Creștere semnificativă a serviciilor de telemedicină

29 Mar 2021

Pandemia a accelerat în 2020 utilizarea serviciilor de telemedicină, ce presupun posibilitatea ca pacienții să se programeze și să beneficieze de consultații și de consiliere online, fără a fi nevoie de o deplasare la cabinetele, clinicile sau spitalele specializate.

Creștere semnificativă a serviciilor de telemedicină

Anual, în cabinetele medicilor de familie și cele de specialitate, de stat și private, din România, sunt efectuate circa 65 – 70 de milioane de consultații, trimiteri și rețete. În 2020, aproximativ 7% – 8% dintre acestea, reprezentând 4,5 – 5 milioane de consultații, trimiteri și rețete, au fost efectuate prin telemedicină, potrivit estimărilor Telios Care, unul dintre principalii furnizori de servicii telemedicină pentru angajați din România. Estimările iau în calcul datele Institutului Național de Statistică, în legătură cu activitatea unităților sanitare.

„Ne așteptăm ca aceste cifre să continue să crească, în contextul în care românii s-au obișnuit să apeleze la servicii medicale online și apreciază ușurința prin care le accesează. Credem că cele două modalități prin care pot fi accesate serviciile medicale, în clinici și la distanță, vor crește împreună și își vor alimenta dezvoltarea reciproc. Telemedicina va prelua multe din cazuri și le va direcționa pe cele mai complexe în clinici și la analize de laborator și imagistică, iar intrările din clinici vor genera accesări ale serviciilor la distanță pentru interpretări și consulturi ulterioare”, spune Philip Choban, CEO, Telios Care.

Pentru anul în curs, Telios Care se așteaptă la o creștere cu 100% a accesării serviciilor sale, în contextul în care pacienții s-au obișnuit să apeleze la telemedicină ca primă soluție în multe situații.

Telios Care a înregistrat anul trecut o creştere de 10 ori a numărului utilizatori de servicii de telemedicină, încheind anul cu 75.000 de beneficiari care lucrează în domenii precum retail, IT, servicii financiare, producţie, transport şi agricultură. Compania estimează pentru 2021 o dublare a numărului de pacienţi prin includerea serviciilor Telios în produse de asigurări şi abonamente medicale, precum şi prin vânzări directe la companii.

Creștere de 90% la nivel mondial

La nivel mondial, potrivit companiei de consultanţă şi cercetare Fortune Business Insights, piaţa de telemedicină a fost evaluată la 41,6 miliarde de dolari în 2019, cu o creştere de peste 90% în 2020, pe fondul impactului generat de pandemia de COVID-19. În următorii 7 ani, estimările vizează o creştere anuală de peste 25%, de la 79,79 miliarde de dolari în 2020, la 396,7 miliarde de dolari în 2027.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cum a reușit Blackberry să eficientizeze fluxurile de expediere cu ajutorul soluției software 2Ship?

Probabil mulți cunosc deja faimosul brand canadian „BlackBerry”. Compania a fost fondată în 1984 sub numele de Research In Motion (RIM) și este cunoscută în special pentru linia sa de smartphone-uri Blackberry, care au...

Citește articolul
Softlead

Ce este o aplicație software de Trasabilitate?

O aplicație software de trasabilitate este un instrument utilizat pentru a urmări și a gestiona mișcarea produselor și a materialelor prin lanțul de aprovizionare. Un caz comun de utilizare a unui software de trasabilitate este în...

Citește articolul