Inovatie in nori. Si dincolo de ei.

16 Oct 2013

Cea de-a treia editie a conferintelor Inovatie in IT&C, organizata de www.wall-street.ro, alaturi de partenerul principal Star Storage a punctat cele mai importante subiecte ale momentului, nu doar pentru pamanteni, ci, mai ales, pentru cei aflati in nori. Conferinta i-a adus alaturi pe cei mai cunoscuti specialisti in domeniul IT&C, cele mai bune solutii prin care IMM-urile si antreprenorii pot inova, dar si strategii aplicate.

Inovatie in nori. Si dincolo de ei.

Cea de-a treia editie a conferintelor Inovatie in IT&C, organizata de www.wall-street.ro, alaturi de partenerul principal Star Storage a punctat cele mai importante subiecte ale momentului, nu doar pentru pamanteni, ci, mai ales, pentru cei aflati in nori.

Conferinta i-a adus alaturi pe cei mai cunoscuti specialisti in domeniul IT&C, cele mai bune solutii prin care IMM-urile si antreprenorii pot inova, dar si strategii aplicate. Primul panel al conferintei moderata de Claudiu Vrinceanu, Redactor-Sef Wall Street, a debutat cu un exercitiu de creionare a definitiei inovatiei pentru fiecare dintre speakerii invitati: Catalin Paunescu (Managing Director, Star Storage), Mihai Iordache (Director pentru solutii si parteneri, Microsoft Romania), Adrian Popa (Hosting Data Center Product Manager, Romtelecom), Bogdan Balaci (CEO, Ymens).

Cele mai importante elemente ale inovatiei se regasesc in atitudinea oamenilor, in dinamica, activitate, executie, cu atat mai mult cu cat perioada crizei a insemnat o etapa esentiala in generarea proceselor inovatoare. Explicarea acestui fenomen este extrem de simpla si intuitiva: IMM-urile au simtit amenintarea specifica perioadei, s-au confruntat cu diminuari ale bugetelor, cu pierderi, cu lipsa motivatiei si, aparent, cea mai simpla strategie este aceea a pozitionarii ca primul sau singurul. Care implementeaza. Prin inovatie.

Domeniul IT&C este prin definite un spatiu al inovatiei. Pentru cei care pun semnul egalitatii intre inovatie si creativitate, cele spuse mai sus reprezinta un paradox. Pentru cei care au viziune si transforma functionalitati tehnice in actiuni de marketing si in solutii de promovare, este curaj si inovatie. Pe timp de criza si chiar si dupa, concluziile sunt extrem de clare: din punctul de vedere al lui Catalin Paunescu (Star Storage), eficienta a scazut, timpul se comprima, iar solutia este, in mod evident, inovatia. Importante sunt si cele trei intrebari pe care managerul le recomanda: ce poate sa livreze tehnologia, cu adevarat?; ce este folositor pentru utilizatori? si ce permite piata?.

In acest context, apar doua concepte care se pot sprijini sau exclude: ideea si inovatia. Mihai Iordache (Microsoft Romania) sustine inovatia in cloud, pe un segment de business care ofera infrastructura si furnizorii. In acest sens, utilizarea tehnologiei se face ca un model de competitivitate pentru clienti ale caror nevoi sunt strans legate de flexibilitate, mobilitate si tehnologii de colaborare, asa cum a prezentat Adrian Popa (Romtelecom).

Una dintre cele mai interesante abordari a fost cea sustinuta de Bogdan Balaci (Ymens), cel care a asemanat viziunea intr-un business tehnic, cu un joc de Lego, este important algoritmul de alaturare a pieselor, precum si modul de imbinare. Pentru Ymens, povestea este una asemanatoare, fiind bazata pe standardizare, fluctuatii, investitii si integrare. Mai mult decat atat, Bogdan Balaci a prezentat o formula care explica in timp si bani, fenomenul cloud computing:

Cloud = (timp + bani) x sustenabilitate

Astfel, alegerea unei solutii de tip cloud face parte din etapa de sustinere si de „salvare” a unei companii in perioada de criza, prin avantajul principal, acela al reducerii costurilor totale ale proprietatii. Practic, componenta investitionala se muta din spatele beneficiarului in spatele furnizorului.

Cel de-al doilea panel a reflectat implicarea antreprenoriala in procesul de inovatie, alaturi de nume precum: Voicu Oprean (CEO Arobs), Antonio Eram (CEO, Netopia & Mobil Pay), Tudor Cobalas (Business Developer, XL Team), Andrei Costescu (Founder & CEO MReady).

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul