Ecuatia Google, Oracle, Java

09 septembrie 2013

Multi sunt cei care au auzit sau au folosit, macar o data, limbajul de programare Java. Nu foarte multi sunt, insa, cei care l-au intalnit sau stiu cine este Larry Ellison. Care este legatura dintre cele doua nume?

Multi sunt cei care au auzit sau au folosit, macar o data, limbajul de programare Java. Nu foarte multi sunt, insa, cei care l-au intalnit sau stiu cine este Larry Ellison. Care este legatura dintre cele doua nume?

Dezvoltat in urma cu 20 de ani de compania americana Sun Microsystems (fondata in anul 1982 de 4 studenti de la Universitatea Standford si cumparata in anul 2009 de Oracle), limbajul de programare Java a devenit intre timp unul dintre cele mai populare in randul dezvoltatorilor web.

Larry, Java si Google

Larry Ellison, CEO Oracle, isi continua demersul defaimarii brandului Google, prin acuzatii grave, conform carora acesta ar copia aplicatia informatica pe care o foloseste Oracle. Astfel, Ellison crede ca Android copiaza limbajul de programare Java, pe care il detine Oracle.

Anul trecut, un juriu din California a decis ca platforma Android pentru smartphone-uri si tablete dezvoltata de Google nu incalca brevetele si drepturile de proprietate ale Oracle.

Oracle a acuzat Google ca incalca drepturile de proprietate intelectuala asupra limbajului de programare Java. Pe de alta parte, Google a sustinut ca nu a incalcat brevetele Oracle, iar compania nu poate sa impuna drepturi de autor pe anumite parti din Java, limbajul software fiind deschis publicului larg, potrivit Reuters.

Procesul impotriva Google este primul dintr-o serie de procese programate de directorul executiv al Oracle, Larry Ellison, impotriva principalilor sai competitori.

Intre timp, specialistii programatori din cadrul companiei Google lucreaza la cel mai nou produs, un limbaj de programare numit Golang sau Go, despre care multi cred ca detine toate avantajele necesare pentru a inlocui Java. Totusi, nimeni din afara Google nu ar fi privit serios o astfel de initiativa ca o alternativa la un limbaj deja existent si atat de utilizat, daca nu s-ar fi lansat start-up-ul online Iron.io, prima companie care a folosit Golang (Iron.io oferea un serviciu de tip mesagerie in cloud pentru dezvoltatorii aplicatiilor, prin care acestia puteau comunica facil intre ei).

Pozitionarea pe piata si rezultatele testelor pe care insusi programatorii le-au facut, au evidentiat un aspect extrem de important pentru ciclul de viata al produsului Golang: acesta era pregatit, din toate punctele de vedere, sa se lanseze pe piata ca o alternativa reala a altor limbaje, cum ar fi Java sau Ruby.

In acest moment, Golang este un limbaj de programare open source, considerat unul dintre cele simple, eficiente si prietenoase astfel de aplicatii.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Safetech Innovations lansează iSAM, prima soluție de securitate informatică dezvoltată in-house, în urma unei investiții de jumătate de milion de euro

Safetech Innovations, lider în sectorul securității cibernetice pe piața românească, lansează primul său produs de securitate informatică – iSAM (Information Security Automation Manager), o soluție pentru automatizarea procesului de management al securității informației în cadrul organizațiilor. 

Citește tot arrow_forward

Centraleyezer – soluția de securitate cibernetică, cu până la 25% mai accesibilă companiilor

Cunoscută ca fiind una dintre soluțiile soluțiile software cu eficiență mare în contextul securității organizaționale, Centraleyezer aduce beneficiile sale mai aproape de utilizatorii corporate printr-o campanie dedicată. ...

Citește tot arrow_forward

Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017 | Raportul Pieței de E-Commerce GPeC 2018

Conform statisticilor și estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători din piața românească de e-commerce (sursele sunt menționate la finalul raportului), valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro....

Citește tot arrow_forward