IT Trends 2015. Planuri, strategii, tendințe

11 decembrie 2014

Anticiparea unor trenduri și implementarea strategiilor pe termen mediu și lung, conform unor experiențe anterioare, pare să fie un fenomen valid la final de an, atunci când presiunea bugetelor pare să facă loc relaxării încasărilor.

IT Trends 2015. Planuri, strategii, tendințe

Anticiparea unor trenduri și implementarea strategiilor pe termen mediu și lung, conform unor experiențe anterioare, pare să fie un fenomen valid la final de an, atunci când presiunea bugetelor pare să facă loc relaxării încasărilor. Cu toate acestea, publicațiile de profil din domeniul IT mizează pe importanța planificării noului an în funcție de trenduri, anticipări sau de rezultate clare desprinse din statistici.

Pentru anul 2015, Gartner punctează câteva direcții extrem de interesante, dar, cu siguranță, despre unele dintre ele am auzit încă de la finalul anului 2013 sau chiar mai demult.

  • Continuăm să vorbim despre o lume hiper-tehnologizată, un fapt accentuat de folosirea tot mai avansată a terminalelor mobile (smartphone-uri), care oferă alternative multiple utilizatorilor, în diverse contexte. Cu siguranță, tehnologia telefoanelor inteligente a depășit zona need to have și se îndreaptă vertiginos, de ceva timp, spre nice to have. Așadar, chiar și industria software, poate fi pusă sub semnul luxului tehnologic, prin utilizarea în masă și constantă a device-urilor avansate care oferă mii de funcționalități, prin aplicații complexe sau, de ce nu, prin cele mai simple module, care să faciliteze accesul la informație.
    • Acesta este și motivul pentru care se așteaptă o creștere semnificativă a consumului de wearables (device-uri purtabile), care să fie dotate cu mai multe ecrane conectate atât în spații publice, cât și în cele individuale. Cu siguranță, în acest segment, experiența de utilizare și crearea unui sistem intuitiv pentru utilizator au o importanță sporită.
  • Internet of Things (IoT) va continua să se extindă, fiind vizate produsele și serviciile digitale. Accesul la toate acestea va fi facilitat de continua dezvoltare a sistemelor tehnologice și a capacității de a accesa punctele-cheie de oriunde.
  • Printarea 3D – Costurile serviciilor de printare 3D vor scădea mult în următorii 3 ani, astfel încât va crește piața imprimantelor dedicate, reducând semnificativ costurile de achiziție ale acestora. Avantajele clare pe care le punctează Gartner pentru acest segment sunt date de creșterea numărului de produse dedicate consumatorilor finali, la prețuri mai mici, prin reducerea costurilor de design sau de  multiplicare rapidă.
  • Date de tip Analytics despre lumea Internet of Things
  • Tehnologiile inteligente
  • Arhitectura Cloud/Client
  • Aplicații software dedicate
    • Metodologiile de dezvoltare de tip agile dedicate programării în vederea creării infrastructurii sau aplicațiilor software.
  • Platforme web scalabile
    • Gartner anticipează o creștere semnificativă a companiilor care vor gândi și vor crea aplicații și infrastructuri asemănătoare tehnologiilor folosite de Google, Amazon sau Facebook. În acest sens, se va pune accent pe scalabilitatea proiectelor comerciale, pe migrarea în cloud și pe dezvoltarea aplicațiilor software dedicate.
  • Securitatea datelor

Care sunt tendințele pentru piața locală?

O confirmare a  poziționării țării noastre pe harta tehnologiei este dată de faptul că cele mai multe dintre tendințele anunțate de Gartner se regăsesc în lista de obiective locale despre care se vorbește în România în ultimii ani. Dovadă stau și numeroasele start-up-uri care s-au lansat local și care încep să fie recunoscute la nivel global, ce promovează atât device-uri purtabile, cât și soluții software complete, dedicate companiilor, cu rol în organizare, gestionare și management.

Canalele digitale asupra cărora se va concentra atenția specialiștilor în marketing și comunicare rămân cele dedicate Social Media (YouTube, LinkedIn și Instagram au înregistrat creșteri semnificative ale numărului de utilizatori), Google (AdWords). De asemenea, vom vorbi tot mai des despre capacitatea brandurilor de a se promova prin conținut (“brands are publishers”), având în vedere permanent experiența consumatorilor. Și pentru că toate acestea au nevoie de o permanentă monitorizare și analiză, specialiștii în marketing își vor întoarce tot mai mult privirea spre instrumente de tip software care să ofere date complexe despre campanii, măsurarea reacțiilor sau anticipare.

Jason Miller, Senior Manager, Content Marketing în cadrul LinkedIn le lansează marketerilor provocarea de a lua în condiserare tot mai mult ideea de a scrie cod, pentru a putea înțelege și implementa strategii integrate de marketing.

Indiferent de direcția aleasă, relevanța tacticilor este esențială pentru fiecare companie în parte.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește tot arrow_forward

Kaspersky Lab protejează companiile care folosesc tehnologia blockchain împotriva atacurilor cibernetice și a fraudei

Kaspersky Lab a lansat noi pachete de servicii destinate companiilor care lucrează în industria blockchain și în cripto-economie. Proiectele de atragere de capital (ICO / STO) și casele de schimb de criptomonede au acum la dispoziție servicii personalizate, cum ar fi evaluarea securității site-ului și a aplicațiilor, training în domeniul securității, protecție îm...

Citește tot arrow_forward