Care sunt soluțiile digitale care protejează siguranța angajaților la locul de muncă?

21 septembrie 2020

Restricțiile actuale cauzate de Covid-19 au accelerat cererea pentru soluții digitale care ajută angajații să lucreze în siguranță odată cu întoarcerea la birou sau la locul de muncă. Noile tehnologii și sistemele avansate de control acces ajută companiile să asigure protecția și sănătatea angajaților care revin la locul de muncă, informează compania Datacor.

 

Care sunt soluțiile digitale care protejează siguranța angajaților la locul de muncă?
“Pe măsură ce companiile renunță treptat la munca de acasă și angajații revin la locul de muncă, firmele încearcă să adopte soluțiile cele mai potrivite pentru a proteja siguranța și sănătatea angajaților la birou sau în spațiul de lucru. Astfel, restricțiile actuale în contextul Covid-19 au accelerat cererea pentru soluții digitale care ajută angajații să lucreze în continuare în siguranță odată cu întoarcerea la birou, și protejează și securitatea companiilor în această perioadă specială.”, a declarat Alexandru Dorobanțu, director tehnic în cadrul companiei Datacor.

Printre soluțiile și tehnologiile pentru monitorizarea siguranței angajaților se numără: camere termale care măsoară temperatura la intrarea în clădire, sisteme mai stricte de control acces, sau chiar aplicații care declanșează un semnal de avertizare atunci când nu se respectă distanțarea socială între colegi.

Astfel, sistemele de control acces sunt necesare companiilor sau organizațiilor care urmăresc gestionarea automată a intrării și ieșirii oamenilor din anumite zone, atat în scopul asigurării securității companiei, cât și pentru a proteja siguranța și sănătatea angajaților.

“În timp ce cardurile de acces folosite în mod regulat de personalul din companii sunt deja o practică comună, opțiunea de a adăuga mai multe condiții pentru a controla accesul în diferite zone ale companiei, în funcție de anumite condiții, poate ajuta angajatorii să limiteze interacțiunile între angajați, asigurând păstrarea unor norme sigure de lucru.,” a explicat Alexandru Dorobanțu.

Sistemele Datacor au funcții de memorare în timp real a accesării punctelor de control, de monitorizare a ușilor (semnalizare în cazul în care au rămas deschise) sau de conexiune cu celelalte subsisteme de securitate (antiefracție, antiincendiu).

Soluțiile de securitate ale companiei Datacor, atât în contextul pandemiei, cât și post Covid-19, vin cu beneficii menite să facă activitatea angajaților mai eficientă, mai productivă și mai sigură din punct de vedere al sănătății.

“De exemplu, Honeywell Pro-Watch este o soluție software care integrează toate cerințele de securitate ale unei companii, de la control acces la supraveghere video. Este o soluție care poate fi folosită pentru a configura dinamic sistemul de control acces. Un scenariu care poate fi foarte util în contextul actual este acordarea dreptului de acces al angajatilor doar în anumite zone doar în cazul în care prezintă un anumit document, cum ar fi testul pentru Covid-19.”, a explicat Dorobanțu.

Această schimbare către o rețea complet integrată, compatibilă cu tehnologia și conectată, permite analiza avansată a datelor. De exemplu, cu ajutorul tehnologiei și a senzorilor, angajații pot ști unde este cel mai sigur spațiu unde pot lucra, sau când să evite zonele aglomerate, unde se află mai mulți colegi în birou sau chiar să aloce spații de lucru sau locuri de parcare auto pe baza itinerariului și a preferințelor.

Avantajele implementării unui astfel de sistem sunt:

  • menținerea unor norme sigure de lucru, limitând accesul angajaților care nu au respectat procedurile de siguranță;
  • păstrarea unui istoric de acces al angajaților în anumite zone, în cazul unor analize ulterioare;
  • simplificarea vieții de zi cu zi prin eliminarea verificărilor cu ajutorul unui factor uman;
  • limitarea accesului în zone unde se afla bunuri valoroase.

Chiar și înainte de pandemie, companiile românești au fost deschise către a adopta treptat o varietate de aplicații pentru a sprijini angajații și operațiunile de la birou, dar acum, aceste soluții pot fi critice pentru continuarea activității la locul de muncă.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Ce costuri implică lansarea unui magazin online

Comerțul online este în plină creștere în România, atât ca valoare, cât și ca număr de magazine, iar interesul de a intra în eCommerce este tot mai crescut în rândul multor antreprenori care nu au mai avut o experiență anterioară în această piață, așa că primul gând se îndreaptă către costuri.

Citește tot arrow_forward

Trenduri în digitalizarea imobiliară. Studiu de caz Domina Imobiliare

Domina Imobiliare – investiție continuă în platforma web a agenției imobiliare

Citește tot arrow_forward

Aplicațiile software pentru consultații medicale – în topul preferințelor spitalelor și clinicilor private

Sistemul medical este unul dintre principalii actori ai mediului economic, poziționându-se mereu la baza piramidei nevoilor oamenilor, fie că este vorba despre persoane fizice sau juridice. Astfel, Softlead recomandă achiziția și implementarea aplicațiilor software dedicate, ca instrumente vitale de planificare și oferire a consultațiilor medicale la distanță....

Citește tot arrow_forward