Internet-ul ecologic. Ce este și cum pot ajuta companiile la construirea lui?

22 aprilie 2014

Pentru un număr al utilizatorilor de servicii online estimat la 2.5 miliarde în întreaga lume, viața fără conexiunea la spațiul virtual ar putea părea imposibilă. Avantajele oferite de furnizorii de servicii online au însemnat revoluționarea modului de a privi viața, activitățile de zi cu zi, dar și percepția asupra consumerismului  sau chiar a modului de comunicare, de lucru sau de petrecere a timpului liber.

Pentru un număr al utilizatorilor de servicii online estimat la 2.5 miliarde în întreaga lume, viața fără conexiunea la spațiul virtual ar putea părea imposibilă. Avantajele oferite de furnizorii de servicii online au însemnat revoluționarea modului de a privi viața, activitățile de zi cu zi, dar și percepția asupra consumerismului  sau chiar a modului de comunicare, de lucru sau de petrecere a timpului liber.

Mai mult decât atât, apariția unor linii de business care au la bază mediul online, a dus la înlocuirea unor direcții vechi de afaceri, devenite, în timp, tradiționale.

Conform unui studiu realizat de Greenpeace, trendul este unul ascendent, fapt confirmat de cifrele publicate; se vorbește despre o creștere a numărului utilizatorilor de servicii de Internet, iar în anul 2017 se estimează 3.6 miliarde de oameni conectați. Pentru ca toate extensiile acestui serviciu să funcționeze la parametri normali, accentul cade pe una dintre cele mai importante resurse: energia, atât de necesară în tot ceea ce înseamnă cloud computing sau virtualizarea. Astfel, se preconizează o creștere cu peste 60% (până în anul 2020) a producției de electricitate la nivel global.

Care sunt, însă, companiile care investesc în resurse naturale prin tehnologiile pe care le dezvoltă?

Brandurile recunoscute la nivel internațional care au mizat pe dezvoltarea prin soluții în cloud sunt, conform unui studiu Greenpeace: Apple, Box, Facebook, Google, Rockspace și Salesforce, investind în propriile centre de date cu 100% energie regenerabilă.

  • Amazon Web Services (AWS) furnizează infrastructură pentru un segment semnificativ din mediul online, fiind considerat, de departe, cel mai murdar și mai opac brand din industrie, raportând investiții 0 în energia regenerabilă.
  • Data center-urile rămân în topul celor mai dezvoltate sectoare din industria IT, având, de asemenea, și cel mai mare potențial de creștere
  • Statele Unite – cel mai mare consumator de energie, prin centrele de date existente, fiind urmate de Japonia, UK, Germania și Franța.

Următoarea oprire a tehnologiei Cloud computing: China

China are în prezent, peste 618 milioane de utilizatori de Internet și este din acest punct de vedere cea mai mare piață a consumului de Internet din toată lumea, cu mai mulți utilizatori online decât populația Europei de Vest. Până în anul 2015, se estimează o creștere a numărului de utilizatori de Internet din China cu 200 de milioane de utilizatori, cu cele mai multe accesări online de pe terminalele mobile (raportat la media internațională).

Creșterea rapidă a numărului utilizatorilor de Internet din China a însemnat și o mai mare orientare către cantitatea de energie necesară în vederea susținerii unei altfel de industrii: între 1.5-3% din totalul de energie furnizat de China a fost folosit pe segmentul online.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Amenințarea pentru spionaj Triout revine mascată într-o aplicație gratuită foarte populară

Aplicația infectată Psiphon, folosită pentru accesarea unor pagini de internet cenzurate sau blocate, era distribuită prin magazine neoficiale și conține aceeași mostră de amenințare informatică identificată în vara lui 2018, când era încorporată într-o aplicație cu conținut destinat adulților. Dincolo de Triout, aplicația compromisă mai include și trei co...

Citește tot arrow_forward

Românii au făcut cumpărături online în valoare de peste 3,5 miliarde de euro în 2018, cu 30% mai mult decât în 2017 | Raportul Pieței de E-Commerce GPeC 2018

Potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, „creșterea de aproape 30 de procente este una dintre cele mai mari din Europa pentru al doilea an consecutiv, fapt care demonstrează potențialul uriaș al pieței românești de e-commerce. Dacă facem o medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în cre...

Citește tot arrow_forward

Romanian Software lanseaza versiunea in Cloud a platformei de salarizare si administrare a resurselor umane, colorful.hr, pentru a veni in sprijinul IMM-urilor

“Mai multe studii recente ne arata ca antreprenorii, managerii si specialistii in resurse umane au ajuns sa petreaca prea mult timp pentru a rezolva procesele administrative, cum ar fi salarizarea si administrarea de personal, si au prea putin timp disponibil pentru angajati si pentru problemele lor. Sunt statistici care spun ca, de exemplu, activitatile de salarizare si administra...

Citește tot arrow_forward