Cum poate crește un CRM performanțele imobiliare?

21 martie 2021

Numărul tranzacțiilor imobiliare înregistrate în primele zece luni ale anului 2020 este cu peste 5% mai mare decât cel înregistrat în anul precedent, conform datelor publicate de ANCPI (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară). În contextul unui an pandemic, cifrele indică o menținere a apetitului investițional în proprietăți, iar agențiile imobiliare trebuie să fie pregătite pentru a gestiona aceste provocări și pentru a creiona strategii noi de creștere.

Cum poate crește un CRM performanțele imobiliare?
Agențiile Imobiliare care au investit în soluții software de tip CRM pe care le-au pus la dispoziția brokerilor imobiliari au crescut încasările din tranzacții cu 26.2%.  

Ce este un CRM imobiliar

O aplicație software de tip CRM imobiliar este o soluție integrată, ce are ca scop gestionarea activității imobiliare (tranzacții, agenți, lead-uri, încasări, performanțe și obiective, managementul documentelor – fișe ale imobilelor, planuri, contracte,  precum și întregul flux de gestiune a clienților), pentru a eficientiza la maxim procesele interne ale unei agenții, a unui grup de companii imobiliare sau a francizelor.

Cum ajută un CRM imobiliar agențiile de profil sau brokerii?

  • Prin acces la date și cifre actualizate constant, organizate și accesibile oricărui tip de utilizator (management/agent/partener/broker extern/client).
  • Prin posibilitatea de a gestiona corect și optim baze de date, contacte actualizate ale clienților, partenerilor și prin construirea unei rețele proprii de potențiali clienți.
  • Prin generarea lead-urilor calificate și prin gestionarea optimă a celor existente în fluxul de vânzări.
  • Prin posibilitatea de a lua decizii de business corecte, în raport cu nevoile actuale ale companiei, cu obiectivele pe termen mediu și lung.
  • Prin capacitatea de a vizualiza în timp real datele companiei (rapoarte de vânzări, performanțe, tranzacții neîncheiate, servicii neperformante, opinii clienți, profil clienți etc.).
  • Prin posibilitatea de a personaliza servicii, abordare, strategie de vânzări sau de marketing în raport cu rezultatele agenției imobiliare.
  • Prin creșterea veniturilor.
  • Prin eficientizarea proceselor interne și prin creșterea productivității.
  • Prin semnarea electronică a documentelor (cu ajutorul semnăturii electronice). 
  • Prin dezvoltarea unei aplicații aplicații de mobil, care să permită accesul facil al agenților de pe teren, la toate informațiile despre clienți și proprietăți

Care sunt indicatorii ce stau la baza deciziei de achiziție a unei aplicații de tip CRM imobiliar?

  • Costul soluției software. Aplicațiile de tip SaaS (Software as a Service) sunt gândite special pentru a oferi beneficiarului posibilitatea de a plăti doar pentru acele funcționalități pe care le folosește. Este esențial, însă, ca acesta să își cunoască fluxurile interne și obiectivele pe termen mediu, pentru a alege soluția software potrivită.
  • Utilizare prietenoasă și intuitivă. Agenții imobiliari trebuie să fie suficient de familiarizați cu aplicația cât să o folosească permanent, pentru a genera date corecte și pentru a asigura o coerență și transparență a fluxului de lucru intern.
  • Funcționalități de marketing. Conform celor mai noi trenduri ale industriei de profil, este extrem de important ca o aplicație software de tip CRM imobiliar să includă funcționalități tehnice cu rol de promovare și de online marketing (integrare cu tool-uri de profil).
  • O aplicație software dedicată industriei imobiliare trebuie să fie definită prin flexibilitatea integrării cu propriul website și cu platforme imobiliare de tip Olx, Storia, Imobiliare.ro, Publi24.ro, Titirez, Homezz.ro pentru a crește rata de conversie a tranzacționării și pentru a eficientiza timpul de gestionare a ofertelor puse la vânzare/închiriere. De asemenea, orice alte integrări cu instrumente de lead generation sau de creștere a vizibilității proprietăților trebuie să poată fi permise (exemplu: Zapier).

Cât costă o aplicație de tip CRM imobiliar?

Achiziția unei aplicații software de tip CRM imobiliar poate să fie de două feluri: Software as a Service (SaaS), unde costurile pot începe de la 30-50 Euro/lună sau on premises (achiziție licență), unde licențele pot începe de la 2000 Euro/licență.

Citește și articolul: Ești în competiție pe piața imobiliară? Ai nevoie de o soluție software!

Cu peste 600 de aplicații software în platformă, Softlead ajută companiile să aleagă soluția software potrivită nevoii și obiectivelor lor. Ai nevoie de un CRM imobiliar? Completează formularul sau trimite-ne solicitarea ta pe adresa [email protected]
Aplicații software recomandate

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Cum reușesc primăriile să țină pasul cu tehnologia

Soluția pentru semnatură digitală calificată a documentelor din fluxurile de lucru automatizate, dezvoltată de compania Asseco SEE, este utilizată în cadrul Primăriei Sector 4 începând cu luna decembrie 2019.

Citește tot arrow_forward

RARo - cel mai nou joint-venture anunțat local

Accesa, una dintre cele mai importante companii de tehnologie din România, își consolidează poziția în industriile de Asigurări și Servicii Financiare, Medicală și Telecomunicații prin intermediul noului joint-venture cu Ratiodata GmBH. Noua companie Ratiodata Accesa Romania SRL (RARo) combină vasta experiență a Ratiodata în numeroase industrii, cu expertiza Acce...

Citește tot arrow_forward

Intracom Telecom preia un proiect Virtualized Wi-Fi în Spania

Membrii AOTEC utilizează soluția inovatoare de la Intracom Telecom

Citește tot arrow_forward