“Pe măsură ce companiile renunță treptat la munca de acasă È™i angajaÈ›ii revin la locul de muncă, firmele încearcă să adopte soluÈ›iile cele mai potrivite pentru a proteja siguranÈ›a È™i sănătatea angajaÈ›ilor la birou sau în spaÈ›iul de lucru. Astfel, restricÈ›iile actuale în contextul Covid-19 au accelerat cererea pentru soluÈ›ii digitale care ajută angajaÈ›ii să lucreze în continuare în siguranță odată cu întoarcerea la birou, È™i protejează È™i securitatea companiilor în această perioadă specială.”, a declarat Alexandru DorobanÈ›u, director tehnic în cadrul companiei Datacor.
Printre soluÈ›iile È™i tehnologiile pentru monitorizarea siguranÈ›ei angajaÈ›ilor se numără: camere termale care măsoară temperatura la intrarea în clădire, sisteme mai stricte de control acces, sau chiar aplicaÈ›ii care declanÈ™ează un semnal de avertizare atunci când nu se respectă distanÈ›area socială între colegi.
Astfel, sistemele de control acces sunt necesare companiilor sau organizaÈ›iilor care urmăresc gestionarea automată a intrării È™i ieÈ™irii oamenilor din anumite zone, atat în scopul asigurării securității companiei, cât È™i pentru a proteja siguranÈ›a È™i sănătatea angajaÈ›ilor.
“În timp ce cardurile de acces folosite în mod regulat de personalul din companii sunt deja o practică comună, opÈ›iunea de a adăuga mai multe condiÈ›ii pentru a controla accesul în diferite zone ale companiei, în funcÈ›ie de anumite condiÈ›ii, poate ajuta angajatorii să limiteze interacÈ›iunile între angajaÈ›i, asigurând păstrarea unor norme sigure de lucru.,” a explicat Alexandru DorobanÈ›u.
Sistemele Datacor au funcÈ›ii de memorare în timp real a accesării punctelor de control, de monitorizare a uÈ™ilor (semnalizare în cazul în care au rămas deschise) sau de conexiune cu celelalte subsisteme de securitate (antiefracÈ›ie, antiincendiu).
SoluÈ›iile de securitate ale companiei Datacor, atât în contextul pandemiei, cât È™i post Covid-19, vin cu beneficii menite să facă activitatea angajaÈ›ilor mai eficientă, mai productivă È™i mai sigură din punct de vedere al sănătății.
“De exemplu, Honeywell Pro-Watch este o soluÈ›ie software care integrează toate cerinÈ›ele de securitate ale unei companii, de la control acces la supraveghere video. Este o soluÈ›ie care poate fi folosită pentru a configura dinamic sistemul de control acces. Un scenariu care poate fi foarte util în contextul actual este acordarea dreptului de acces al angajatilor doar în anumite zone doar în cazul în care prezintă un anumit document, cum ar fi testul pentru Covid-19.”, a explicat DorobanÈ›u.
Această schimbare către o reÈ›ea complet integrată, compatibilă cu tehnologia È™i conectată, permite analiza avansată a datelor. De exemplu, cu ajutorul tehnologiei È™i a senzorilor, angajaÈ›ii pot È™ti unde este cel mai sigur spaÈ›iu unde pot lucra, sau când să evite zonele aglomerate, unde se află mai mulÈ›i colegi în birou sau chiar să aloce spaÈ›ii de lucru sau locuri de parcare auto pe baza itinerariului È™i a preferinÈ›elor.
Avantajele implementării unui astfel de sistem sunt:
- menÈ›inerea unor norme sigure de lucru, limitând accesul angajaÈ›ilor care nu au respectat procedurile de siguranță;
- păstrarea unui istoric de acces al angajaÈ›ilor în anumite zone, în cazul unor analize ulterioare;
- simplificarea vieții de zi cu zi prin eliminarea verificărilor cu ajutorul unui factor uman;
- limitarea accesului în zone unde se afla bunuri valoroase.
Chiar È™i înainte de pandemie, companiile româneÈ™ti au fost deschise către a adopta treptat o varietate de aplicaÈ›ii pentru a sprijini angajaÈ›ii È™i operaÈ›iunile de la birou, dar acum, aceste soluÈ›ii pot fi critice pentru continuarea activității la locul de muncă.