se înțeleagă” perfect între ele. Interfața realizată de ACROM împreună cu Asseco SEE a fost punctul nodal al proiectului, validarea acesteia efectuându-se prin zeci de ore de programare, simulări și teste realizate într-un laborator ce a replicat 1:1 infrastructura unui restaurant.

Rezultatul a fost pe măsura așteptărilor și eforturilor depuse de fiecare membru al echipei. În felul acesta, într-un restaurant McDonald’s, plata cu orice fel de card nu va depăși de acum încolo 3 secunde, mai puțin decât ai zice “Big Mac”. Succesul proiectului în ansamblu, generează o experiență nouă, pe care o încearcă clienții McDonald’s și ilustrează un exemplu de colaborare perfectă în realizarea unui plan ambițios.

Despre Asseco SEE

Asseco SEE SRL (România), este unul dintre cei mai importanți furnizori de echipamente, soluții, servicii, sisteme IT integrate și dezvoltator de aplicații bancare din țară. Compania este componentă a grupului regional Asseco South Eastern Europe, cu sediul în Polonia. Grupul de firme Asseco SEE reunește unele dintre cele mai mari companii de IT din zona de producție și implementare a propriilor soluții și servicii software în regiunea Europei de Sud-Est (Serbia, Croaţia, România, Macedonia, Muntenegru, Slovenia, Bulgaria, Republica Moldova, Kosovo, Albania, Bosnia-Herțegovina) și Turcia.

Acestea oferă soluții IT&C pentru diverse verticale industriale, inclusiv sectorul financiar, cel al plăților, administrației publice și telecomunicațiilor. Din octombrie 2009, acțiunile Asseco Europa de Sud-Est (Asseco SEE) au fost listate la Bursa din Varșovia. Grupul Asseco SEE are aproape 1.400 de angajati în 13 țări. Mai mult de 10 bănci din cele 15 cotate ca fiind cele mai mari din sud-estul Europei sunt deja clienți ai Asseco SEE. 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

56% dintre organizațiile din România ar apela prima dată la furnizorul lor de securitate cibernetică, după un atac

Pe de altă parte, conștientizarea provocărilor cu care se confruntă investigatorii cibernetici în munca lor îi determină pe factorii decidenți din domeniul IT, din organizațiile din Europa, să înțeleagă nivelul de pregătire necesar pentru a le face față în fiecare zi, peste jumătate dintre participanți (51%, respectiv 56%, în România) declarâ...

Citește tot arrow_forward

Studiu GPeC: Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali pentru succesul magazinelor online

Datele lansate de Registrul Comerțului arată că, în ultimii zece ani, e-commerce-ul a înregistrat o creștere de peste 500% a cifrei de afaceri, devenind unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate. Cu toate acestea, piața de e-commerce din România nu este încă o piață matură, jucătorii concurând pentru puțin peste 5 milioane de cumpărători.Pe m...

Citește tot arrow_forward

ERP – 15 Motive pentru care trebuie să achiziționezi un astfel de sistem

In cele ce urmeaza, dorim să evidențiem pe scurt cele mai importante 15 motive care ar trebui să determine decizia de implementare a unui sistem de tip ERP.1. CompetițiaAi ajuns cu mult efort, sacrificii, și desigur inspirație și creativitate unde ești acum cu firma ta.În decursul timpului te-ai confruntat sau cel puțin te-ai comparat cu concurența.Ei bine, implementarea unui siste...

Citește tot arrow_forward