Cum optimizezi relaţia dintre costurile de calitate şi marja de profit

25 Feb 2014

Studiile la nivel internaţional indică faptul că defectele de producţie şi costurile de calitate pot ajunge să reprezinte până la 30% din cifra de afaceri, astfel încât orice scădere a acestui cuantum reprezintă direct profituri mai mari.

Cum optimizezi relaţia dintre costurile de calitate şi marja de profit

Studiile la nivel internaţional indică faptul că defectele de producţie şi costurile de calitate pot ajunge să reprezinte până la 30% din cifra de afaceri, astfel încât orice scădere a acestui cuantum reprezintă direct profituri mai mari. Astfel, prin creşterea cu aproximativ 5-10% a costurilor de prevenire a defectelor se pot obţine economii cu peste 20% la costurile de identificare a defectelor şi la cele antrenate de remedierea lor, astfel încât per ansamblu, costurile calităţii se reduc considerabil.

„Una dintre marile probleme cu care se confruntă companiile este cea legată de costurile de menţinere a calităţii, respectiv de costurile de remediere a defectelor de calitate – iar reducerea lor înseamnă în mod direct un profit mai mare”, explică Adrian Bodomoiu, director general Wizrom Software. 

Soluţia ERP de la Wizrom permite reducerea cu peste 20% a costurilor de remediere a defectelor de producţie, datorită capacităţii de a le oferi managerilor un project management îmbunătăţit, precum şi instrumentele de asigurare şi control de calitate.

„Managerii care urmăresc acest indicator de cost au în WizPro ERP un instrument de mare folos în eficientizarea planificării producţiei, astfel încât să asigure un maxim de calitate pe tot fluxul de producţie şi în controlul calităţii post-producţie. Potenţialul de creştere a profiturilor este substanţial. Putem să ne imaginăm o companie care înregistrează în mod tradiţional o marjă a profitului net de până la 10% şi apoi să calculăm care ar fi profitul dacă 10-15% din costul operaţional ar fi redus”, spune Adrian Bodomoiu.

În atingerea acestui obiectiv, managerii pot utiliza soluţia ERP de la Wizrom pentru a modela şi planifica resursele şi etapele procesului de producţie, pentru a stabili obiectivele, a aloca şi controla termenele de execuţie, respectiv pentru a asigura verificarea strictă a resurselor, produselor şi serviciilor în procesele de achiziție, producție și distribuție.

În actualul context economic, un astfel de instrument de management poate face diferenţa între a raporta profit şi a cere insolvenţa.

Wizrom Software, compania cu cel mai mare număr de clienți ERP din România, are peste 3.700 de clienţi şi 33.000 de licenţe instalate (iunie 2013). Wizrom Software oferă soluţii ERP, BI, WMS, CRM, SCM, SFA şi multe altele şi este în măsură să ofere cele mai bune soluţii pentru orice tip de companie: de la soluţii relativ simple pentru IMM-uri, până la soluţii specializate pentru organizaţii medii şi mari ce activează în diferite verticale de piaţă precum vânzări engros şi distribuţie, retail, producţie, servicii, bănci, asigurări şi auto.

Wizrom este un integrator de produse internaţionale de renume, furnizând servicii profesionale complete, inclusiv consultanţă şi expertiză în toate categoriile de business.

Wizrom Software şi-a consolidat în ultimii ani prezenţa şi vizibilitatea la nivel regional, prin activitatea filialelor din Republica Moldova şi Bulgaria, demararea de proiecte cu clienţi multinaţionali în Serbia şi Ungaria, precum şi crearea unei reţele locale de parteneri certificaţi.

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare